Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,6 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Całokształt

Wybrane oceny

4,1
~Slawek
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Oceniam N Line. Generalnie jest bardzo dobrze wyposażony i świetnie się prezentuje. Dosyć sztywno zawieszony. Jak na tą klasę przestrzeń jest ogromna. Po wyciągnięciu zbędnej półki z bagażnika oraz tego nieszczęsnego styropianu bagażnik staje się już ogromny. W wersji n line listwy lakierowane na drzwiach wygladaja zle bo sie faluja na zaczepach. Szkoda bo psuje to wyglad na prawde swietnie narysowanego samochodu. Z drugiej strony widziałem takie mankamenty w samochodach znacznie droższych. W tej podstawowej wersji w cylku mieszanym spalanie nie jest wcale duze. Jak jezdze z zona 6-7 jak sam koło 11-tu i czasem wiecej.
4,7
~n1qq
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Tuscon IV 1.6 T-GDI 150km 2023 wersja N-LINE Shadow Grey. Ładniejszego Auta w tej kategorii cenowej nie widziałem. Czuć wzrok przechodniów i irytację sąsiadów. Wygląd agresywny ale zarazem elegancki. Silnik podstawowy, ale nie przeszkadza to w dynamicznej jeździe po mieście, szybkiej na trasie czy wyprzedzaniu bez stresu. Środek równie piękny co na zewnątrz jednakże postaram się skupić trochę na negatywach. Irytujące jest brak świateł LED oświetlającej kabinę oraz zahaczanie kolanem kierowcy panelu na środku osobom powyżej 1,85cm. Brudzi się też panel czarny w połysku. Kolejny mały problem to konieczność podłączenia się pod ANDROID AUTO przez kabel, nie ma opcji przez bluetooth. Jednak wszystko inne działa przez bluetooth. Nawigacja oryginalna Hyundai działa tak samo jak w każdym innej marce czyli miernie. Mapy są niezaktualizowane. Duży problem to spalanie, na oszczędnej jeździe (bardzo się starając) średnie spalanie to 7,5-8L/100km zaś przy normalnej jeździe to około 9L, zaś dynamiczna jazda to jakieś 10-10,5L, nie najlepiej, z drugiej strony nikt nie kupuje auta za 150tyś aby oszczędzać na tankowaniu. Podobno w rocznikach 2021 były problemy z stukaniem w tylnym prawym kole, ale aktualnych rocznikach tego problemu nie ma. Tak samo żadnych problemów z filtrami. To chyba tyle z negatywów, większość z nich są mało istotne, także jeżeli nikomu nic z tych rzeczy nie przeszkadza to gratuluje, Hyundai Tucson to auto którego szukasz! Nie chce mi się rozwijać o pozytywach, ale ogólnie to piękne Auto z zewnątrz jak i wewnątrz, z mocnym silnikiem jak na podstawę, lepszej ceny do jakości nie znajdziesz. Gwarancja na 5 lat, serwis 3 lata za darmo, czuję, że autko szybko się nie zestarzeje. Pozdrawiam!
4,3
~Z
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Świetny samochód, Mega wygodne, przestronne, dobrze wyposażone, absolutnie niezawodne i trwałe auto. Pięknie wygląda i świetnie się prowadzi, bardzo komfortowy. Silnik wystarczająco mocny, choć szału nie ma. Wkurzająca obsługa tempomatu (zamienia się na ogranicznik - nie wiem jak?). Fotel kierowcy za wysoko osadzony, ja jestem wysoki i bym chętnie zniżył, ale można tylko... wyżej. Świetna tapicerka - skóra się chowa. niezły sprzęt audio i nawigacja. Kuriozum - brak czujnika martwego pola w takim wyposażeniu!!! I na koniec- bardzo niskie spalanie przy ekonomicznej jeździe. Powyżej 140km/h żłopie już sporo.(N Line). Pięknie wygląda i świetnie się prowadzi, bardzo komfortowy. Silnik wystarczająco mocny, choć szału nie ma. Wkurzająca obsługa tempomatu (zamienia się na ogranicznik - nie wiem jak?). Fotel kierowcy za wysoko osadzony, ja jestem wysoki i bym chętnie zniżył, ale można tylko... wyżej. Świetna tapicerka - skóra się chowa. niezły sprzęt audio i nawigacja. Kuriozum - brak czujnika martwego pola w takim wyposażeniu!!! I na koniec- bardzo niskie spalanie przy ekonomicznej jeździe. Powyżej 140km/h żłopie już sporo.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
8.5 L - spalanie ogólne z komputera po przejechaniu 2.5k kilometrów, miasto średnia ilość korków jazda w trybie normal czasem sport (normalna jazda nie dziadkowa czasem mocniejsze przyśpieszenia nawet do odcinki) 70%, 30% trasa do 90 km/h równa spokojna jazda. Ogólnie spalanie moim zdaniem bardzo dobre do dynamiki samochodu, byłem przed kupnem przygotowany na wyższe wskazania, przy moim stylu jazdy do tej pory nie miałem problemów z GPFem.
6,5
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Auto na dystansie 725 km, 350 km S7 prędkość 115-120 kmh, 40 km miasto, 240 km trasa sporo startów i stopów, jazda częściowo na start/stop. Samo miasto w ciężkim korku rzędu 10km/h spalanie poniżej 8. Ogólnie jest oszczędniejszy od wolnossącej astry IV 1,6 115 KM. Komputer pokładowy pokazuje spalanie ok 0,7 l większe niż rzeczywiste spalanie. Auto odebrane od dilera z przebiegiem 2 10 km, nie katowane na razie jazda do 130 km,/h
6,9
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Wszystko zależy od sposobu jazdy. Na tej samej trasie długości 480 kilometrów spalał 6.5 lub 8.8 litra. 6.5l przy płynnej jeździe ze stałą prędkością 110 km/h na S3, a drugim razem 8.8l na tej samej trasie, ale z trochę większą prędkością i częstszym przyspieszaniem i hamowaniem.

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 14
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 219
Nie 23
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
89 komentarzy
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opuszczająca szyba
  • Hyundai Tucson IV
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Posiadam nowego tucsona kupionego w salonie niespełna rok temu. Zaobserwowałem że po powrocie do auta opuszczona jest szyba od strony pasażera po lewej stronie. Sytuacja powtórzyła się już dwukrotnie. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Hyundai Tucson IV SUV