Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,9
~Kris
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Niezawodny silnik: Model z silnikiem 2.0 trwały i niezawodny. Silniki te mają przyzwoitą moc i nadają się zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższe trasy. Przestronne wnętrze: Tucson oferuje dużo przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Tylne siedzenia są wygodne nawet dla wyższych osób, a bagażnik ma pojemność około 513 litrów, co jest całkiem spore w tej klasie. Komfort jazdy: Zawieszenie Hyundaia Tucson dobrze radzi sobie z nierównościami drogi, co sprawia, że podróżowanie nim jest komfortowe. Dodatkowo oferuje dobrą izolację od hałasu, co podnosi komfort jazdy, zwłaszcza na autostradzie. Bogate wyposażenie: Nawet w standardowej wersji model z 2016 roku oferuje sporo wyposażenia, takiego jak systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, system wspomagania hamowania). Stylowy design: Tucson z 2016 roku ma nowoczesny i atrakcyjny wygląd, który do dziś wygląda świeżo. Dynamiczne linie nadwozia i charakterystyczny grill sprawiają, że auto jest estetyczne i wyróżnia się na tle innych SUV-ów. Ekonomiczność: Wersja z silnikiem diesla 2.0 jest dość oszczędna, jeśli chodzi o zużycie paliwa, co jest ważnym czynnikiem, zwłaszcza na dłuższych trasach. Silnik benzynowy jest nieco bardziej paliwożerny, ale wciąż przyzwoity jak na SUV-a tej wielkości. Dobra relacja jakości do ceny: Tucson oferuje solidną jakość wykonania, niezawodność i nowoczesne technologie w stosunkowo przystępnej cenie, zwłaszcza na rynku wtórnym. Ogólnie rzecz biorąc, Hyundai Tucson 2.0 z 2016 roku to udany SUV, który oferuje komfort, bezpieczeństwo i solidne osiągi, a także jest dobrze wyposażony nawet w podstawowych wersjach. Samochód w ciągłej eksploatacji na długich trasach. Bezawaryjny. Samochód sprawdza się idealnie w każdych warunkach. Będę go dalej pielęgnował a chcę nim przejechać jeszcze kilkaset dobrych kilometrów i wiem, że da radę.
4,9
~Kris
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Niezawodny silnik: Model z silnikiem 2.0 trwały i niezawodny. Silniki te mają przyzwoitą moc i nadają się zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższe trasy. Przestronne wnętrze: Tucson oferuje dużo przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Tylne siedzenia są wygodne nawet dla wyższych osób, a bagażnik ma pojemność około 513 litrów, co jest całkiem spore w tej klasie. Komfort jazdy: Zawieszenie Hyundaia Tucson dobrze radzi sobie z nierównościami drogi, co sprawia, że podróżowanie nim jest komfortowe. Dodatkowo oferuje dobrą izolację od hałasu, co podnosi komfort jazdy, zwłaszcza na autostradzie. Bogate wyposażenie: Nawet w standardowej wersji model z 2016 roku oferuje sporo wyposażenia, takiego jak systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, system wspomagania hamowania). Stylowy design: Tucson z 2016 roku ma nowoczesny i atrakcyjny wygląd, który do dziś wygląda świeżo. Dynamiczne linie nadwozia i charakterystyczny grill sprawiają, że auto jest estetyczne i wyróżnia się na tle innych SUV-ów. Ekonomiczność: Wersja z silnikiem diesla 2.0 jest dość oszczędna, jeśli chodzi o zużycie paliwa, co jest ważnym czynnikiem, zwłaszcza na dłuższych trasach. Silnik benzynowy jest nieco bardziej paliwożerny, ale wciąż przyzwoity jak na SUV-a tej wielkości. Dobra relacja jakości do ceny: Tucson oferuje solidną jakość wykonania, niezawodność i nowoczesne technologie w stosunkowo przystępnej cenie, zwłaszcza na rynku wtórnym. Ogólnie rzecz biorąc, Hyundai Tucson 2.0 z 2016 roku to udany SUV, który oferuje komfort, bezpieczeństwo i solidne osiągi, a także jest dobrze wyposażony nawet w podstawowych wersjach. Samochód w ciągłej eksploatacji na długich trasach. Bezawaryjny. Samochód sprawdza się idealnie w każdych warunkach. Będę go dalej pielęgnował a chcę nim przejechać jeszcze kilkaset dobrych kilometrów i wiem, że da radę.
4,5
~Ciupaska
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Całkiem udane auto. Jeżdżę większość czasu po mieście, od czasu do czasu trasa z rodziną 2+3. Co mnie przekonało do tego auta - i sobie wciąż chwalę po długim okresie użytkowania: fajnie zestrojone zawieszenie. Nie przechyla się w zakrętach. Wcześniej jeździłem S-MAXem 2011 r. - różnica jest kolosalna. Fajnie wykończone wnętrze, aczkolwiek jest kilka denerwujących braków: np. dostęp bezkluczykowy działa tylko w przednich drzwiach, szyby tylne nie podnoszą się automatycznie - trzeba trzymać przycisk aż się zamkną. Kontrowersyjny sposób otwierania elektrycznego klapy tylniej: gdy stoisz z tyłu koło auta - klapa za chwilę się otwiera. Bywa to zdradliwe gdy staniesz tyłem pod ścianą, albo zagadasz się z kimś akurat z tyłu samochodu. Ale ogólnie całokształt jest bardzo pozytywny. Fajnie się prowadzi, całkiem sporo miejsca, silnik dość żwawy - choć za dużo pali. ;) Niestety, po 40 000 km zepsuła się skrzynia biegów 7DCT - biegi parzyste przestały działać. Zmiana oprogramowania i jakiegoś sterownika chyba pomogła - na gwarancji.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III
7,6 – 10,5
l/100 km
6,2 – 9,3
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Automat, N-line, opony 245/45/19, jazda zimą spokojna w trybie codziennym mieszanym, czasem trasa 300km, z korzystaniem z tempomatu, wynik po przejechaniu 2,5tys km. Licznik samochodowy wskazuje zawyżone zużycie o jakieś 0,5-0,6l. Średnie zużycie na wskazaniach paska zużycia zawyża a sam wynik należałoby odczytywać z mocnym opóźnieniem (np. pierwsze 2km zimą na zimnym silniku to 22l, po kolejnych dwóch jest już 14 - 12...). Przy jeździe mocno dynamicznej średnia będzie wynosiła 10l (testowane na 50km).
9,8
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 185KM 136kW
Przebieg 89.000km, automat, naped 4WD, jazda 40% autostrada, 60% miasto a i tak ciezko zejsc ze spalaniem ponizej 10L/100km. Silnik zadbany, olej/filtry zmieniane co roku, zadnych usterek i bledow a i tak przy spokojnej jezdzie duzo za duze spalanie w porownaniu do danych producenta.
8,6
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Spalanie wersji awd 2.0 gdi. Instalacja Lovato z dotryskiem benzyny 0,5 do1l na 100km. Najniższe spalanie na trasie jazda że średnia prędkością około 60. Przy tej jeździe komputer podaję 6.9 l/100km. A gazu wychodzi 7,5 plus dotrysk benzyny. Minus to dość długie przełączanie na gaz. Od 1 do 2 km w zależności od tem na zewnątrz (auto garażowane). Ustawione na 35 parownik i 45 po tem z OBD. Zawsze oczywiście można obniżyć . Zimaluk@gmail.com

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 33
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik bierze olej
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020
  • silnik
  • 103 tys. km
Witam, około 10 tyś km temu pojawiła się kontrolka oleju, po sprawdzeniu na bagnecie(zimny silnik) okazało się że jest suchy. Dodałem do wymaganego poziomu i jeździłem, po czym sprawdziłem przy aktualnym stanie tj po 13 tyś i znów pusta miska. Zaznaczam że jest to samkchod firmowy. Możecie coś doradzić?
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd 1616:00
  • Hyundai Tucson III
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po zatankowaniu paliwa i przejechaniu 10km błąd check engine,później choinka na desce czyli wszystko co możliwe,podejrzewam że to wiązka modułu sterowania ale może ma ktoś inne spostrzeżenia lub miał podobną bolączke,pozdrawiam
Hyundai Tucson III