Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Mirek
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Moze poprostu wymienie co mnie cieszy w tym Aucie. Wersja CRDi 2.0 150 KM (chyba rozniaca w turbinie, w porownaniu z modelami oferowanymi na polske). Regulowana kolumna kierownicy w 3 plaszczyznach. pogrzewane lusterka, przednia i tylnia szyba. regulowany kat nachylenia tylnej kanapy osobno dla kazdego z dwojki pasazerow, osobne lampy w kabinie dla pasazerow. Po zlozeniu tylnej kanapy ktora chowa sie do poziomu podlogi bagaznika mozna znacznie powiekrszyc ladownosc samochodu. Auto trzyma sie na zakretach jak by jechalo po szynach(pewno to zasluga systemow trakcji). Ekonomiczne gdy nie jezdzi sie \"sportowo\". wykonanie tapicerki plastikowe ale nic nie trzeszczy. gniazdo \"zapalniczka\" 1 z przodu, 1 z tylu oraz dodatkowe w bagazniku. Bardzo dobrze sprawuje sie w terenie jak i na autostradzie. Zawsze to jakos podbudowywuje kierowce gdy auto jadac po gorke rwie sie do przodu. WADY: Poprzedni wlasciciel .... zalal drzwi sokiem pomaranczowym i musialem rozkrecac dzwi by wyczyscic sterownik okien ( tak tak .... to byla kobieta).
4,4
~eLPe
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Miałem go niestety krótko. Kupiłem we wrześniu 2021, a tata miesiąc później Touarega. W grudniu tata zmarł. Mając wybór w takiej postaci, padło na 3 litrowe V6 ze stałym napędem. Serwis w ASO do 2020 miał w tym swój udział. Lecz to nie tak, że Hyundai zawiódł. Oj nie! Chciałem go zostawić siostrze, a jej Corsę sprzedać. Niestety nie chciała tak wysokiego auta. Z mojej perspektywy to był udany zakup i będę go miło wspominał.
3,5
~Henio Kasiarz
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Nigdy więcej Hyundaia w dieslu! Ogromne problemy z filtrem DPF i osprzętem (kupić czujnik różnicy ciśnienia w DPF to koszmar nie do dostania), w końcu został wycięty, problemy z zaworem egr, częste stuki i piski z układu hamulcowego (sprawdzane w dwóch różnych serwisach nie wiadomo z czego się biorą), słabo trzyma się drogi pomimo swoich wymiarów, ceny części wprost z kosmosu, nawet zamienników, mały bagażnik. Nie polecam!
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW 2005-2008
8,2
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Strasznie nie ekonomiczny samochód. Po części powód to masa, po cześci aerodynamika wolnostojącego garażu. Wszystko oczywiście jest do przyjęcia ale przy jeździe miejskiej 9.8 litra to trzeba się nastarać. Silnik też jest dziwny. od 10 lat jeżdżę dużo dieslami różnych marek ale charakterystyka tego silnika jest do BAnni. Jak się rozpędzi ro ładnie jedzie ale z wchodzeniem dynamicznym na obroty to ma zasadniczą trudność. Generalnie to co pisze produent to jest do niczego. Mimo to samochód do zaakceptowania
9,0
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Witam, mój Tucson ma 3500 km na liczniku, można powiedzieć, że po pierwszym tysiącu odczuwalny jest przypływ dynamiki. Staram się jeździć na 2000 obrotów, by zobaczyć jak niskie spalanie mogę uzystać - jeśli potrzebuję kręcę go do 3500 obrotów. Przy jeździe poza miastem mam chwilowe spalanie na poziomie 7l, wyprzedzania wymagają jednak kręcenia poza 2000 ;). 80-90% to korki (16km w 40 min) i 9l/100 uważam za przyzwoitą wartość. Dodatkowo zauważyłem, że bezsensowne stanie na włączonym silniku wpływa na spalanie (odrkrycie ;)). Autostrada A1 zastrzeliła mnie spalaniem przy 140km/h na 6 biegu zaciągał 10l (3100 obrotów)
7,8
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Spalanie w znacznym stopniu uzależnione jest nie tylko od techniki jazdy ale też zależy od jakości paliwa . Po zatankowaniu w stacjach SHELLA (paliwo pochodzi z rafinerii nimieckich)lub tankując na terenie Niemiec ,Belgi, Holandi silnik mojego Tucsona CRDI 140 KM VGT znacznie lepiej pracuje ,zmniejsza się zużycie paliwa i samochód staje się żywszy.Wniosek jest prosty . Tankując gorszy olej napędowy pochodzący z polskich rafineri niczego nie zyskuję.Na zakończenie - nie jestem nowicjuszem.Za kierownicą siedzę od 34 lat a diesle ujeżdżam od lat 20. Średnie spalanie między tankowaniami to 8,0-8,2 l/ 100km.

Usterki Hyundai Tucson I

Liczba wpisów: 18
nieokreślone stukanie z przodu pojazdu podczas jazdy
  • Hyundai Tucson I
  • zawieszenie
Po kupnie na przeglądzie okazało się, że zawieszenie, amortyzatory, stan hamulców, tarcz bez uwag, jedynie podczas jazdy coś pukało w momencie puszczania nogi z pedału gazu, po wciśnięciu gazu pukanie ustawało, pukanie odczuwalne było z przodu samochodu lekko po prawej stronie, moja diagnoza po studiowaniu internetu była straszna........przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni biegów miał on pukać podczas jazdy i przy puszczaniu pedału gazu, przy wciskaniu gazu stukanie ustawało , (zewnętrzny przegub stukałby przy skręcaniu), ustaliłem, że takiego przegubu nowego w żadnym sklepie nie dostanę, zadzwoniłem do kilku ASO w Polsce, podałem objawy , VIN i ustaliłem że taki przegub jest do kupienia za około 913 zł lecz muszą sprowadzać z Korei bo w Polsce byłby to pierwszy przypadek i takiej części nie maja na stanie, ponoć w tym modelu to się nie psuje :) Na miejscu w ASO, po krótkiej jeździe, zdjęciu koła okazało się.....że padła tuleja wahacza i wahacz uderzał. naprawa z przeglądem podwozia i nadwozia zajęła 2,5 h, koszt oryginalnej części wraz z robocizną 120 zł
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Czuć spaleniznę
  • Hyundai Tucson I
  • silnik
  • 160 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Podczas jazdy zaczęło się coś kopcić ! Po zatrzymaniu czuć było smrodek z lewej strony w okolicy rozrządu . Nic nie piszczało -myslalem że to jakieś lozysko stanęło ! Ale coś by było słychać ! Czy ktoś miał coś takiego ?
Szarpanie przy mocnym dodaniu gazu
  • Hyundai Tucson I SUV
  • inne
  • 170 tys. km
Kiedy jade mniej więcej na 3 i wyższym biegu przy obrotach ok. 1000-1500, wciskając pelny gaz samochod szarpie całą budą, nie można zlokalizować skąd dobiega szarpanie. Mechanik oddal samochód po całym dniu sprawdzania
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Hyundai Tucson I SUV