Szukaj

Informacje o Jaguar E-Pace SUV 2.0 i4P 200KM 147kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 Jaguar E-Pace to luksusowy kompaktowy crossover SUV (segment I, klasa premium). Po pełnowymiarowym, flagowym F-Pace, jest drugim w tym segmencie rynkowym modelem Jaguara w historii, znajdując w gamie marki miejsce poniżej starszego brata. Blisko powiązany stylistycznie z F-Pace, po którym odziedziczył m.in. kształt reflektorów przednich. Jaguar E-Pace został zaprojektowany przez szefa designerów Jaguara – Iana Calluma. Auto powstało na zmodyfikowanej platformie podłogowej Jaguar Land Rover D8 Platform, tak jak m.in. Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław

Mam wrażenie, że drugi Jaguar z DNA Land Rovera jest jeszcze bardziej spójny, przemyślany i dopracowany stylistycznie. E-Pace daje nam też pojęcie, czym Jaguar może być w przyszłości, gdy sportowy rodowód marki dopasuje się do nowych oczekiwań rynku motoryzacyjnego.

~Powagosław
Luzacjusz

Jest niewątpliwie dostojny i nie ma wstydu się w nim pokazać na mieście. Ale gdy, albo jeśli, moda na SUV-y przeminie, nikt nie będzie o nim pamiętał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1300-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 92,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~PJ
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Długo zastanawiałem się nad kupnem samochodu, koniecznie miał być SUV ale nie za duży, aby wybrać jeździłem kilkoma markami (wypożyczone na kilka dni), począwszy od Dacii Duster (nie ma tragedii ale plastikowa, a silniki to porażka, jako wozidło może być), Hyundai Tucson (wszytko niby ok ale w środku kompletnie mnie nie urzekł, silnikami też nie specjalnie), Kia Sportage (brat kupił a właściwie zmienił na kolejną generację, no cóż niby nie ma się do czego przyczepić, ale jakoś mnie nie przekonał), Peugeot 3008 (bardzo mi się podobał, wygląd ok, prowadzenie też niczego sobie, ale silniki to już inna bajka), kończąc na markach premium BMW X1 (z zewnątrz całkiem dobrze, w środku jak to w BMW, silniki też spoko, ale przestrzeni w środku szczególnie na tylnej kanapie przy moim wzroście 185 cm to już słabo), BMW X3 (wszystko w porządku ale jakoś nie przekonał mnie), Range Rover Evoque (ten mnie przekonał ale nie było rozsądnego używanego egzemplarza do 5 lat w rozsądnej cenie - drogo), no i dopiero Jaguar E-PACE spełnił wszystkie moje oczekiwania, prowadzenie genialne jak na SUV-a (to nie jest sportowy samochód co prawda ale jest bardzo dobrze), wygląd nie pozorny ale coś w sobie ma, mały przyczajony Jaguar, urzekł całą moją rodzinkę, wygodna pozycja za kierownicą, przestronność na najwyższym poziomie zważywszy na jego zewnętrzne niewielkie gabaryty, miejsca dla pasażerów z tyłu naprawdę dużo, pojemne schowki, napęd 4x4, wykonanie wnętrza naprawdę spoko skórzane fotele robią robotę, skóra na desce rozdzielczej i boczkach drzwi wszystko miękkie i dobrze spasowane, mój egzemplarz ma w tej chwili przejechane 75 tyś km, brak śladów zużycia. Cenowo nie wypada najgorzej do 100 tyś zł znajdzie się fajny używany egzemplarz. Co do spalania, to przy jego masie 1852 kg i nie hybryda wynik średni z 5 tyś km (mieszana miasto 1/3 trasa 2/3 - dojazd do pracy) 9,9 l/100km to jest bardzo dobrze, trasa przy normalnej jeździe (nie autostrada) udało się zejść do 7,5 l/100km, przy prędkościach autostradowych też całkiem spoko ok 9,5 - 10 l/100km (zaskoczył mnie, myślałem, że będzie więcej a wcale go nie oszczędzałem), po mieście dynamiczna jazda to tak ok 13 l/100km, więc jak na 2 litrowy 200 konny silnik jest dobrze (brat w Kii Sportage przy silniku 1,6 i dużo mniejszej masie mieści się w 10,5 l/100km). Pewnie diesel byłby bardziej ekonomiczny ale już jego awaryjność niekoniecznie, raz się skusiłem na diesla - nigdy więcej. Jeśli chodzi o wyposażenie to kwestia wersji i zasobności portfela, mój ma elektryczne skórzane fotele, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę (fajna sprawa), o systemach nie piszę ma chyba wszystko, kamera cofania całkiem dobry obraz nawet nocą (brakuje mi trochę kamery 360 stopni). Same superlatywy ale jest jedno co mnie wkurza - SYSTEM START/STOP, tego co go wymyślił to trzeba na suchej gałęzi powiesić, zdarza się, że wyłącza silnik przy parkowaniu, i nagminnie przy dojeżdżaniu na światłach, u mnie stale wyłączony (szkoda, że nie można go na stałe wyłączyć). Ogólnie jak ktoś szuka małego SUV-a to polecam E-PACE-a, marka premium i coś więcej w moim odczuciu. Czy bym kupił jeszcze raz - na pewno - tylko pewnie z trochę mocniejszym silnikiem, choć w moim odczuciu i ten daje radę.
4,7
~Arek
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Samochód bardzo wygodny, cichy i przyjazny. Świetnie się prowadzi. Silnik ma 200KM co przy wadze 1.8 tony jest wystarczające. Skrzynia 9 biegowa załatwia sprawę. Niestety przy przyspieszaniu skrzynia czasami się gubi. Warto przełączyć w tryb sport i wówczas nie ma problemu. Do 180km/h można przyjemnie jechać i przyspieszać, powyżej czuć już wagę i brak mocy. Wyciąga ok 220 km/h ale nie ma sensu jeździć powyżej 150-160. Do tych prędkości jest cicho i przyjemnie. Poza tym jeżdżenie powyżej 160 km/h w ogóle wydaje się bez sensu bo szybciej się nie dojedzie. Jak już ktoś musi lecieć szybko to do 180km/h jest jeszcze ok. Auto pali około 10 l średnio przy dynamicznej jeździe ale do prędkości 140-150 km/h. Jadąc po autostradzie bardzo szybko spali średnio 14-15 litrów. Jadąc na luzie, poza miastem można zejść do 7.6 l, ale prędkości nie będą przekraczać 90 km/h. Świetny układ jezdny, słabe firmowe radio. Po dołożeniu subwoofera jest ok, a nawet bardzo dobrze. Wnętrze ładne, siedzenia wygodne, wystarczająco dużo miejsca w środku. Ogólnie polecam.
4,9
~WojtekS
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Piszę tę opinię po przejechaniu zaledwie 1000km. Zapewne nie będzie ona bardzo miarodajna i wraz z upływem czasu może diametralnie ulec zmianie. Jednak przed zakupem sam usiłowałem coś w internecie od prawdziwych użytkowników się dowiedzieć, ale z tym silnikiem praktycznie nic nie było. Dlatego lepsza opinia po 1000km, niż w cale. Za całokształt mimo wysokiej ceny i sporego spalania daję pięć gwiazdek. E Pace prowadzi się świetnie, jest bardzo cichy i trzyma się drogi jak przyklejony. Za kierownicą czuć, że jest to auto klasy Premium. Przed zakupem nie miałem okazji być na jeździe testowej z silnikiem 200KM i trochę się obawiałem, że przy dużej wadze będzie ospały i mułowaty. Bardzo miłe zaskoczenie. Auto szybko się zbiera i nie ma problemów z wyprzedzaniem. Skrzynia biegów również pracuje idealnie. Jedynie co, to mam wrażenie, że jak gwałtownie nacisnę gaz do podłogi, to przyśpiesza wolniej, niż gdybym zrobił to delikatniej. Po wciśnięciu do podłogi przez chwilę auto "myśli", by po jakimś czasie wystrzelić do przodu. To samo miałem w mercedesie. Bardzo dobra jakość tapicerki skórzanej. Trochę według mnie za ciemny monitor komputera, ale można się przyzwyczaić. Wyświetlacz multimedialny raczej nie jest intuicyjny i trzeba długo nad nim posiedzieć, żeby zrozumieć o co chodzi. Do dzisiaj np. nie wiem jak wyzerować średnie spalanie. Wprawdzie nie czytałem instrukcji, bo mi się nie chciało, ale wydaje mi się, że próbowałem już wszystkiego co tylko się dało ha.. Reasumując jest to bardzo fajny i ładny samochód. Naprawdę da się go pokochać. Dla tych co twierdzą, że Brytyjczycy nie potrafią produkować tak solidnych aut jak Niemcy, czy Japończycy, dodam, że E Pace montowany jest w Austrii w fabryce Magna Steyr i z chodzi z tej taśmy co ekskluzywny Mercedes G, BMW 5, BMW Z4 i Toyota Supra. No cóż.....globalizacja i obniżanie kosztów produkcji.
Åšrednie spalanie dla Jaguar E-Pace SUV 2.0 i4P 200KM 147kW 2018-2020
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Ten silnik nie ma racji bytu w tej budzie. Użytkuje jako auto zastępcze i od wtorku do wtorku na shellu zalewam vpowerka za 3 stówki, gdzie dziennie robię około 60km. Mój mustang waży jakieś 100 kilo mniej, ma dwa razy większy silnik i pali mniej ;). Zbiera się ospale do wyprzedzania, w zakrętach nie ma aż takiej tragedii jak piszą, ale hamowanie na pewno do najprzyjemniejszych nie należy takim klocem i fabrycznymi heblami. Na starość przy normalnych cenach paliwa (co jest. Nie relane) mógłbym go mieć, ale póki co przemęczę się do naprawy mojego auta.
13,8
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Uwaga. W korkach na dystansie 10km spalał prawie 20l. Minimalnie na trasie przez miasto do pracy udało mi się zejść do 11,4 l/100km. Na tej samej trasie Audi Q5 TFSI 180KM regularnie schodzę poniżej 10.
12,9
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Auto wygodne , ale nie adekwatne do ceny. Słabo się trzyma zakrętów na autostradzie jak i po wiejskich drogach . Skrzynia bez płynności zmiany biegów , co daje duży bez komfort w trakcie jazdy w mieście jak i na autostradzie . Jak dla mnie przereklamowany . Pozdrawiam
Jaguar E-Pace SUV