Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~manproject.pl
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Za niezbyt duże pieniądze można dostać dość porządnie wykonany i niezawodny samochód. Bardzo rozsądne rozmiary, nawet do codziennych dojazdów do pracy i rozsądne zużycie paliwa. Przestronne wnętrze i naprawdę ogromna ilość miejsca na tylnej kanapie. Choć jakiś redaktor w tym portalu napisał, że ?Z przodu ilość miejsca jest wystarczająca, ale tylna kanapa nie rozpieszcza". Niestety artykuł chyba niestety został stworzony ze zlepków tego co udało się znaleźć . Ja tam mam prawie dwa metry i nie narzekam, tym bardziej, że oparcie kanapy można dodatkowo rozłożyć. Dużą zaletą jest to, że Tucson jest dobrze wyciszony. Do 110 km/h możemy rozmawiać bez podnoszenia głosu. Potem jest głośniej, ale nie tak bardzo, żeby nas zmęczyć podczas dłuższej jazdy. Tak naprawdę warto rozważyć do czego potrzebujesz SUVa. Jeśli głównie jeździsz po mieście to Tucson Diesel jest trochę zbyt mułowaty podczas ruszania i to trochę może denerwować. Mnie, w każdym bądź razie, trochę przeszkadza. Ale po mieście nie poruszam się zbyt dużo samochodem. Wykorzystuję go głównie w trasie i tu jest super, bo na wyższych biegach silnik jest bardzo elastyczny. Wyprzedzanie zatem jest bezproblemowe. Ja wykorzystuję samochód także do jazdy po lesie i tutaj nie potrzeba dużego przyspieszenia na 1 czy 2 biegu, a za to potrzeba dużego prześwitu i napędu na 4 koła. Tu oczywiście nie należy przesadzać z trudnym terenem, bo to nie ma reduktora i nawet z włączonym 4WD koła będą mielić, szczególnie przy wjeżdżaniu trawersem na pochyłości. Zatem możemy się zagrzebać. Generalnie warto wrzucić do bagażnika saperkę , choćby taką jak opisałem na manproject.pl i jak się zagrzebiemy to zawsze można trochę podkopać i jakoś się wygrzebać. Tucson jest idealnie dostosowany do moich potrzeb. Zapewnia mi komfort w trasie i pozwala na trochę outdoorowych zabaw. Dodam tylko, że kiedy szukałem auta to podobał mi się też X-trail z podobnego rocznika, ale po przejechaniu się uznałem, że wprawdzie mocy mu nie brakuje, ale wykończenie wnętrza i komfort jazdy (szczególnie wyciszenie wnętrza) już jest nie do zaakceptowania.
4,2
~mariusz
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Rozglądałem sie za suv-em.Pod uwage brałem rav,sportage,outlander.trafił sie tucson i jak do tej pory nie żałuję.Autko nadal rzadkie na naszych drogach a nie ustepuje rav-ce.Wyposażenie bije ją na głowę a miejsca w srodku tez wiecej.Awaryjnośc nie zabija a częsci wzglednie kosztują.Polecam tym którzy chca mieć fajne i dobre auto za rozsądne pieniadze.
4,8
~Arek
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Swietne auto na częste, średnie trasy (200-500km), z 2-5 pasażerów, 2-4 walizki, oraz supersuv na miasto - bez klopotów z wciśnieciem się. Terenowo: drogi lokalne, nawet bardzo dziurawe i drogi wiejskie jak najbardziej; kompletne bezdroża-ostrożnie. Reflekory bardzo dobre, chodzą za kierownicą, bezpieczna jazda nocą Spory komfort jazdy i prowadzenia. Tylko plastiki na konsoli to jedyna poraszka tego auta.Tak ogulnie bardzo polecam.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson I SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW 2005-2008
8,6
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Silnik w stanie idealnym. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10 litrów w jeździe mieszanej z przewaga trasy. Dziennie pokonywałem trasę ok. 30 km z czego 23 km trasa - 7 miasto i spalanie wychopdziło 10.9 - 11.3. Zapomnijcie o oszczędnej jeździe z tym motorem, szczególnie w automacie. Na trasie ok. 1000 km - na autostradzie z prędkością 110 km/h spalanie wychodziło 9.5 litra, natomiast gdy tylko zwiększyłem prędkość do 140 - spalanie wzrosło do 14. Paranoja. Najmniej mi spaliło auto na drodze ekspresowej - średnia prędkość, nie przerywana, bez zatrzymywania - ok. 75 km/h - 80 km/h - wyszło 8.0. Jeżeli ktoś opowiada bajki o spalaniu na poziomie 7 czy 8 litrów, to musi być oderwany od rzeczywistości. A jeżdżę bardzo ostrożnie, rozważnie, bez gazowania i zrywania. Auto swoje waży, nie jest mistrzem autodynamiki, opony robią swoje a i motor CRDI do skromnych nie należy, szczególnie, że 113 KM to zdecydowanie za mało jak na to auto.
11,0
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Czytam te komentarze i wychodzę do wniosku że to chyba przypadłość automatów to wysokie spalanie (automat 4-biegowy). Auto wręcz połyka ropę - na trasie przy prędkości 120km/h średnia 9.5/100 w mieście 11.5/100 to standard. Przy depnięciu do 140km/h spalanie już rośnie do 11.6/100 w trasie.
6,6
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
w cyklu mieszanym na miejscu (do 100 km) spala moim zdaniem malo (6.6) ale jezdze po autostradzie pokonujac 630 km w jedna strone to potrafi lyknac nawet na 9.5 l/100km (2.0 crdi 112KM przedni naped skrzynia 5-biegowa)

Usterki Hyundai Tucson I

Liczba wpisów: 18
nieokreślone stukanie z przodu pojazdu podczas jazdy
  • Hyundai Tucson I
  • zawieszenie
Po kupnie na przeglądzie okazało się, że zawieszenie, amortyzatory, stan hamulców, tarcz bez uwag, jedynie podczas jazdy coś pukało w momencie puszczania nogi z pedału gazu, po wciśnięciu gazu pukanie ustawało, pukanie odczuwalne było z przodu samochodu lekko po prawej stronie, moja diagnoza po studiowaniu internetu była straszna........przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni biegów miał on pukać podczas jazdy i przy puszczaniu pedału gazu, przy wciskaniu gazu stukanie ustawało , (zewnętrzny przegub stukałby przy skręcaniu), ustaliłem, że takiego przegubu nowego w żadnym sklepie nie dostanę, zadzwoniłem do kilku ASO w Polsce, podałem objawy , VIN i ustaliłem że taki przegub jest do kupienia za około 913 zł lecz muszą sprowadzać z Korei bo w Polsce byłby to pierwszy przypadek i takiej części nie maja na stanie, ponoć w tym modelu to się nie psuje :) Na miejscu w ASO, po krótkiej jeździe, zdjęciu koła okazało się.....że padła tuleja wahacza i wahacz uderzał. naprawa z przeglądem podwozia i nadwozia zajęła 2,5 h, koszt oryginalnej części wraz z robocizną 120 zł
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Czuć spaleniznę
  • Hyundai Tucson I
  • silnik
  • 160 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Podczas jazdy zaczęło się coś kopcić ! Po zatrzymaniu czuć było smrodek z lewej strony w okolicy rozrządu . Nic nie piszczało -myslalem że to jakieś lozysko stanęło ! Ale coś by było słychać ! Czy ktoś miał coś takiego ?
Szarpanie przy mocnym dodaniu gazu
  • Hyundai Tucson I SUV
  • inne
  • 170 tys. km
Kiedy jade mniej więcej na 3 i wyższym biegu przy obrotach ok. 1000-1500, wciskając pelny gaz samochod szarpie całą budą, nie można zlokalizować skąd dobiega szarpanie. Mechanik oddal samochód po całym dniu sprawdzania
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Hyundai Tucson I SUV