Szukaj

Informacje o Jaguar E-Pace SUV 2.0 i4D 150KM 110kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 Jaguar E-Pace to luksusowy kompaktowy crossover SUV (segment I, klasa premium). Po pełnowymiarowym, flagowym F-Pace, jest drugim w tym segmencie rynkowym modelem Jaguara w historii, znajdując w gamie marki miejsce poniżej starszego brata. Blisko powiązany stylistycznie z F-Pace, po którym odziedziczył m.in. kształt reflektorów przednich. Jaguar E-Pace został zaprojektowany przez szefa designerów Jaguara – Iana Calluma. Auto powstało na zmodyfikowanej platformie podłogowej Jaguar Land Rover D8 Platform, tak jak m.in. Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław

Mam wrażenie, że drugi Jaguar z DNA Land Rovera jest jeszcze bardziej spójny, przemyślany i dopracowany stylistycznie. E-Pace daje nam też pojęcie, czym Jaguar może być w przyszłości, gdy sportowy rodowód marki dopasuje się do nowych oczekiwań rynku motoryzacyjnego.

~Powagosław
Luzacjusz

Jest niewątpliwie dostojny i nie ma wstydu się w nim pokazać na mieście. Ale gdy, albo jeśli, moda na SUV-y przeminie, nikt nie będzie o nim pamiętał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 92,3 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,6
~Leszek DÄ…browski
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4D 150KM 110kW
Problem jest dobrze znany przez koncern JLR! Wada jest konstrukcyjna! Wszystkie Jaguary i Land Rovery wyposażone w płytę podłogową D8 w konfiguracji z manualną skrzynią biegów, pozostawia mało miejsca na umieszczenie filtra cząstek stałych w pobliżu początku układu wydechowego. DPF zamontowany pod podwoziem łączy rura długości 60-70cm z dala od silnika. To sprawia, że gazy ze spalania ochładzają się i nie dochodzi do spalania cząstek stałych. Dochodzi do przedwczesnego zapełnienia filtra i prób regeneracji i w wyniku tych nieudanych prób dochodzi do rozcieńczenia oleju silnikowego przez niespalone paliwo. Powstają błędy w pracy całego układu i przejście w tryb serwisowy. Rozcieńczany niespalonym paliwem olej traci swoje właściwości, przez co użytkownicy takich samochodów informowani byli przez komputer o konieczności wymiany oleju znacznie wcześniej niż to powinno mieć miejsce.. Opracowana przez JLR procedura naprawy to przeprogramowanie komputera i wymiana oleju w związku z jego przedwczesnym zużyciem, jednak wada producenta jest nienaprawialna! Dodatkowo aktywne wypalanie cząstek stałych związane jest z dodatkowym wtryskiem oleju napędowego w celu podniesienia temperatury układu wydechowego, co sprawia blisko dwukrotnie większe zużycie paliwa. Część oleju napędowego dostaje się do oleju silnikowego i powoduje jego rozrzedzenie i podnosi jego poziom. Użytkownik sprawdzając bagnet myśli, że olej jest, kontrolka oleju nie zapala się bo jest wymazana systemowo przez serwis. By sprawdzić czy kontrolki nie będą się zapalać serwis przejechał 1000km. Podkreślam, że moja udokumentowana wymiana informacji z pracownikami JLR jednoznacznie wskazuje, że sprawa jest znana, a informacje są zatajane przed użytkownikami! W Anglii jest pozew zbiorowy dotyczący właśnie tej sprawy. Ja jestem zmuszony przekazać sprawę do prokuratury. Ta wada konstrukcyjna może powodować poważne uszkodzenie silnika. Producent daje gwarancję fabryczną na 3 lata. Jeśli macie Państwo samochody na płycie D8 w manualu to macie taki sam problem, tylko możliwe, że jeszcze się nie ujawnił (serwis na czas gwarancji robi wszystko by użytkownik nie odkrył wady). Po tym okresie wpadniemy wszyscy w jeszcze większe problemy (brak gwarancji, brak Jaguar assistance, brak zwrotu "uszkodzonego" samochodu do wynajmu i leasingu). Sprawa się rozniesie i będzie brak możliwości sprzedania samochodu. Dlatego proszę o kontakt osoby mające takie samochody. Mój mecenas zajmuje się sprawą. Piszcie na leedabrowski@wp.pl
3,9
~Kris19c
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4D 150KM 110kW
Auto jest starannie wykończone, w środku nie brakuje dobrej jakości materiałów. Skorzane fotele są w standarcie. Niby jest to miejski suv. Ale do miasta się średnio nadaje w tej konfiguracji przez dość słabo zbierający się silnik i jego warkot przy przyspieszaniu niwelujący dobre wizualne wrażenie.
4,6
~Gregor
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4D 150KM 110kW
Samochód wygodny, ładnie wyglądający, ale silnik 150D trochę za słaby jak na taką masę. Działanie multimedii za wolne.
Jaguar E-Pace SUV