Szukaj

Informacje o Jaguar XE Sedan 3.0 V6 380KM 279kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Auta luksusowe
Produkowany od roku 2015 Jagauar XE to model segmentu D (klasa średnia, grupa premium). Jest dla marki powrotem, po 5-letniej przerwie od zakończenia produkcji modelu X-Type (którego następcą jest XE), do aut segmentu D. Jaguar XE powstał, w przeciwieństwie do poprzednika, na platformie podłogowej konstrukcji Jaguara – Jaguar iQ platform (a nie, jak X-Type, którego zbudowano na płycie Forda Mondeo). Samochód zaprojektował szef designerów Jaguara, Ian Callum. Wykorzystano w nim, jako pierwszym modelu marki nową, zaprezentowaną w prototypie C-X17, konstrukcję aluminiową.
czytaj więcej
Powagosław

Jaguar rzuca wyzwanie niemieckiej trójcy w tym segmencie i to wyzwanie rzucone zostało bardzo pięknym samochodem. Drapieżnym z przodu, bardzo delikatnym i eleganckim z profilu. Udane natarcie Jaguara.

~Powagosław
Luzacjusz

Aż ciśnie się na usta suchar: brałbym jak komornik telewizor. Brałbym, ale tak z pragmatyzmem i świadomością, że to po prostu dobry i ładny wóz, a nie wielki i legendarny Jaguar. Jaguara w tym Jaguarze jest najwięcej w emblemacie na grillu. Poza tym to popularne auto ekskluzywnej kiedyś marki.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 380 KM (279 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 3500-5000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84,5 x 89 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8

Usterki Jaguar XE

Liczba wpisów: 6
Awarie rozrzadu
  • Jaguar XE Sedan
  • silnik
  • 75 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 18
Liczba potencjalnych usterek silnika 2.0D Ingenium przekracza granice wyobrazni mechanikow: walki wywazajace, turbina, adblue SCR, pekajace tłoki, pierscien reluktora, solenoid, nadmierne spalanie oleju, brak cisnienia na tlokach, zapchane odmy, zacierajace sie pompy oleju i zatarte panewki, rozciagajace sie lancuchy rozrzadu i finalnie wymiana silnika. Koszty naprawy ogromne, 204DTD i 204DTA to kandydaci do nagrody najgorszego silnika diesla w hiatorii motoryzacji. Piekny samochod z tragicznym silnikiem, przestrzegam kazdego potencjalnego kupca.
23 komentarze
nieszczelność układu z płynem DEf z następowym zalaniem akumulatora oraz zwarciem układów elktronicznych
  • Jaguar XE Sedan 2.0 i4 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Uczulam na zwracanie uwagi na pojawienie się białych plam na dywaniku w bagażniku !!. Mozę to świadczyć o przeciekaniu płynu i zlewaniu się go do komory pod kołem zapasowym gdzie znajduje się akumulator, a następnie do uszkodzenia akumulatora oraz zamoknięcia skrzynki z bezpiecznikami z ich zastępowym spaleniem. Serwis jak mi wiadomo ma doświadczenie z podobnymi przypadkami. W interpretacji obsługi wina leży po stronie zbyt szybkiej próby uzupełniania płynu oraz przelania i zapchania się odpowietrzenia ( czyli po stronie klienta ). Niemniej w moim przypadku płyn dolewany był bodajże ze 3 razy, w tym ani raz szybko i nigdy do pełna. Diagnoza niezależnego od jaguara serwisu to nieszczelność wężyka przy jego ujściu do zbiornika!!.
Spadek mocy po dłuższej jeździe z dużą prędkością
  • Jaguar XE Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW od 2019
  • silnik
  • 20 tys. km
Po dłuższej jeździe na autostradzie przy prędkościach ok 180km/h po pewnym czasie samochód traci moc i zwalnia do ok 80km/h. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych komunikatów. Auto nie reaguje na pedał gazu. Nawet biegu jałowym nie wkręca się na obroty. Po kilku minutach problem znika, ale kolejna jazda z dużą prędkością powoduje nawrót problemu. Co może być tego przyczyną?
Problem rozwiÄ…zany
10 komentarzy
Jaguar XE Sedan