Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,44 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Ciupaska
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Całkiem udane auto. Jeżdżę większość czasu po mieście, od czasu do czasu trasa z rodziną 2+3. Co mnie przekonało do tego auta - i sobie wciąż chwalę po długim okresie użytkowania: fajnie zestrojone zawieszenie. Nie przechyla się w zakrętach. Wcześniej jeździłem S-MAXem 2011 r. - różnica jest kolosalna. Fajnie wykończone wnętrze, aczkolwiek jest kilka denerwujących braków: np. dostęp bezkluczykowy działa tylko w przednich drzwiach, szyby tylne nie podnoszą się automatycznie - trzeba trzymać przycisk aż się zamkną. Kontrowersyjny sposób otwierania elektrycznego klapy tylniej: gdy stoisz z tyłu koło auta - klapa za chwilę się otwiera. Bywa to zdradliwe gdy staniesz tyłem pod ścianą, albo zagadasz się z kimś akurat z tyłu samochodu. Ale ogólnie całokształt jest bardzo pozytywny. Fajnie się prowadzi, całkiem sporo miejsca, silnik dość żwawy - choć za dużo pali. ;) Niestety, po 40 000 km zepsuła się skrzynia biegów 7DCT - biegi parzyste przestały działać. Zmiana oprogramowania i jakiegoś sterownika chyba pomogła - na gwarancji.
4,8
~Lion
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Uważam ,że jest to jedna z najlepszych propozycji w tych pieniążkach. Posiadam wersje po FL N-Line pełne wyposażenie. Przed zakupem sprawdzałem inne auta Mazda CX5, Ford Kuga, Seat Ateca, Skoda Karoq. Hyundai daje najwięcej zaczynając od wyposażenia przez 5 letnią gwarancję bez limitu km po rewelacyjne prowadzenie. Szczerze jestem w wielkim szoku jeżeli chodzi o to auto. Do tego subiektywnie w wersji N-Line wygląda rewelacyjnie. Jadąc tym autem mam uśmiech na twarzy - szczerze nie spodziewałem się ,że Hyundai tak mnie pozytywnie zaskoczy praktycznie pod każdym względem.
4,3
~Lion
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
To moja druga opinia o tym aucie. Pierwsza była na początku przygody teraz kolejna po dokładnie 5 latach i prawie 100 tys.km. Ogólna ocena to 4 solidne gwiazdki. Nadal uważam ,że to był świetny zakup. Upływ czasu widać po środku ale karoseria nadal może się podobać.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Automat, N-line, opony 245/45/19, jazda zimą spokojna w trybie codziennym mieszanym, czasem trasa 300km, z korzystaniem z tempomatu, wynik po przejechaniu 2,5tys km. Licznik samochodowy wskazuje zawyżone zużycie o jakieś 0,5-0,6l. Średnie zużycie na wskazaniach paska zużycia zawyża a sam wynik należałoby odczytywać z mocnym opóźnieniem (np. pierwsze 2km zimą na zimnym silniku to 22l, po kolejnych dwóch jest już 14 - 12...). Przy jeździe mocno dynamicznej średnia będzie wynosiła 10l (testowane na 50km).
10,4
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Witam. Tucson w posiadaniu od 03.2020, przebieg 4tys km. 1.6 t-gdi, FWD, koła 19". Jeżdżę raczej dynamicznie, ok 60% trasa, 40% miasto. Na ten moment średnie spalanie z komputera 10l/100km. Przed kilkoma dniami trasa Gniezno-Szczecin-Gniezno. Autostrada i ekspresowa, ok 650km. Tankowanie w Gnieznie, potem w Szczecinie i na koniec znowu w Gnieznie. Jechałem spokojnie, ok 115km/h w jedną i drugą stronę, oraz kilkanaście km po Szczecinie. Komputer pokazał spalanie 8.2l/100km, z tankowań wyszło mi 7.8l/100km.
8,5
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Wersja N-line, opony 245x45x19. Po przejechaniu 1300 km od 0. Auto po miesiącu użytkowania od nowości. Mam raczej lekką nogę. Wskazania licznika zawyżają w moim przypadku o jakieś 0.5 l. Ostatnie sprawdzenie przejechane 670km/ 8.7l/100 wskazania wg komputera, po zatankowaniu wyszło jakieś 8.2l/100km z kalkulatora. Jazada 400 km poza miastem 120-135km/h reszta miasto, raczej przepisowo. Auto pokazuje chwilowe spalanie na komputerze z bieżacej jazdy z dużym opóźnieniem, dlatego nie warto się opierać na jego wskazanich. Trzeba dosyć spory kawałek przejechać by pokazało jakiś sensowny wynik od uruchomienia.

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 33
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik bierze olej
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020
  • silnik
  • 103 tys. km
Witam, około 10 tyś km temu pojawiła się kontrolka oleju, po sprawdzeniu na bagnecie(zimny silnik) okazało się że jest suchy. Dodałem do wymaganego poziomu i jeździłem, po czym sprawdziłem przy aktualnym stanie tj po 13 tyś i znów pusta miska. Zaznaczam że jest to samkchod firmowy. Możecie coś doradzić?
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd 1616:00
  • Hyundai Tucson III
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu paliwa i przejechaniu 10km błąd check engine,później choinka na desce czyli wszystko co możliwe,podejrzewam że to wiązka modułu sterowania ale może ma ktoś inne spostrzeżenia lub miał podobną bolączke,pozdrawiam
Hyundai Tucson III SUV Facelifting