Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 161 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Tucson

Liczba ocen: 459
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~TomekM
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 CRDI 48V 136KM 100kW
Dla mnie rewelacja. 136KM doładowane ok 14KM elektrykiem robi robotę. Ma świetne przyśpieszenie i elastyczność. Zupełnie nie rozumiem opinii nt tego silnika bo to już 3cie moje auto z dieslem od KIA/HYUNDAI łącznie przejechałem ok 200tys km. Teraz mam najnowszą wersję tego silnika i przede wszystkim jest cichy, dynamiczny i oszczędny. Trasa 140km - spalanie 5.7l !!! pamietać nalezy że to SUV. Poprzedni Tucson z silnikiem 1.7CRDI spalanie przy takiej prędkości to 6.5l. Tu mam znacznie większą dynamikę jazdy i jednostka jest cichsza. Dla tych co nie jeździli mHEV to to co dziwi to bardzo szybkie wytracanie prędkości jak się puści gaz, znacznie lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie ok 0,5l/100km. Dodatkowo dopłata do opcji mHEV lub bez mHEV to tylko 4tys pln wiec jest to rozsądna opcja. Jestem mega zadowolony i szczerze polecam.
2,9
~Mitch
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW
Niestety auto jak jest śliczne tak pełne mankamentów uzytkowych: Bardzo słabo wyciszony b. Głośno przy szybkościach autostradowych Klima niby automatyczna trzy strefowa ale nie utrzymuje stałej temperatury w aucie Duży problem z utrzymaniem temperatury silnika ( niestety hybryda) No i na koniec spalanie to jakaś porażka hybryda 1.6 a pali jak smok w trasie autostrada min 10 droga szybkiego ruchu 8-9 miasto latem ok 7 zima 10 l. To stary diesel nawet na krótkich dystansach mieścił się w 11 l A w trasie poniżej 6 Te nowe technologie to pić fotomontaż. Niestety wyrzucone pieniądze. O ekologii należy zapomnieć
2,9
~Mitch
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 48V 180KM 132kW
Niestety auto jak jest śliczne tak pełne mankamentów uzytkowych: Bardzo słabo wyciszony b. Głośno przy szybkościach autostradowych Klima niby automatyczna trzy strefowa ale nie utrzymuje stałej temperatury w aucie Duży problem z utrzymaniem temperatury silnika ( niestety hybryda) No i na koniec spalanie to jakaś porażka hybryda 1.6 a pali jak smok w trasie autostrada min 10 droga szybkiego ruchu 8-9 miasto latem ok 7 zima 10 l. To stary diesel nawet na krótkich dystansach mieścił się w 11 l A w trasie poniżej 6 Te nowe technologie to pić fotomontaż. Niestety wyrzucone pieniądze. O ekologii należy zapomnieć

Raporty spalania Hyundai Tucson

Liczba raportów: 658
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson
6,6 – 11,3
l/100 km
6,2 – 9,3
l/100 km
8,6 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Zastanawiam się o co chodzi ktoś wpisuje kilka razy 7,7 żeby manipulować wynikiem. Wychodzi na to że hybryda 48 pali więcej xd. Naprawdę nie można podać prawdy no jak ktoś ruszy i po rozgrzaniu silnika skawuje przebieg no to potrafię zrobić nawet 5,8l ale nie o to chodzi ludzie tu zaglądają bi oczekują prawdy. Przy bardzo spokojnej jeździe do 90 od startu do zatrzymania to tak 7l no ale trzeba czasami podjechać 3km i wtedy 12l czasami autostrada i przy 140 to gdzieś powyżej 10 no ale zjeżdżamy z autostrady parę kolosów i mamy 9l. Średnia z 15tys km 60% trasa no ale głównie 140 to 8,4l. Jak jedzie żoną to 0.5l więcej jak ja 0.5l mniej no ale ona głównie S8 ja głównie dojazd do Wrocławia 20km starą ósemką. Honda crv 2010 150KM bez turbo litr więcej no ale jest LPG. Tucson dynamika z turbo bez porównania z crv. Na papierze to samo w życiu zupełnie inaczej nie trzeba kręcić podobnie jak w dieslu no ale możemy. Fizyki nie oszukasz w benzynie mniej energii niż w ropie xd. Pozdrawiam Ryszard
7,6
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Niestety na trasie osiagniece 8.1l wymagało starania prób żeglowania na elektryku i obchodzenia sie z pedałem gazu jak z jajkiem ale jesli weźmiemy pod uwagę że samochód w moim wyposażeniu wazy ponad 1800kg jest kanciaste i stawia duze opory podczas jazdy ma naped 4x4 to spalanie na autostradzie rzędu 10l nie powinno dziwić. W mieście zabawa z hybryda pozwala osiągać wyniki myślę ze nawet poniżej 5l dla wytrwałych dla mnie 5.5-6 l noe wymaga wysiłku a jazda bez pilnowania paliwa kolo 7l myślę ze dla kogos kto większość jeździ po mieście lub drogach poza miejskich to idealny samochód wygodny 8 dobrze wyciszony (szyby akustyczne robia robotę). A jesli korzystasz x autostrad sporadycznie to mozna znieść te duze spalanie na autostradzie.
6,7
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
To moja pierwsza hybryda i jestem naprawdę miło zaskoczony. Podczas jazdy testowej nie przejmowałem się spalaniem, a jak już go dostałem to bardzo się zdziwiłem. W mieście komputer jak i tankowanie na stacji pokazało tak samo, średnio 6,2l/100km ale bez większych problemów da się uzyskać 5,5l/100km. Trasa do 90-110km/h to od 5,3 do 6,1l/100km. Trasa ekspresówką 130-140km/h to spalanie rośnie do ok 8,2-8,7l/100km. Wiadome, to hybryda, im szybciej jedziemy tym większe spalanie. W mieście udaje mi się nawet uzyskać spalanie na poziomie 2,8-3,1l/100km przy bardzo spokojnej jeździe gdzie muskam pedał gazu i maksymalnie wykorzystuje silnik elektryczny. Kupując go myślałem, że będę musiał mocno się skupiać na tym by jeździć eko i mało dynamicznie ale ponownie się zdziwiłem, bez zmiany stylu jazdy jest spalanie 6,2l/100km. Dla mnie super samochód.

Usterki Hyundai Tucson

Liczba wpisów: 67
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 251
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
103 komentarze
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
4,3
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Niestety kiepska opinia. Samochód miał instalację zamontowaną w salonie regularnie serwisowaną. Przy około 70 tys. zaczęło się niewielkie telepanie na wolnych obrotach. Wymiana przewodów do świec nie pomogła. Przy 80 tys. kontrolka silnika zaczęła sygnalizować wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Wymiana cewek, znowu przewodów (wszystko oryginał), świec, nawet wtrysku gazu...
5,0
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 106 tys. km
użytkowana przez: 88 tys. km
Przede wszystkim przy montażu kierowałem się niezawodnością instalacji i wybrałem polskiego zenita z agcentrum. do zestawu mam wtryskiwacze hercules, numer jeden na rynku. reduktor z KM. Montaż na najwyższym poziomie. silnik pracuje prawidłowo, bez szarpania etc.
5,0
Hyundai Tucson I
SUV Facelifting 2.0i CVVT 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Dużo jeżdżę, więc się szybko zwrócił montaż. Mam instalację blue box z reduktorem kme silver, wtryskiwaczami hercules na przewodach north fighter. zbiornik mam 55/630. użytkuję od dawna, to moje kolejne auto na lpg. spalanie korzystne. serwis przeglądowy. jestem zadowolony z instalacji i z warsztatu. dostałem pierwsze tankowanie gratis przy montażu, choć to dawno temu było....
Hyundai Tucson