Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata III 2.0 i 125KM 92kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2000 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW)
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
  • Hyundai Sonata III 2.0 i 139KM 102kW 2001-2004
  • silnik
Silni zapalał "od ręki". Na poszczególnych biegach miał zadowalające osiągi, ale jak zgasł np. przy ruszaniu spod świateł, czy podczas manewru parkowania, nie można go było ponownie uruchomić, mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem. Po kilku godzinach odpalił jak by nigdy nic się nie stało. Aż do następnego zgaśnięcia silnika. Czas początkowego "odczekiwania" wyniósł ~0,5 h, Następnym razem 2h, za kolejnym - na drugi dzień. Nie wiadomo. Mechanik w warsztacie naprawczym bazując na danych z komputera, wskazał na niesprawny czujnik położenia wału korbowego. Zamówił zamiennik, który nie zadziałał, kazał mi więc zamówić oryginalny czujnik, który jest kilkakrotnie droższy od zamiennika. Ponieważ zwrotów na części elektroniczne nie ma, waham się z podjęciem decyzji o zakupie. Bo jak się okaże, że oryginalny czujnik też nie pomoże usunąć usterki, to stracę kilka stówek.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
  • Hyundai Sonata III 2.4 146KM 107kW 1998-2002
  • silnik
Samochód szarpie na pierwszym biegu tzn przy wtedy gdy powinien z 1 przełączyć na 2 bieg i po tym szarpnięciu włącza się tryb awaryjny czyli jeden długi bieg oraz kontrolka check engine, może to wystąpić też przy zmianie z 3 na 4 bieg, i tak jest praktycznie po każdym ponownym uruchomieniu silnika, jeszcze jedna ważna sprawa z początku może być widoczne wieszanie się prędkościomierza lub chwilowe jego nie działanie. Komputer dostaję błędny odczyt z czujnika prędkości w skrzyni biegów ( nie wie ile auto tak naprawdę jedzie). wymiana czujnika prędkości (czujnik wyjścia są 2 wejścia i wyjścia) część dostępna tylko w serwisie koszt czujnika 450-500 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa obrotomierz
  • Hyundai Sonata III 2.0 136KM 100kW 1998-2004
  • silnik
Po odpaleniu silnika obrotomierz wskazuje ciągle 0. Początkowo myślałem, że to wina alternatora - jednak po wymianie problem pozostał. Komputer nie wykazał żadnych błędów, można w nim sprawdzić jakie aktualnie są obroty na włączonym silniku. Czy to wina samego wskaźnika, czy może kabli prowadzących do alternatora? Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Sonata III