Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Póki co dostępne są dwa diesle. Słabszy ma 2.0l i 150KM. Układ 4x4 trochę go osłabia, ale można go też dostać z napędem na jedną oś. Nie powala dynamiką, ale za to nie można powiedzieć, że jest wolny - raczej przeciętny. Szybkie wyprzedzanie nie będzie przyjemne, ponieważ brakuje mu na to mocy, ale za to tego problemu nie ma 2.2 CRDi 197KM. Do 100km/h żwawo napędza samochód i słabnie dopiero przy wyższych prędkościach. Musi wystarczyć, ponieważ nic mocniejszego już nie ma.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2199 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 421 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85,4 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Lo
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Komfort, wykończenie naprawdę na dobrym poziomie. Odwiedziłem kilka salonów rożnych Marek. Tym razem postawiłem na rozsądek i wyborem miało paść auto najlepsze a zarazem warte swojej ceny. Przejechałem sie wszystkimi autami wszystkich marek. Do wyboru ostatecznego zostało x5 za 350 tys i santa fe za 200 tys. Poprzednim moim autem było x5 salonowe ale miało juz 7 lat wiec od tego mojego 7 latka santa fe miało lepszy komfort jazdy ale od nowego x5 gorzej nie dużo ale w x5 jednak czuje sie większy prestiż ... Wiec na chłodno usiedliśmy z żona i stwierdziliśmy ze wybierając santa fe wydamy pół ceny bo zeszliśmy u dilera do 180 tys z ceny, ludzie wreszcie nie beda gadali ci to maja kasy. Zazdrość ludzi meczy bo ile mozna słuchać ile ma sie kasy. Wiec kupiliśmy santa fe 197km w BMW miałem 238km I powiem wam, ze jeździ sie super W tyle grzane kanapy Rozkładane tylne siedzenia do pochylenia ze dzieci sobie wygodnie śpią . Tego w x5 nie ma Nawigacja, radio wszystko takie jakie powinno byc. Jakość audio -dobry poziom Skora jest Naprawdę dokonaliśmy dobry wybór i taki tez polecamy innym 5 lat gwarancji bez limitu km to tez argument na plus Lepiej sie czuje w tym aucie niz w x5 , jedyna różnica to odrobina gorszy komfort no i prestiż jaki niektórzy potrzebują do dowartościowania sie. Jak ktos nie potrzebuje sie dowartościować i pokazać ludzia ze ma pieniądze to niech wybiera santa fe
4,6
~Marek
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Źle wyprofilowana kierownica, nie dająca się zaciemnić nawigacja, kamera cofania niechowana, reszta super w tym grzane tylne fotele, 4x4 z blokadą, parkowanie automatyczne, czujniki parkowania, System stop w automacie, wygodne fotele
4,8
~Hyundai
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Przed podjęciem decyzji testowałem kilka innych aut wymienionych już w mojej opinii. Zarówno wyposażenie (Santa Fe-ful opcja), przestrzeń, czy ładowność bije konkurencje na głowę. Wymienione wyżej auta są o półkę niżej. Santa Fe goni tych z najwyższej półki i naprawdę nie wiele mu brakuje. Brakuje natomiast większego wyboru silników, które z pewnością spowodowałyby większe zainteresowanie klientów.
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Podane przez producenta zużycie paliwa można między bajki włożyć. Jak wspomniałem samochód ciężki ( 1900kg) , wiec palic mało nie może. W mieście przy normalnej jeździe pali 10 - 10,5 l/100km. Na trasie schodzę do 9-9,5 litra, bo jeżdżę dość szybko. Wszystkie jednak koncerny zaniżają spalanie. Dla przykładu miałem możliwość jazdy VW Tuaregiem 3.0 Tdi, gdzie spalanie miało być na poziomie 10 litrów w mieście. Mnie jednak przy spokojnej jeździe palił 12-13 litrów. Dlatego uważam, że w Santa Fe przy tym silniku z automatyczna skrzynią biegów to i tak nie zły wynik.
8,1
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Przy 160 10l, 130 8,0l 100 6,5 l w mieście 8,5 l Dużo pali ale i łatwo przyspieszyć a przy dużym dociśnięciu pedału gazu wchodzi na wysokie obroty zanim przełączy bieg Przy włączaniu ręcznym pali o litr mniej
7,3
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Samochód ma przejechane 13 tyś spalanie średnie w ruchu mieszanym w aglomeracji śląskiej Przy bardzo oszczędnej jeździe po trasie szybkiego ruchu z prędkością do 100 km i dobrych warunkach atmosferycznych (taka zabawa) udało mi się przejechać 120km ze średnim spalaniem 6,1 ale to tylko zadanie dla bardzo spokojnych. Spalanie średnie na poziomie 7.5 to normalka i prosta do uzyskania. Jak na tak duży i ciężki samochód to wynik bardzo dobry
Pdf uszkodzony
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam ,byłem na servisie hyunday auto po gwarancji stwierdzili uszkodzony pdf .Kontrolka się świeci na zegarach że usterka ale auto smiga jak by nigdy nic,chciałem naprawić pdf ale ponoć nie ma zamienników i za nowy trzeba 20000 zł zapłacić.Wiadomo nie zamówiłem bo to chore .Auto mam od nowości miałem już problem z nawigacja po 15000km padła i wymienili na nową,potem przy60000km padła turbina i też gwarancja wymieniona,teraz jeżdżę z tym pdf ale gwarancja minęła auto ma90000km przebiegu i co robić,ma ktoś jakiś pomysł?
Samochód gasnie na drodze
  • Hyundai Santa Fe III SUV
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Samochód gaśnie na drodze, na torach, drodze ekspresowej czy podczas wyprzedzania. To jakiś koszmar. Wymieniony komputer, akumulator, baterie w pilocie, regenerowane wtryski, listwa zasilająca sprawdzona , nic w baku nie powoduje zapychania, na listwie normalne ciśnienie, ładowanie akumulatora ok, normalne paliwo, ciśnienie na pompie ok, a tu nagle błąd kompa i gaśnie. Auto ciężkie, zgasł mi na torach i nie ruszysz na aku, bo trzeba wcisnąć sprzęgło, nawet jak zapali i wbijesz bieg , i dodasz gazu to i tak nawet przy wysokich obrotach gaśnie. Ratunku.
2 komentarze
Uszkodzony cały tylny most w rocznym samochodzie
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • nadwozie
  • 8 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 7
W moim Hyundai Santa Fe 2014 2.2 4X4 po roku posypał się tylny most. Auto oddane na serwis i ponad miesiąc czekania, bo nie ma części. Miałem jeszcze kilka usterek. Po przejechaniu 25 tys km, wytarła się kierownica, były problemy z elektroniką. Nie polecam nikomu tego modelu, tym bardziej, że teraz auto będzie stało miesiąc na serwisie, a ja nie dostałem auta zastępczego. Tragedia. Jak w aucie nowym za 200 tys. sypie się most i elektronika, to jedynym plusem jest teraz to, że jest wszystko robione na gwarancji, ale co z tego? Ja chcę jeździć samochodem, a nie żeby stało na serwisie ciągle. Kupiłem je nowe z salonu.
1 komentarz
Hyundai Santa Fe III SUV