Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe IV SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Santa Fe czwartej generacji wyróżnia się nowatorskimi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo, a także zmienioną stylistyką nadwozia. W modelu, by zminimalizować ryzyko kolizji i poprawić bezpieczeństwo, rozbudowany został system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Takie rozwiązanie sprawiają, że kierowca np. wyjeżdżając z miejsca parkingowego o zmniejszonej widoczności jest dźwiękowo ostrzegany o nadjeżdżającym pojeździe. Oprócz ostrzegania sygnałem dźwiękowym, system także zatrzyma auto w przypadku zagrożenia kolizją. Santa Fe został przez Hyundaia wyposażony w pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (pod nazwą technologiczną „Smart Sense”), także w „Rear Occupant Alert” – nowoczesne rozwiązanie, które ma za zadanie monitorowanie obecności pasażerów na tylnych siedzeniach oraz przypominanie kierowcy przy wysiadaniu, o ich pozostawieniu.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Nowy Hyundai Santa Fe

Cena od: 187 900 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 230 KM (169 kW)
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,6 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,7
~wrm25
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Fajne i praktyczne auto dla rodziny, także tej większej. Mnóstwo miejsca w kabinie i bagażniku. Pod podłogą bagażnika dodatkowa przestrzeń w kilku wydzielonych pojemnikach - naprawdę można się w Santa Fe zapakować na długi wyjazd ;-). Auto jest wielkie, ale zarazem bardzo zwrotne, pomagają kamery 360st (polecam) które mają jeden z najlepszych obrazów jakie dotychczas widziałem. Jak się jeździ... jak to hybrydą - spod świateł jak elektrykiem, po mieście bardzo oszczędnie, na autostradzie przyjemnie ale drogo ;-)
5,0
~Jarek
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Auto wybrane ze względu na bardzo bogate wyposażenie, skrzynię hydrokinetyczną (a nie wyjącą CVT jak u konkurencji), cenę adekwatną do wyposażenie a nie narzut za nazwę marki. Dodatkowo po zmierzeniu hałasu w środku i z porównaniu z konkurencją to Santa Fe może być porównany z konkurencją która kosztuje powyżej 400 tyś aby jakość była porównywalna. Tak samo wyposażenie Santa Fe za 250 tyś można otrzymać w konkurencji ale za kwotę 400 tyś. Zakup przemyślany i polecam innych porównać, przejechać się różnymi samochodami aby podjąć decyzję.
5,0
~Adix
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Autko super, wykończenie , obsługa wszystko na wysokim poziomie, spalanie na podmiejskiej trasie przy odpowiednim posługiwaniem się pedałem gazu , można wykręcić 4,9-5,5 litra na 100km. Nagłośnienie mega , wyposażenie wersji platinum bije nie jedno auto tego formatu na głowę. No może brakuje masażu w fotelach i automatycznego domyku drzwi, ale tak to jest naprawdę dużo.
Czujnik temperatury spalin
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W ciągu 5 lat użytkowania, po przejechaniu 96 tyś. km: - dwa razy czujnik temperatury spalin - za każdym razem po ostrej jeździe z zalanym dodatkiem do paliwa czyszczącym DPF. Za ostatnim razem serwis zamontował jakiś nowy, lepszy i póki co bez problemów, także po ostrej jeździe z dodatkiem czyszczącym DPF. Wymiana na gwarancji, ale jakby co koszt nowego to z 200 zł i samemu można zrobić. - zawór EGR - auto całkowicie straciło moc w trakcie jazdy, przypadkiem to było jakieś 15km od ASO, w ostatnim miesiącu gwarancji przy 90k, wymienili na nowy, nowy oryg zawór z wymianą w ASO to ok 2000 zł Poza tym całkowicie nic się z autem nie dzieje. Oczywiście wymiana oleju w silniku co 15k, w skrzyni co 80k, przy 120k planuje czyszczenie DPF.
Klapa bagażnika
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Auto przejechanie od Stycznia 2020r 6000 tyś kilometrów klapa bagażnika chodzi jak chce ,otwiera się do połowy i koniec nie mówiąc już o zamknięciu. Byłem na serwisie i nie dostałem żadnej informacji .
Światła mijania.
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • instalacja elektryczna
  • 32 tys. km
Mam problem, którego nie jest w stanie rozwiązać serwis, światła mijania - krótkie, świecą na max 20m do przodu. Servis nie stwierdził żadnych nieprawidłowości, brak błędów świtała wyregulował i dalej nie można jechać szybciej niż 50km ponieważ nic nie widać na drodze. Odcina wiązkę światła ostrym cieniem i koniec.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Santa Fe IV SUV HEV