Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson I

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Hyundai Tucson I

Liczba ocen: 155
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Darek
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Tucson ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Prosta konstrukcja. Bezawaryjność znacznie powyżej przeciętnej. Nie ma pseudokomfortu w postaci rozbudowanej elektroniki, brakuje jedynie czujnika temperatury zewnętrznej i lampki świateł mijania. Doskonała widoczność i świetne lusterka wsteczne. Sporo schowków. Płaski bagażnik po położeniu tylnych siedzeń. Spory minus za automatyczne zamykanie po otwarciu jedynie tylnej klapy lub szyby - zostawisz kluczyki, zamkniesz klapę i kicha - tego nie da się wyłączyć. Przy zakupie warto spojrzeć na tylną belkę bo może być bardzo skorodowana.
3,1
~Marcin
Hyundai Tucson I
SUV Facelifting 2.0i CVVT 141KM 104kW
Od razu chciałbym zaznaczyć że mam 2m wzrostu i ważę deko ponad 100kg wiec moje opinie są ściśle z tymi "parametrami" powiązane. Jeśli nimi kogoś urażę lub się z nimi nie zgadza z góry przepraszam no i mówi się "trudno". Auto kupione jako "zdroworozsądkowe" bo i cena znośna, rocznik w miarę młody (auto od znajomego w super stanie z pewnym przebiegiem 90000km ze stycznia 2008 kupione w styczniu 2016), wyżej zawieszone ... no i żonie się podobał. Dodatkowo po moim poprzednim samochodzie z półki premium, dużym silnikiem itd ale o bardziej zaawansowanym peselu, który ostatnimi czasami trochę mnie pociągnął po kieszeni, postanowiłem uderzyć w tańsze rozwiązanie pod każdym względem. TERAZ ŻAŁUJĘ i wiem że jeśli kochasz motoryzacje a twoim ulubionym zajęciem po nerwowym dniu jest wskoczyć do samochodu i przejechać się bez celu po okolicy to nie ma półśrodków i zdrowego rozsądku tylko kupujesz to Co lubisz a ten Hyundai jest nie dla ciebie. Jeśli natomiast szukasz auta które ma cię wozić z punktu "A" do punktu "B" na gazie, być tanie w utrzymaniu itd to ten model chyba bym Ci polecał.
4,6
~manproject.pl
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Za niezbyt duże pieniądze można dostać dość porządnie wykonany i niezawodny samochód. Bardzo rozsądne rozmiary, nawet do codziennych dojazdów do pracy i rozsądne zużycie paliwa. Przestronne wnętrze i naprawdę ogromna ilość miejsca na tylnej kanapie. Choć jakiś redaktor w tym portalu napisał, że ?Z przodu ilość miejsca jest wystarczająca, ale tylna kanapa nie rozpieszcza". Niestety artykuł chyba niestety został stworzony ze zlepków tego co udało się znaleźć . Ja tam mam prawie dwa metry i nie narzekam, tym bardziej, że oparcie kanapy można dodatkowo rozłożyć. Dużą zaletą jest to, że Tucson jest dobrze wyciszony. Do 110 km/h możemy rozmawiać bez podnoszenia głosu. Potem jest głośniej, ale nie tak bardzo, żeby nas zmęczyć podczas dłuższej jazdy. Tak naprawdę warto rozważyć do czego potrzebujesz SUVa. Jeśli głównie jeździsz po mieście to Tucson Diesel jest trochę zbyt mułowaty podczas ruszania i to trochę może denerwować. Mnie, w każdym bądź razie, trochę przeszkadza. Ale po mieście nie poruszam się zbyt dużo samochodem. Wykorzystuję go głównie w trasie i tu jest super, bo na wyższych biegach silnik jest bardzo elastyczny. Wyprzedzanie zatem jest bezproblemowe. Ja wykorzystuję samochód także do jazdy po lesie i tutaj nie potrzeba dużego przyspieszenia na 1 czy 2 biegu, a za to potrzeba dużego prześwitu i napędu na 4 koła. Tu oczywiście nie należy przesadzać z trudnym terenem, bo to nie ma reduktora i nawet z włączonym 4WD koła będą mielić, szczególnie przy wjeżdżaniu trawersem na pochyłości. Zatem możemy się zagrzebać. Generalnie warto wrzucić do bagażnika saperkę , choćby taką jak opisałem na manproject.pl i jak się zagrzebiemy to zawsze można trochę podkopać i jakoś się wygrzebać. Tucson jest idealnie dostosowany do moich potrzeb. Zapewnia mi komfort w trasie i pozwala na trochę outdoorowych zabaw. Dodam tylko, że kiedy szukałem auta to podobał mi się też X-trail z podobnego rocznika, ale po przejechaniu się uznałem, że wprawdzie mocy mu nie brakuje, ale wykończenie wnętrza i komfort jazdy (szczególnie wyciszenie wnętrza) już jest nie do zaakceptowania.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson I
9,9 – 11,3
l/100 km
7,9 – 8,6
l/100 km
9,1 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 CRDi 112KM 82kW
Silnik w stanie idealnym. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10 litrów w jeździe mieszanej z przewaga trasy. Dziennie pokonywałem trasę ok. 30 km z czego 23 km trasa - 7 miasto i spalanie wychopdziło 10.9 - 11.3. Zapomnijcie o oszczędnej jeździe z tym motorem, szczególnie w automacie. Na trasie ok. 1000 km - na autostradzie z prędkością 110 km/h spalanie wychodziło 9.5 litra, natomiast gdy tylko zwiększyłem prędkość do 140 - spalanie wzrosło do 14. Paranoja. Najmniej mi spaliło auto na drodze ekspresowej - średnia prędkość, nie przerywana, bez zatrzymywania - ok. 75 km/h - 80 km/h - wyszło 8.0. Jeżeli ktoś opowiada bajki o spalaniu na poziomie 7 czy 8 litrów, to musi być oderwany od rzeczywistości. A jeżdżę bardzo ostrożnie, rozważnie, bez gazowania i zrywania. Auto swoje waży, nie jest mistrzem autodynamiki, opony robią swoje a i motor CRDI do skromnych nie należy, szczególnie, że 113 KM to zdecydowanie za mało jak na to auto.
7,7
Hyundai Tucson I
SUV Facelifting 2.0 CRDi VGT 150KM 110kW
Auto generalnie zaskoczyło mnie dynamicznosciom, oraz niezłym komfortem jazdy, choć fotel kierowcy trochę za płytki, wewnątrz jak dla mnie miejsca wystarczy. Spalanie takie sobie na średnim poziomie. Generalnie dość fajne auto nie narzekam, zobaczymy co potem.
10,5
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Po przejechanej trasie 1,5 tyś km udało mi się osiągnąć średnie spalanie 8,8 podczas jazdy na autostradzie za ciężarówką. Przy prędkościach 130-140 km/h poniżej 9,6 nie idzie zejść. W mieście na krótkich odcinkach 13l benzyny wciąga śmiało.

Usterki Hyundai Tucson I

Liczba wpisów: 18
nieokreślone stukanie z przodu pojazdu podczas jazdy
  • Hyundai Tucson I
  • zawieszenie
Po kupnie na przeglądzie okazało się, że zawieszenie, amortyzatory, stan hamulców, tarcz bez uwag, jedynie podczas jazdy coś pukało w momencie puszczania nogi z pedału gazu, po wciśnięciu gazu pukanie ustawało, pukanie odczuwalne było z przodu samochodu lekko po prawej stronie, moja diagnoza po studiowaniu internetu była straszna........przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni biegów miał on pukać podczas jazdy i przy puszczaniu pedału gazu, przy wciskaniu gazu stukanie ustawało , (zewnętrzny przegub stukałby przy skręcaniu), ustaliłem, że takiego przegubu nowego w żadnym sklepie nie dostanę, zadzwoniłem do kilku ASO w Polsce, podałem objawy , VIN i ustaliłem że taki przegub jest do kupienia za około 913 zł lecz muszą sprowadzać z Korei bo w Polsce byłby to pierwszy przypadek i takiej części nie maja na stanie, ponoć w tym modelu to się nie psuje :) Na miejscu w ASO, po krótkiej jeździe, zdjęciu koła okazało się.....że padła tuleja wahacza i wahacz uderzał. naprawa z przeglądem podwozia i nadwozia zajęła 2,5 h, koszt oryginalnej części wraz z robocizną 120 zł
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Czuć spaleniznę
  • Hyundai Tucson I
  • silnik
  • 160 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Podczas jazdy zaczęło się coś kopcić ! Po zatrzymaniu czuć było smrodek z lewej strony w okolicy rozrządu . Nic nie piszczało -myslalem że to jakieś lozysko stanęło ! Ale coś by było słychać ! Czy ktoś miał coś takiego ?
Szarpanie przy mocnym dodaniu gazu
  • Hyundai Tucson I SUV
  • inne
  • 170 tys. km
Kiedy jade mniej więcej na 3 i wyższym biegu przy obrotach ok. 1000-1500, wciskając pelny gaz samochod szarpie całą budą, nie można zlokalizować skąd dobiega szarpanie. Mechanik oddal samochód po całym dniu sprawdzania
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
4,3
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Niestety kiepska opinia. Samochód miał instalację zamontowaną w salonie regularnie serwisowaną. Przy około 70 tys. zaczęło się niewielkie telepanie na wolnych obrotach. Wymiana przewodów do świec nie pomogła. Przy 80 tys. kontrolka silnika zaczęła sygnalizować wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Wymiana cewek, znowu przewodów (wszystko oryginał), świec, nawet wtrysku gazu...
5,0
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 106 tys. km
użytkowana przez: 88 tys. km
Przede wszystkim przy montażu kierowałem się niezawodnością instalacji i wybrałem polskiego zenita z agcentrum. do zestawu mam wtryskiwacze hercules, numer jeden na rynku. reduktor z KM. Montaż na najwyższym poziomie. silnik pracuje prawidłowo, bez szarpania etc.
5,0
Hyundai Tucson I
SUV Facelifting 2.0i CVVT 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Dużo jeżdżę, więc się szybko zwrócił montaż. Mam instalację blue box z reduktorem kme silver, wtryskiwaczami hercules na przewodach north fighter. zbiornik mam 55/630. użytkuję od dawna, to moje kolejne auto na lpg. spalanie korzystne. serwis przeglądowy. jestem zadowolony z instalacji i z warsztatu. dostałem pierwsze tankowanie gratis przy montażu, choć to dawno temu było....
Hyundai Tucson I