Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 264 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75,6 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Karoseria
Åšrednie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW od 2024
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
To moja pierwsza hybryda i jestem naprawdę miło zaskoczony. Podczas jazdy testowej nie przejmowałem się spalaniem, a jak już go dostałem to bardzo się zdziwiłem. W mieście komputer jak i tankowanie na stacji pokazało tak samo, średnio 6,2l/100km ale bez większych problemów da się uzyskać 5,5l/100km. Trasa do 90-110km/h to od 5,3 do 6,1l/100km. Trasa ekspresówką 130-140km/h to spalanie rośnie do ok 8,2-8,7l/100km. Wiadome, to hybryda, im szybciej jedziemy tym większe spalanie. W mieście udaje mi się nawet uzyskać spalanie na poziomie 2,8-3,1l/100km przy bardzo spokojnej jeździe gdzie muskam pedał gazu i maksymalnie wykorzystuje silnik elektryczny. Kupując go myślałem, że będę musiał mocno się skupiać na tym by jeździć eko i mało dynamicznie ale ponownie się zdziwiłem, bez zmiany stylu jazdy jest spalanie 6,2l/100km. Dla mnie super samochód.
5,0
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Po dotarciu silnika w mieście średnio 5.5L, na autostradzie ok 8l (130-140) przy jeździe mieszanej, oszczędnej można nawet zejść przy sprzyjających warunkach poniżej 4. Super oszczędny przy dłuższych przejazdach drogami 70-90 km - 4,8-5L
5,0
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Po dotarciu silnika w mieście średnio 5.5L, na autostradzie ok 8l (130-140) przy jeździe mieszanej, oszczędnej można nawet zejść przy sprzyjających warunkach poniżej 4. Super oszczędny przy dłuższych przejazdach drogami 70-90 km - 4,8-5L

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 14
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 224
Nie 24
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
94 komentarze
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
OpuszczajÄ…ca szyba
  • Hyundai Tucson IV
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Posiadam nowego tucsona kupionego w salonie niespełna rok temu. Zaobserwowałem że po powrocie do auta opuszczona jest szyba od strony pasażera po lewej stronie. Sytuacja powtórzyła się już dwukrotnie. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Hyundai Tucson IV SUV HEV Facelifting