Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV HEV

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson IV SUV HEV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 161 900 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1865 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1865 mm
Wysokość 1650 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1653 mm
Rozstaw osi 2680 mm
Rozstaw kół - przód 1615 mm
Rozstaw kół - tył 1622 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 925 mm
Prześwit 170 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1017 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1000 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1464 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1428 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1385 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1367 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1795 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 616 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~excel
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Tucson, tucson, tucson - auto które polecali wszyscy znajomi "eksperci" i które jak na razie budzi we mnie na tyle negatywne odczucia, że aż postanowiłem napisać recenzję. Pozytywy też są, ale jak na 16 tys. km w niecałe dwa lata, czyli przy bardzo delikatnym użytkowaniu (w dodatku w większości jak dotąd w trasie) zdecydowanie za często gości w serwisie z powodu wadliwego napędu. Czuję się trochę jak właściciel alfy z lat 90. - telefony i nazwiska pracowników serwisu znam już na pamięć. A to zdecydowanie nie jest dobra rekomendacja, jak na wydane prawie 200 tys. przy zakupie.
4,9
~Job Prot
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Jest nieźle. Na drogach wojewódzkich pali 5 do 5.5 l /100km .Hybryda działa nawet do 120 km/h - potem spalanie rośnie. Napęd na 4 koła działa bardzo aktywnie i powoduje , że nie ma w ogóle uślizgów np. przy ruszaniu itp. opisywanych w komentarzach "niespodziankach". Ze skrzynią biegów mam problem bo poprzednio jeździłem Merced. Vito 115 z automatem i mam osobistą opinię , że aby kierowca w ogóle nie wiedział kiedy biegi się zmieniają to musi być diesel i ciężki samochód. Ale o ile hybryda Toyoty to cud techniki ale klasyka Tuscona jest użytkowo o level wyżej ! Przy okazji to mało kto wie , że hybryda Tuscona może pracować ( i czasem pracuje ) szeregowo : S.Spalinowy-alternator-Bateria-S.Elektryczny.
4,9
~Job Prot
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Jest nieźle. Na drogach wojewódzkich pali 5 do 5.5 l /100km .Hybryda działa nawet do 120 km/h - potem spalanie rośnie. Napęd na 4 koła działa bardzo aktywnie i powoduje , że nie ma w ogóle uślizgów np. przy ruszaniu itp. opisywanych w komentarzach "niespodziankach". Ze skrzynią biegów mam problem bo poprzednio jeździłem Merced. Vito 115 z automatem i mam osobistą opinię , że aby kierowca w ogóle nie wiedział kiedy biegi się zmieniają to musi być diesel i ciężki samochód. Ale o ile hybryda Toyoty to cud techniki ale klasyka Tuscona jest użytkowo o level wyżej ! Przy okazji to mało kto wie , że hybryda Tuscona może pracować ( i czasem pracuje ) szeregowo : S.Spalinowy-alternator-Bateria-S.Elektryczny.
Åšrednie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV HEV
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Może to wynika ze stylu jazdy (spokojna jazda, bez szaleństw), ale w moim przypadku, gdzie jeżdżę głównie po trasach lokalnych i krajówkach (czyli tak do prędkości 100 km/h), spalanie mam nie większe niż 5 l. Często przy jednostajnej jeździe 90-100 km/h włącza się elektryczny silnik. W mieście potrafi jednak spalić nawet średnio 7, mimo, że jest to hybryda. Na autostradzie, przy prędkości 180 km/h (trzy osoby dorosłe i bagaże) spalał ok. 9 l, przy umiarkowanych 130-140, koło 6-7 l. Więc czytając pozostałe komentarze na temat spalania, stwierdzam, że bardzo dużo zależy od stylu jazdy danego kierowcy.
10,5
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Po mieście super - w granicach 7,5 l/100km to norma. W trasie na której utrzymuje się 70-80 kmh potrafi zejść poniżej 6. Natomiast autostrada to dramat. 120 kmh to około 9-10 litrów. 150 kmh to już 12-13. We 4 osoby z boxem i dwoma psami i prędkości 160 kmh (w Niemczech - więc legalnie ;) ) doszło do 16 (SZESNASTU) litrów! Auto samo w sobie jest super, natomiast odradzam przy chęci pokonywania dłuższych tras. Lepiej zainwestować w jakiegoś diesla. Stary Opel w dieslu konsumuje 8 litrów przy jeździe 180 kmh...
10,5
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Po mieście super - w granicach 7,5 l/100km to norma. W trasie na której utrzymuje się 70-80 kmh potrafi zejść poniżej 6. Natomiast autostrada to dramat. 120 kmh to około 9-10 litrów. 150 kmh to już 12-13. We 4 osoby z boxem i dwoma psami i prędkości 160 kmh (w Niemczech - więc legalnie ;) ) doszło do 16 (SZESNASTU) litrów! Auto samo w sobie jest super, natomiast odradzam przy chęci pokonywania dłuższych tras. Lepiej zainwestować w jakiegoś diesla. Stary Opel w dieslu konsumuje 8 litrów przy jeździe 180 kmh...

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 15
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 232
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
97 komentarzy
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Hyundai Tucson IV SUV HEV