Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW 2008-2009

Lata produkcji: 2008 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto wbrew pozorom jest dość ciężkie, dlatego moc, która ładnie wygląda na papierze w praktyce nie robi na Sonacie większego wrażenia. Podstawowa jednostka benzynowa występuje w kilku wariantach, ale pod uwagę warto wziąć tylko tą najmocniejszą liczącą 164KM. Jej wygłuszenie robi wrażenie, a od 3000obr./min. ożywa i niewymagającym na trasie wystarczy. Poniżej 10 sekund do „setki” pozwalają zejść większe motory 2.4l i 2.7l, jednak jeśli zależy wam na osiągach, to najlepiej zainteresować się flagowym 3.3l o mocy 233 lub 250KM. To jasne, że nie ma tu mowy o oszczędności, ale dźwięk, jaki generuje może się spodobać, a auto zachowuje dynamikę nawet przy prędkościach znacznie przekraczających 100km/h. Diesel z kolei jest zwykłą i zarazem dobrą jednostką. Mało pali, jest dobrze wygłuszony i potrafi zebrać się w sobie, gdy trzeba pojechać szybciej. Jednak wszystko to bez dozy większych emocji.
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800-2500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~Robert
Hyundai Sonata IV
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
Gdy podczas rozmów o moim zamiarze kupna auta ktoś wspomniał o SONACIE, to miałem jak większość głupi uśmiezek. Gdy zasiadłem w salonie nie mogłem wyjśc z podziwu do postępu jaki osiągnęli koreańczycy. Pod koniec miesiąca byłem już szczęśliwym posiadaczem HYUNDAI\'A SONATY. W trakcie dalekich podróży uśmiechałem się, gdy na poboczu widziałem BMW, Toyoty czy VW z podniesionymi maskami i zdenerwowanych kierowców. Jeśli komuś nie przeszkadza znaczek na masce to samochód godny tylko polecenia. Bardzo komfortowy z ogromnym wnętrzem za cenę niemieckiego dobrze wyposażonego kompaktu. Interesowałem się również Passatem czy Mondeo i każdy z nich z takim samym wyposażeniem był o 40% droższy. Jedyna rzecz, której może brakować, to światła ksenonowe (nie do osiągnięcia nawet na zamówienie). Stonowana linia limuzyny pozwala przypuszczać, że auto nie zestarzeje się zbyt szybko. Jedyny minus, to wciąż niezbyt wysokie postrzeganie marki i utrata wartości.
4,5
~Wojtek84
Hyundai Sonata IV
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
Zaskakująco dobry. Auto użytkowane jako taxi. Większość osób które wsiadała, powtarzała to odczucie. Bardzo obszerny w środku z pojemnym bagażnikiem. Świetnie wyciszony, nie słychać, że to diesel. Przyzwoite wykonanie wnętrza plastiki nie skrzypią. Gorąco polecam.
4,2
~jarek 66
Hyundai Sonata IV
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
Silnik cichy do 2500 obr./min powyżej lekko denerwujące buczenie, ale to \"zasługa\"wygłuszenia komory.Elastyczny, szczególnie na 4 biegu. (Silnik)
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW 2008-2009
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Sonata IV
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
Spalanie jak najbardziej realne. Dodam, że mam chipa generującego łączną moc 205KM oraz 400Nm. Pokonuję duże trasy i samochód na prawdę jest oszczędny i dynamiczny. Wadami jest często zapychający się zawór EGR oraz blokujący sterownik klap wirowych w układzie dolotowym. Koszt usunięcia komputerowego to granica 500zł. Po zabiegu samochód dosłownie używa. Lepsza, reakcja na pedał gazu, brak nagłego zdławienia oraz brak limitu licznikowego. Mój wyciągnął 270km/h i poszedłby więcej. Jeżeli masz spaliny w zbiorniczku wyrównawczym to zaślep chłodnicę EGR. U mnie pomogło. Polecam ! (Silnik)
8,4
Hyundai Sonata IV
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
Niestety posiada wszystkie bonusy Diesla, czyli zapychający się EGR, filtr cząstek stałych DPF, turbinę, dwumasę. Na szczęście ich koszty są stosunkowo małe (na tle konkurencji) a dostępność spora. Moedel silnika i przełożenia napędu jest wspólny w większości elementów w kocernie KIA/Hyundai dla wszystkich aut. (Silnik)
7,1
Hyundai Sonata IV
Sedan Facelifting 2.0 CRDI 150KM 110kW
W mieście do 9 l/100km Poza miastem 6 l/100km. Przy jeździe oszczędnej do 100km/h na trasie można spokojnie zejść do 5 l/100km. (Silnik)
Hyundai Sonata IV Sedan Facelifting