Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson IV SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1865 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1865 mm
Wysokość 1650 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1653 mm
Rozstaw osi 2680 mm
Rozstaw kół - przód 1615 mm
Rozstaw kół - tył 1622 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 925 mm
Prześwit 170 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1017 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1000 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1464 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1428 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1385 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1367 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1799 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 620 l
Kąt natarcia 17,4 stopnie
Kąt rampowy 16,7 stopnie
Kąt zejścia 24,1 stopnie
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Całokształt

Wybrane oceny

4,2
~Krzysztof z Dobrej k. Szczecina
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
To już mój trzeci Tucson , ale chyba jednak zakończę moją przygodę z tym producentem . Poprzednie samochody ( wszystkie nowe-salonowe} były praktycznie bezawaryjne . To jest pierwszy egzemplarz , który musi być wyposażony w filtr GPF i wskutek tego zaczęły się atrakcje . Użytkowany jest codziennie na trasie podmiejskiej około 15 km w jedną stronę , a więc nie krótkie przejazdy w korkach . Pierwsze 12 miesięcy przebiegło bez problemów . W styczniu pojawił się komunikat o konieczności wypalenia filtra paliwa . Zgodnie z zaleceniami , ruszyłem w kilkudziesięciokilometrową szarżę po niemieckiej autostradzie : 4 bieg , 130km/h , obroty ponad 4tys. Spalanie około 11-12 litrów . Po 48 kilometrach sukces ! Tylko trzeba wrócić do domu - przejechałem w sumie 108 kilometrów . Koszt paliwa łatwo policzyć , zużycie samochodu trudniej , czas ponad 1,5 godziny - musiałem dojechać do autostrady ( nie mieszkam na MOP-ie ). W międzyczasie bywały też dłuższe wyjazdy , w czasie których filtr musiał się wypalać . Teraz , po kilku tygodniach , znowu komunikat o filtrze . Wypalanie w autoryzowanym warsztacie , startuje od 500zł , a dojść może do 1200zł jeżeli trzeba będzie jeszcze zrobić cośtamcośtam . Znając realia-trzeba będzie. Kolejna upojna przejażdżka po autostradzie przede mną i koszty . Kolejny ekologiczny debilizm , przerzucający problemy na użytkownika . Ile spalin trzeba wyprodukować w takich idiotycznych przejazdach , żeby uratować jakieś piąte miejsce po przecinku w produkcji samochodu . Zgłosiłem temat w Hyundaiu - bez entuzjazmu z ich strony . Ale sytuacja jest rozwojowa - może trzeba przeprogramować coś w dawkowaniu mieszanki . Na pewno nie zostawię tego bez reakcji . Gdybym chciał po autostradach jeździć , to kupiłbym diesla.
4,9
~TomekM
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 CRDI 48V 136KM 100kW
Dla mnie rewelacja. 136KM doładowane ok 14KM elektrykiem robi robotę. Ma świetne przyśpieszenie i elastyczność. Zupełnie nie rozumiem opinii nt tego silnika bo to już 3cie moje auto z dieslem od KIA/HYUNDAI łącznie przejechałem ok 200tys km. Teraz mam najnowszą wersję tego silnika i przede wszystkim jest cichy, dynamiczny i oszczędny. Trasa 140km - spalanie 5.7l !!! pamietać nalezy że to SUV. Poprzedni Tucson z silnikiem 1.7CRDI spalanie przy takiej prędkości to 6.5l. Tu mam znacznie większą dynamikę jazdy i jednostka jest cichsza. Dla tych co nie jeździli mHEV to to co dziwi to bardzo szybkie wytracanie prędkości jak się puści gaz, znacznie lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie ok 0,5l/100km. Dodatkowo dopłata do opcji mHEV lub bez mHEV to tylko 4tys pln wiec jest to rozsądna opcja. Jestem mega zadowolony i szczerze polecam.
2,9
~Mitch
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW
Niestety auto jak jest śliczne tak pełne mankamentów uzytkowych: Bardzo słabo wyciszony b. Głośno przy szybkościach autostradowych Klima niby automatyczna trzy strefowa ale nie utrzymuje stałej temperatury w aucie Duży problem z utrzymaniem temperatury silnika ( niestety hybryda) No i na koniec spalanie to jakaś porażka hybryda 1.6 a pali jak smok w trasie autostrada min 10 droga szybkiego ruchu 8-9 miasto latem ok 7 zima 10 l. To stary diesel nawet na krótkich dystansach mieścił się w 11 l A w trasie poniżej 6 Te nowe technologie to pić fotomontaż. Niestety wyrzucone pieniądze. O ekologii należy zapomnieć
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV
7,9 – 8,9
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Zastanawiam się o co chodzi ktoś wpisuje kilka razy 7,7 żeby manipulować wynikiem. Wychodzi na to że hybryda 48 pali więcej xd. Naprawdę nie można podać prawdy no jak ktoś ruszy i po rozgrzaniu silnika skawuje przebieg no to potrafię zrobić nawet 5,8l ale nie o to chodzi ludzie tu zaglądają bi oczekują prawdy. Przy bardzo spokojnej jeździe do 90 od startu do zatrzymania to tak 7l no ale trzeba czasami podjechać 3km i wtedy 12l czasami autostrada i przy 140 to gdzieś powyżej 10 no ale zjeżdżamy z autostrady parę kolosów i mamy 9l. Średnia z 15tys km 60% trasa no ale głównie 140 to 8,4l. Jak jedzie żoną to 0.5l więcej jak ja 0.5l mniej no ale ona głównie S8 ja głównie dojazd do Wrocławia 20km starą ósemką. Honda crv 2010 150KM bez turbo litr więcej no ale jest LPG. Tucson dynamika z turbo bez porównania z crv. Na papierze to samo w życiu zupełnie inaczej nie trzeba kręcić podobnie jak w dieslu no ale możemy. Fizyki nie oszukasz w benzynie mniej energii niż w ropie xd. Pozdrawiam Ryszard
10,3
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Aż jestem zdziwiony jak to auto duzo pali. Jazda samo Miasto Wroclaw to 12-13 litrow. Jak sie jedzie na trasie 130 i wiecej to tez zaraz pokazuje 10. Masakra. Przesiadlem sie z diesla innej marki 1.6dci gdzie nigdy mi nie pokazal wiecej niż 7.
10,3
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Aż jestem zdziwiony jak to auto duzo pali. Jazda samo Miasto Wroclaw to 12-13 litrow. Jak sie jedzie na trasie 130 i wiecej to tez zaraz pokazuje 10. Masakra. Przesiadlem sie z diesla innej marki 1.6dci gdzie nigdy mi nie pokazal wiecej niż 7.

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 15
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 251
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
103 komentarze
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Problem rozwiązany
4 komentarze
Hyundai Tucson IV SUV