Szukaj

Informacje o Jaguar E-Pace SUV

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 Jaguar E-Pace to luksusowy kompaktowy crossover SUV (segment I, klasa premium). Po pełnowymiarowym, flagowym F-Pace, jest drugim w tym segmencie rynkowym modelem Jaguara w historii, znajdując w gamie marki miejsce poniżej starszego brata. Blisko powiązany stylistycznie z F-Pace, po którym odziedziczył m.in. kształt reflektorów przednich. Jaguar E-Pace został zaprojektowany przez szefa designerów Jaguara – Iana Calluma. Auto powstało na zmodyfikowanej platformie podłogowej Jaguar Land Rover D8 Platform, tak jak m.in. Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław

Mam wrażenie, że drugi Jaguar z DNA Land Rovera jest jeszcze bardziej spójny, przemyślany i dopracowany stylistycznie. E-Pace daje nam też pojęcie, czym Jaguar może być w przyszłości, gdy sportowy rodowód marki dopasuje się do nowych oczekiwań rynku motoryzacyjnego.

~Powagosław
Luzacjusz

Jest niewątpliwie dostojny i nie ma wstydu się w nim pokazać na mieście. Ale gdy, albo jeśli, moda na SUV-y przeminie, nikt nie będzie o nim pamiętał.

~Luzacjusz

Jaguar E-Pace SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4395 mm
Szerokość 1984 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2088 mm
Wysokość 1647 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1649 mm
Rozstaw osi 2681 mm
Rozstaw kół - przód 1625 mm
Rozstaw kół - tył 1624 mm
Prześwit 185 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1018 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 996 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 892 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 970 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1234 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 577 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1057 mm
Wysokość bagażnika 748 mm
Szerokość bagażnika 1311 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 806 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1568 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~PJ
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Długo zastanawiałem się nad kupnem samochodu, koniecznie miał być SUV ale nie za duży, aby wybrać jeździłem kilkoma markami (wypożyczone na kilka dni), począwszy od Dacii Duster (nie ma tragedii ale plastikowa, a silniki to porażka, jako wozidło może być), Hyundai Tucson (wszytko niby ok ale w środku kompletnie mnie nie urzekł, silnikami też nie specjalnie), Kia Sportage (brat kupił a właściwie zmienił na kolejną generację, no cóż niby nie ma się do czego przyczepić, ale jakoś mnie nie przekonał), Peugeot 3008 (bardzo mi się podobał, wygląd ok, prowadzenie też niczego sobie, ale silniki to już inna bajka), kończąc na markach premium BMW X1 (z zewnątrz całkiem dobrze, w środku jak to w BMW, silniki też spoko, ale przestrzeni w środku szczególnie na tylnej kanapie przy moim wzroście 185 cm to już słabo), BMW X3 (wszystko w porządku ale jakoś nie przekonał mnie), Range Rover Evoque (ten mnie przekonał ale nie było rozsądnego używanego egzemplarza do 5 lat w rozsądnej cenie - drogo), no i dopiero Jaguar E-PACE spełnił wszystkie moje oczekiwania, prowadzenie genialne jak na SUV-a (to nie jest sportowy samochód co prawda ale jest bardzo dobrze), wygląd nie pozorny ale coś w sobie ma, mały przyczajony Jaguar, urzekł całą moją rodzinkę, wygodna pozycja za kierownicą, przestronność na najwyższym poziomie zważywszy na jego zewnętrzne niewielkie gabaryty, miejsca dla pasażerów z tyłu naprawdę dużo, pojemne schowki, napęd 4x4, wykonanie wnętrza naprawdę spoko skórzane fotele robią robotę, skóra na desce rozdzielczej i boczkach drzwi wszystko miękkie i dobrze spasowane, mój egzemplarz ma w tej chwili przejechane 75 tyś km, brak śladów zużycia. Cenowo nie wypada najgorzej do 100 tyś zł znajdzie się fajny używany egzemplarz. Co do spalania, to przy jego masie 1852 kg i nie hybryda wynik średni z 5 tyś km (mieszana miasto 1/3 trasa 2/3 - dojazd do pracy) 9,9 l/100km to jest bardzo dobrze, trasa przy normalnej jeździe (nie autostrada) udało się zejść do 7,5 l/100km, przy prędkościach autostradowych też całkiem spoko ok 9,5 - 10 l/100km (zaskoczył mnie, myślałem, że będzie więcej a wcale go nie oszczędzałem), po mieście dynamiczna jazda to tak ok 13 l/100km, więc jak na 2 litrowy 200 konny silnik jest dobrze (brat w Kii Sportage przy silniku 1,6 i dużo mniejszej masie mieści się w 10,5 l/100km). Pewnie diesel byłby bardziej ekonomiczny ale już jego awaryjność niekoniecznie, raz się skusiłem na diesla - nigdy więcej. Jeśli chodzi o wyposażenie to kwestia wersji i zasobności portfela, mój ma elektryczne skórzane fotele, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę (fajna sprawa), o systemach nie piszę ma chyba wszystko, kamera cofania całkiem dobry obraz nawet nocą (brakuje mi trochę kamery 360 stopni). Same superlatywy ale jest jedno co mnie wkurza - SYSTEM START/STOP, tego co go wymyślił to trzeba na suchej gałęzi powiesić, zdarza się, że wyłącza silnik przy parkowaniu, i nagminnie przy dojeżdżaniu na światłach, u mnie stale wyłączony (szkoda, że nie można go na stałe wyłączyć). Ogólnie jak ktoś szuka małego SUV-a to polecam E-PACE-a, marka premium i coś więcej w moim odczuciu. Czy bym kupił jeszcze raz - na pewno - tylko pewnie z trochę mocniejszym silnikiem, choć w moim odczuciu i ten daje radę.
3,6
~Leszek Dąbrowski
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4D 150KM 110kW
Problem jest dobrze znany przez koncern JLR! Wada jest konstrukcyjna! Wszystkie Jaguary i Land Rovery wyposażone w płytę podłogową D8 w konfiguracji z manualną skrzynią biegów, pozostawia mało miejsca na umieszczenie filtra cząstek stałych w pobliżu początku układu wydechowego. DPF zamontowany pod podwoziem łączy rura długości 60-70cm z dala od silnika. To sprawia, że gazy ze spalania ochładzają się i nie dochodzi do spalania cząstek stałych. Dochodzi do przedwczesnego zapełnienia filtra i prób regeneracji i w wyniku tych nieudanych prób dochodzi do rozcieńczenia oleju silnikowego przez niespalone paliwo. Powstają błędy w pracy całego układu i przejście w tryb serwisowy. Rozcieńczany niespalonym paliwem olej traci swoje właściwości, przez co użytkownicy takich samochodów informowani byli przez komputer o konieczności wymiany oleju znacznie wcześniej niż to powinno mieć miejsce.. Opracowana przez JLR procedura naprawy to przeprogramowanie komputera i wymiana oleju w związku z jego przedwczesnym zużyciem, jednak wada producenta jest nienaprawialna! Dodatkowo aktywne wypalanie cząstek stałych związane jest z dodatkowym wtryskiem oleju napędowego w celu podniesienia temperatury układu wydechowego, co sprawia blisko dwukrotnie większe zużycie paliwa. Część oleju napędowego dostaje się do oleju silnikowego i powoduje jego rozrzedzenie i podnosi jego poziom. Użytkownik sprawdzając bagnet myśli, że olej jest, kontrolka oleju nie zapala się bo jest wymazana systemowo przez serwis. By sprawdzić czy kontrolki nie będą się zapalać serwis przejechał 1000km. Podkreślam, że moja udokumentowana wymiana informacji z pracownikami JLR jednoznacznie wskazuje, że sprawa jest znana, a informacje są zatajane przed użytkownikami! W Anglii jest pozew zbiorowy dotyczący właśnie tej sprawy. Ja jestem zmuszony przekazać sprawę do prokuratury. Ta wada konstrukcyjna może powodować poważne uszkodzenie silnika. Producent daje gwarancję fabryczną na 3 lata. Jeśli macie Państwo samochody na płycie D8 w manualu to macie taki sam problem, tylko możliwe, że jeszcze się nie ujawnił (serwis na czas gwarancji robi wszystko by użytkownik nie odkrył wady). Po tym okresie wpadniemy wszyscy w jeszcze większe problemy (brak gwarancji, brak Jaguar assistance, brak zwrotu "uszkodzonego" samochodu do wynajmu i leasingu). Sprawa się rozniesie i będzie brak możliwości sprzedania samochodu. Dlatego proszę o kontakt osoby mające takie samochody. Mój mecenas zajmuje się sprawą. Piszcie na leedabrowski@wp.pl
4,7
~Arek
Jaguar E-Pace
SUV 2.0 i4P 200KM 147kW
Samochód bardzo wygodny, cichy i przyjazny. Świetnie się prowadzi. Silnik ma 200KM co przy wadze 1.8 tony jest wystarczające. Skrzynia 9 biegowa załatwia sprawę. Niestety przy przyspieszaniu skrzynia czasami się gubi. Warto przełączyć w tryb sport i wówczas nie ma problemu. Do 180km/h można przyjemnie jechać i przyspieszać, powyżej czuć już wagę i brak mocy. Wyciąga ok 220 km/h ale nie ma sensu jeździć powyżej 150-160. Do tych prędkości jest cicho i przyjemnie. Poza tym jeżdżenie powyżej 160 km/h w ogóle wydaje się bez sensu bo szybciej się nie dojedzie. Jak już ktoś musi lecieć szybko to do 180km/h jest jeszcze ok. Auto pali około 10 l średnio przy dynamicznej jeździe ale do prędkości 140-150 km/h. Jadąc po autostradzie bardzo szybko spali średnio 14-15 litrów. Jadąc na luzie, poza miastem można zejść do 7.6 l, ale prędkości nie będą przekraczać 90 km/h. Świetny układ jezdny, słabe firmowe radio. Po dołożeniu subwoofera jest ok, a nawet bardzo dobrze. Wnętrze ładne, siedzenia wygodne, wystarczająco dużo miejsca w środku. Ogólnie polecam.
Jaguar E-Pace SUV