Szukaj

Informacje o Jaguar X-Type Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, grupa premium) produkowany w latach 2001-2009. Był to pierwszy samochód Jaguara w tym segmencie i drugi w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate): co prawda w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer. Konstrukcyjnie X-Type był oparty na rozwiązaniach Forda Mondeo III, z którym dzielił płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem. W 2015 roku jego następcą został model XE.
czytaj więcej
Powagosław
Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią. ~Powagosław
Luzacjusz
Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2968 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 234 KM (172 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 279 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~bobibmw
Jaguar X-Type
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Auto godne polecenia , dość rzadko można trafić faktycznie bezwypadkowe(nie mówię nie malowane) , auto w klasycznej linii,niecodzienne , z ładnym wnętrzem , dobrze zrobione , koszta jak wszędzie to już auto używane , miałem wcześniej s-type ,potem x-typa w 2.2d ,teraz x-type 3.0 , każdy silnik dobry w zależności od potrzeb , 3.0 to mały wariat.Podstawowym konkurentem w początkowej fazie produkcji jest 330i e46 poliftowa , przydało by się obszerniejsze wnętrze w nim , ale jest jak jest , trzeba lubić te auta chodz jeszcze dziś nie wygląda jak staruszek i dobrze się prezentuje.
4,9
~Robert
Jaguar X-Type
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Od dawna chciałem mieć to auto. Jako że ostatnio jeździem bmw to kolejne miało też być tyle że e60 w benzynie. X Type zawsze mi się podobały i kiedyś sobie powiedziałem, że go kupię. Trafiłem taki egzemplarz, który spełniał moje oczekiwania w 100%: czarny w jasnych skórach, z navi, 3.0 benzyna, 4x4, automat. Auto krajowe, bezwypadkowe w znakomitym stanie technicznym. Do tego za bardzo rozsądne pieniądze, te auta mają dość niską cenę w PL. Mam dużo przyjemności z jazdy moim jagiem. Wygodny, szybki, nietuzinkowy.
4,9
~Robert
Jaguar X-Type
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Od dawna chciałem mieć to auto. Jako że ostatnio jeździem bmw to kolejne miało też być tyle że e60 w benzynie. X Type zawsze mi się podobały i kiedyś sobie powiedziałem, że go kupię. Trafiłem taki egzemplarz, który spełniał moje oczekiwania w 100%: czarny w jasnych skórach, z navi, 3.0 benzyna, 4x4, automat. Auto krajowe, bezwypadkowe w znakomitym stanie technicznym. Do tego za bardzo rozsądne pieniądze, te auta mają dość niską cenę w PL. Mam dużo przyjemności z jazdy moim jagiem. Wygodny, szybki, nietuzinkowy.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
3,5
Jaguar X-Type
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Nie wiem czy to jakiś przypadek, że jest tyle pozytywnych ocen LPG w Jaguarze, ale rzeczywistość jest całkiem inna. Wystarczy poczytać potyczki i przeboje użytkowników X-Type z instalacjami gazowymi na forum. Szczególnie ciężko jest trafić na zadowolonego właściciela nie mającego problemów wsród aut z rynku amerykańskiego. Nie dotyczy to tylko instalacji budżetowych lecz...
5,0
Jaguar X-Type
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja założona w Warszawie w EGP słyszałem wiele krytyki na ten temat i wysokich cen jednak dla mnie są spoko ! Instalacja działa i to jest najważniejsze , bardzo dokładnie omówili co jest zaletą w każdej z instalacji oraz co ważne cena .
5,0
Jaguar X-Type
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Jaguar to Marka sama w sobie bardzo wygodne auto jednak silnik 3.0 bardzo lubił dużo wypić dlatego też powód instalacji , od początku założenia instalacji do dnia dzisiejszego nic poważnego się nie działo poza wymianą gwarancyjną zaworu w butli , który nie pozwalał na dotankowywanie gazu. Poza tym wszystko jest Ok
Jaguar X-Type Sedan