Szukaj

Informacje o Jaguar XE Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Auta luksusowe
Produkowany od roku 2015 Jagauar XE to model segmentu D (klasa średnia, grupa premium). Jest dla marki powrotem, po 5-letniej przerwie od zakończenia produkcji modelu X-Type (którego następcą jest XE), do aut segmentu D. Jaguar XE powstał, w przeciwieństwie do poprzednika, na platformie podłogowej konstrukcji Jaguara – Jaguar iQ platform (a nie, jak X-Type, którego zbudowano na płycie Forda Mondeo). Samochód zaprojektował szef designerów Jaguara, Ian Callum. Wykorzystano w nim, jako pierwszym modelu marki nową, zaprezentowaną w prototypie C-X17, konstrukcję aluminiową.
czytaj więcej
Powagosław

Jaguar rzuca wyzwanie niemieckiej trójcy w tym segmencie i to wyzwanie rzucone zostało bardzo pięknym samochodem. Drapieżnym z przodu, bardzo delikatnym i eleganckim z profilu. Udane natarcie Jaguara.

~Powagosław
Luzacjusz

Aż ciśnie się na usta suchar: brałbym jak komornik telewizor. Brałbym, ale tak z pragmatyzmem i świadomością, że to po prostu dobry i ładny wóz, a nie wielki i legendarny Jaguar. Jaguara w tym Jaguarze jest najwięcej w emblemacie na grillu. Poza tym to popularne auto ekskluzywnej kiedyś marki.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 365 Nm przy 1200-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Jaguar XE Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW od 2019
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Jaguar XE
Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW
Jak wyłączy się start stop na dystansie 5 km Warszawa normalna jazda Ok 10:00 przy wszystkich podgrzewaniach to Max 15l/100km nocą Ok 8l Expresowka 130 Ok 8-9 autostrada 150km/h 12-13 Krajowa przepisowo do 100km/h 6,5 Spalanie na trybie eco plus tempomat -1l na 100km Jestem zadowolony bo ma tylko 250KM to jest frajda. Gorzej ze światła bo jak da się mocno po gazie traci trakcje
10,0
Jaguar XE
Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW
Jak wyłączy się start stop na dystansie 5 km Warszawa normalna jazda Ok 10:00 przy wszystkich podgrzewaniach to Max 15l/100km nocą Ok 8l Expresowka 130 Ok 8-9 autostrada 150km/h 12-13 Krajowa przepisowo do 100km/h 6,5 Spalanie na trybie eco plus tempomat -1l na 100km Jestem zadowolony bo ma tylko 250KM to jest frajda. Gorzej ze światła bo jak da się mocno po gazie traci trakcje
10,0
Jaguar XE
Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW
Jak wyłączy się start stop na dystansie 5 km Warszawa normalna jazda Ok 10:00 przy wszystkich podgrzewaniach to Max 15l/100km nocą Ok 8l Expresowka 130 Ok 8-9 autostrada 150km/h 12-13 Krajowa przepisowo do 100km/h 6,5 Spalanie na trybie eco plus tempomat -1l na 100km Jestem zadowolony bo ma tylko 250KM to jest frajda. Gorzej ze światła bo jak da się mocno po gazie traci trakcje

Usterki Jaguar XE

Liczba wpisów: 6
Awarie rozrzadu
  • Jaguar XE Sedan
  • silnik
  • 75 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 18
Liczba potencjalnych usterek silnika 2.0D Ingenium przekracza granice wyobrazni mechanikow: walki wywazajace, turbina, adblue SCR, pekajace tłoki, pierscien reluktora, solenoid, nadmierne spalanie oleju, brak cisnienia na tlokach, zapchane odmy, zacierajace sie pompy oleju i zatarte panewki, rozciagajace sie lancuchy rozrzadu i finalnie wymiana silnika. Koszty naprawy ogromne, 204DTD i 204DTA to kandydaci do nagrody najgorszego silnika diesla w hiatorii motoryzacji. Piekny samochod z tragicznym silnikiem, przestrzegam kazdego potencjalnego kupca.
23 komentarze
nieszczelność układu z płynem DEf z następowym zalaniem akumulatora oraz zwarciem układów elktronicznych
  • Jaguar XE Sedan 2.0 i4 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Uczulam na zwracanie uwagi na pojawienie się białych plam na dywaniku w bagażniku !!. Mozę to świadczyć o przeciekaniu płynu i zlewaniu się go do komory pod kołem zapasowym gdzie znajduje się akumulator, a następnie do uszkodzenia akumulatora oraz zamoknięcia skrzynki z bezpiecznikami z ich zastępowym spaleniem. Serwis jak mi wiadomo ma doświadczenie z podobnymi przypadkami. W interpretacji obsługi wina leży po stronie zbyt szybkiej próby uzupełniania płynu oraz przelania i zapchania się odpowietrzenia ( czyli po stronie klienta ). Niemniej w moim przypadku płyn dolewany był bodajże ze 3 razy, w tym ani raz szybko i nigdy do pełna. Diagnoza niezależnego od jaguara serwisu to nieszczelność wężyka przy jego ujściu do zbiornika!!.
Spadek mocy po dłuższej jeździe z dużą prędkością
  • Jaguar XE Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW od 2019
  • silnik
  • 20 tys. km
Po dłuższej jeździe na autostradzie przy prędkościach ok 180km/h po pewnym czasie samochód traci moc i zwalnia do ok 80km/h. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych komunikatów. Auto nie reaguje na pedał gazu. Nawet biegu jałowym nie wkręca się na obroty. Po kilku minutach problem znika, ale kolejna jazda z dużą prędkością powoduje nawrót problemu. Co może być tego przyczyną?
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Jaguar XE Sedan Facelifting