Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson IV – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 161 900 PLN
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Całokształt

Wybrane oceny

2,9
~Mitch
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW
Niestety auto jak jest śliczne tak pełne mankamentów uzytkowych: Bardzo słabo wyciszony b. Głośno przy szybkościach autostradowych Klima niby automatyczna trzy strefowa ale nie utrzymuje stałej temperatury w aucie Duży problem z utrzymaniem temperatury silnika ( niestety hybryda) No i na koniec spalanie to jakaś porażka hybryda 1.6 a pali jak smok w trasie autostrada min 10 droga szybkiego ruchu 8-9 miasto latem ok 7 zima 10 l. To stary diesel nawet na krótkich dystansach mieścił się w 11 l A w trasie poniżej 6 Te nowe technologie to pić fotomontaż. Niestety wyrzucone pieniądze. O ekologii należy zapomnieć
2,9
~Mitch
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW
Niestety auto jak jest śliczne tak pełne mankamentów uzytkowych: Bardzo słabo wyciszony b. Głośno przy szybkościach autostradowych Klima niby automatyczna trzy strefowa ale nie utrzymuje stałej temperatury w aucie Duży problem z utrzymaniem temperatury silnika ( niestety hybryda) No i na koniec spalanie to jakaś porażka hybryda 1.6 a pali jak smok w trasie autostrada min 10 droga szybkiego ruchu 8-9 miasto latem ok 7 zima 10 l. To stary diesel nawet na krótkich dystansach mieścił się w 11 l A w trasie poniżej 6 Te nowe technologie to pić fotomontaż. Niestety wyrzucone pieniądze. O ekologii należy zapomnieć
2,3
~Ryszard
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
To mój trzeci Tucson (roczniki 2018, 2021 i obecny 2024FL) i każdy egzemplarz jest niestety gorszy jakościowo od poprzedniego. Jeśli komuś nie przeszkadza brak dostępnych części i może czekać na naprawę nawet kilka miesięcy, może zdecydować się na zakup tego modelu. W moim przypadku to jest trzeci i ostatni Tucson a chętnie pozbyłbym się go już dziś, Zamiast samochód użytkować, parkuje głównie w serwisie, o czy poniżej. Zakup tego modelu uznaję za duży błąd, choć posiada bogate wyposażenie ale niestety nie dopracowane.

Raporty spalania Hyundai Tucson IV

Liczba raportów: 146
Åšrednie spalanie dla Hyundai Tucson IV
6,7 – 8,8
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Zastanawiam się o co chodzi ktoś wpisuje kilka razy 7,7 żeby manipulować wynikiem. Wychodzi na to że hybryda 48 pali więcej xd. Naprawdę nie można podać prawdy no jak ktoś ruszy i po rozgrzaniu silnika skawuje przebieg no to potrafię zrobić nawet 5,8l ale nie o to chodzi ludzie tu zaglądają bi oczekują prawdy. Przy bardzo spokojnej jeździe do 90 od startu do zatrzymania to tak 7l no ale trzeba czasami podjechać 3km i wtedy 12l czasami autostrada i przy 140 to gdzieś powyżej 10 no ale zjeżdżamy z autostrady parę kolosów i mamy 9l. Średnia z 15tys km 60% trasa no ale głównie 140 to 8,4l. Jak jedzie żoną to 0.5l więcej jak ja 0.5l mniej no ale ona głównie S8 ja głównie dojazd do Wrocławia 20km starą ósemką. Honda crv 2010 150KM bez turbo litr więcej no ale jest LPG. Tucson dynamika z turbo bez porównania z crv. Na papierze to samo w życiu zupełnie inaczej nie trzeba kręcić podobnie jak w dieslu no ale możemy. Fizyki nie oszukasz w benzynie mniej energii niż w ropie xd. Pozdrawiam Ryszard
7,6
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Niestety na trasie osiagniece 8.1l wymagało starania prób żeglowania na elektryku i obchodzenia sie z pedałem gazu jak z jajkiem ale jesli weźmiemy pod uwagę że samochód w moim wyposażeniu wazy ponad 1800kg jest kanciaste i stawia duze opory podczas jazdy ma naped 4x4 to spalanie na autostradzie rzędu 10l nie powinno dziwić. W mieście zabawa z hybryda pozwala osiągać wyniki myślę ze nawet poniżej 5l dla wytrwałych dla mnie 5.5-6 l noe wymaga wysiłku a jazda bez pilnowania paliwa kolo 7l myślę ze dla kogos kto większość jeździ po mieście lub drogach poza miejskich to idealny samochód wygodny 8 dobrze wyciszony (szyby akustyczne robia robotę). A jesli korzystasz x autostrad sporadycznie to mozna znieść te duze spalanie na autostradzie.
6,7
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
To moja pierwsza hybryda i jestem naprawdę miło zaskoczony. Podczas jazdy testowej nie przejmowałem się spalaniem, a jak już go dostałem to bardzo się zdziwiłem. W mieście komputer jak i tankowanie na stacji pokazało tak samo, średnio 6,2l/100km ale bez większych problemów da się uzyskać 5,5l/100km. Trasa do 90-110km/h to od 5,3 do 6,1l/100km. Trasa ekspresówką 130-140km/h to spalanie rośnie do ok 8,2-8,7l/100km. Wiadome, to hybryda, im szybciej jedziemy tym większe spalanie. W mieście udaje mi się nawet uzyskać spalanie na poziomie 2,8-3,1l/100km przy bardzo spokojnej jeździe gdzie muskam pedał gazu i maksymalnie wykorzystuje silnik elektryczny. Kupując go myślałem, że będę musiał mocno się skupiać na tym by jeździć eko i mało dynamicznie ale ponownie się zdziwiłem, bez zmiany stylu jazdy jest spalanie 6,2l/100km. Dla mnie super samochód.

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 15
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 242
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
99 komentarzy
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Hyundai Tucson IV