Szukaj

Informacje o Infiniti FX I 3.5 i V6 24V AWD 283KM 208kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I, klasa premium) produkowany w latach 2003-2013. W swoim czasie flagowy model Infiniti, następca modelu QX4. Pierwszą generację FX (S50) zbudowano na platformie podłogowej Nissana o symbolu FM. Dzielił ją m.in. z modelem 350Z. W 2006 roku FX został zmodernizowany. W 2008 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja (S51). Część komponentów w tym modelu pochodzi z Infiniti EX oraz Nissana Maximy. FX zniknął z rynku po zmianie nazewnictwa Infiniti: od 2013 roku wszystkie modele marki oznaczane są literą Q lub QX (SUV-y). W ten sposób FX został zastąpiony przez QX70.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo amerykański. Połączenie luksusu ze sportową, nowoczesną linią nadwozia robi wrażenie. FX jest drapieżny, a przy tym wygląda bardzo dynamicznie. Trzeba przy tym pamiętać, że ta drapieżność przydaje się tylko na asfalcie. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby FX był facetem, chodziłby w jednej wadze z Pudzianem. Na szczęście w przypadku samochodów, napakowanie ich do takich rozmiarów nie musi się wiązać z zastrzykami w pupę przyjmowanymi w szatni. Efekt końcowy? Pudzian i FX budzą respekt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 3498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 283 KM (208 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 366 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Ariel
Infiniti FX I
Terenowy 3.5 i V6 24V AWD 283KM 208kW
Auto napewno NIETUZINKOWE. Jadąc wiesz, że nie jedziesz jednym z milionów Passatów, Golfów czy ASTR. Dżwięk silnika POWALA przy przyśpieszaniu. Po przejeżdzie przez miasto połowa rur w miejscowej Castoramie wyprzedana i wspawywana u Wieśka mechanika do pierdzików 1,1l przez Januszy którzy też chcą taki dżwięk. Wielki ciężki słoń (masa ponad 2 tony) po dodaniu gazu idzie szybciej niż Najman na matę zostawiając połowę pseudo sportowych kartonów GTI na światłach bez większego problemu. Jest twardo i to mocno co na zakrętach jest sporym plusem jednak na naszych drogach a raczej pseudo drogach już mniej. Ogólnie auto fajne, choć ma i parę niedociągnięć ale o tym niżej...Do plusów wyposażenie: aktywny tempomat z radarem w którym możemy sobie ustawić zasięg reakcji, system utrzymywania auta na pasie (działa na autostradach na wąskich polskich drogach już nie :) ). Nagłośnienie BOOSE i 34 wiejskich dyskotek zagłuszona. 4x4 z systemem SNOW. Navi...hmmm bajer...TANDETNY bajer. Wygląda tragicznie a mapy od NISSANA to totalna PORAŻKA. Odsuwanie kierownicy i fotela po skończonej jeżdzie to taki bajer odpustowy i raczej nie przydatny ale robi wrażenie heheh. Kamera cofania, czujniki parkowania pomagają i to mocno. System KEYLESS czyli mam kluczyk w kieszeni otwieram drzwi i odpalam auto, monitory w dachu (to akurat nie było w standardzie). ABS ESP to raczej norma w autach. Rozbudowany komputer powie kiedy zmienić olej i...OPONY. Po co mierzy liczbę obrotów opon nie wiem :). Milion innych systemów o który nie pamiętam...
4,5
~Infek
Infiniti FX I
Terenowy 3.5 i V6 24V AWD 283KM 208kW
Auto nie jest może najwygodniejsze, czy najbardziej ekonomiczne. Ale posiada to coś w sobie co przykuwa wzrok i słuch ludzi w koło Ciebie. Mówiąc wśród znajomych, że jeździsz Infiniti jest wielką zaletą tego auta. Poza tym wygląda na dużo droższego i nowszego niż w rzeczywistości jest! Wg mnie jest to auto Sportowo luksusowo terenowe i to dokładnie w tej kolejności
4,4
~Zibcio
Infiniti FX I
Terenowy 3.5 i V6 24V AWD 283KM 208kW
Miałem Nissana Murano , Mercedesa ML, ale żaden z tych samochodów nie jest w stanie dorównać Infiniti FX 35. Silnik i jego dźwięk powalają, przyspieszenie skrzynia biegów nic dodać nic ująć jedyny minus jaki miałbym do tego autka to hamulce. Tutaj Japończycy się nie popisali, może tragedii nie ma ale de... nie urywa. Następny samochód to FX 35 II wersji. Co do spalania paliwa cóż jak to mówi moja żona ile wleje tyle spali. Nie można tankować za 50 zł bo można nie wyjechać ze stacji paliw.
Infiniti FX I