Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe III

Lata produkcji: 2012 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2012 trzecia generacja Hyundaia Santa Fe. Samochód całkowicie odmieniono stylistycznie, zgodnie z zasadami nowego designerskiego trendu Hyundaia, nazwanego „Storm Edge” oraz koncepcją „Fluidic Sculpture”. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2009 – Nuvis Concept. Hyundai Santa Fe III jest blisko spokrewniony z Kią Sorento (auta mają m.in. wspólną platformę podłogową). Oferowany jest w dwóch wariantach nadwozia: podstawowym, pięcioosobowym Sport oraz z większym rozstawem osi, zdolnym pomieścić 7 osób – LWB.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Hyundai Santa Fe III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Lo
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Komfort, wykończenie naprawdę na dobrym poziomie. Odwiedziłem kilka salonów rożnych Marek. Tym razem postawiłem na rozsądek i wyborem miało paść auto najlepsze a zarazem warte swojej ceny. Przejechałem sie wszystkimi autami wszystkich marek. Do wyboru ostatecznego zostało x5 za 350 tys i santa fe za 200 tys. Poprzednim moim autem było x5 salonowe ale miało juz 7 lat wiec od tego mojego 7 latka santa fe miało lepszy komfort jazdy ale od nowego x5 gorzej nie dużo ale w x5 jednak czuje sie większy prestiż ... Wiec na chłodno usiedliśmy z żona i stwierdziliśmy ze wybierając santa fe wydamy pół ceny bo zeszliśmy u dilera do 180 tys z ceny, ludzie wreszcie nie beda gadali ci to maja kasy. Zazdrość ludzi meczy bo ile mozna słuchać ile ma sie kasy. Wiec kupiliśmy santa fe 197km w BMW miałem 238km I powiem wam, ze jeździ sie super W tyle grzane kanapy Rozkładane tylne siedzenia do pochylenia ze dzieci sobie wygodnie śpią . Tego w x5 nie ma Nawigacja, radio wszystko takie jakie powinno byc. Jakość audio -dobry poziom Skora jest Naprawdę dokonaliśmy dobry wybór i taki tez polecamy innym 5 lat gwarancji bez limitu km to tez argument na plus Lepiej sie czuje w tym aucie niz w x5 , jedyna różnica to odrobina gorszy komfort no i prestiż jaki niektórzy potrzebują do dowartościowania sie. Jak ktos nie potrzebuje sie dowartościować i pokazać ludzia ze ma pieniądze to niech wybiera santa fe
4,9
~Krystian
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.0 CRDi 150KM 110kW
Auto to 2.0 CRDI 150km 2WD, goraco polecam, nie jest to rakieta ale przyspieszenie ma, bardzo ciche, do 120km pali w okolicach 6L!! kobyła co ma 2 tony!, siedzi się wysoko, pewnie i komfortowo! Silnikowi daje 4/5 bo mocy nigdy dosc ale za to platy do 2L mniejsze niz powyzej 2L
4,7
~Marek
Hyundai Santa Fe III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW
Samochód dopracowywany nie ma się do czego przyczepić. Po przesiadce z Citroena i jeszcze wcześniejszego Subaru wszystko logicznie umiejscowione. Obsługa mediów bezproblemowa. Samochód pewnie się prowadzi. W okresie zimowym szybko się nagrzewa silnik i kabina. Brak trzasków i świerszczy w kabinie. Jak się silnik rozgrzeje jest cicho. Autko dobrze wyciszone.
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe III
8,1 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Hyundai Santa Fe III
SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW
Podane przez producenta zużycie paliwa można między bajki włożyć. Jak wspomniałem samochód ciężki ( 1900kg) , wiec palic mało nie może. W mieście przy normalnej jeździe pali 10 - 10,5 l/100km. Na trasie schodzę do 9-9,5 litra, bo jeżdżę dość szybko. Wszystkie jednak koncerny zaniżają spalanie. Dla przykładu miałem możliwość jazdy VW Tuaregiem 3.0 Tdi, gdzie spalanie miało być na poziomie 10 litrów w mieście. Mnie jednak przy spokojnej jeździe palił 12-13 litrów. Dlatego uważam, że w Santa Fe przy tym silniku z automatyczna skrzynią biegów to i tak nie zły wynik.
8,4
Hyundai Santa Fe III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW
Ok, średnie zużycie u mnie na blacie w tym momencie to ok 8,4 - tutaj przewaga trasy. Generalnie auto bardzo wygodne i elastyczne. Przy krótkich trasach miasto spalanie ponad 10l. Zrobiony chip tuning na 200 KM i 440Nm - bardzo polecam, ale wykonanie u rozsądnego specjalisty - spadło spalanie a auto stało bardziej dynamiczne.
9,1
Hyundai Santa Fe III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW
Dane producenta wg spalania można sobie w buty wsadzić, spokojnie można dodać 30%-40% więcej. Zmiana biegów gdy silnik jeszcze zimny to jakaś tragedia. Jeździłem wcześniej Santa Fe II 197 km silnik 2.2, zdecydowanie lepsza kultura pracy silnika jak również i spalanie mniejsze. Poza tymi wadami, wszystko ok.
Pdf uszkodzony
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam ,byłem na servisie hyunday auto po gwarancji stwierdzili uszkodzony pdf .Kontrolka się świeci na zegarach że usterka ale auto smiga jak by nigdy nic,chciałem naprawić pdf ale ponoć nie ma zamienników i za nowy trzeba 20000 zł zapłacić.Wiadomo nie zamówiłem bo to chore .Auto mam od nowości miałem już problem z nawigacja po 15000km padła i wymienili na nową,potem przy60000km padła turbina i też gwarancja wymieniona,teraz jeżdżę z tym pdf ale gwarancja minęła auto ma90000km przebiegu i co robić,ma ktoś jakiś pomysł?
Samochód gasnie na drodze
  • Hyundai Santa Fe III SUV
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Samochód gaśnie na drodze, na torach, drodze ekspresowej czy podczas wyprzedzania. To jakiś koszmar. Wymieniony komputer, akumulator, baterie w pilocie, regenerowane wtryski, listwa zasilająca sprawdzona , nic w baku nie powoduje zapychania, na listwie normalne ciśnienie, ładowanie akumulatora ok, normalne paliwo, ciśnienie na pompie ok, a tu nagle błąd kompa i gaśnie. Auto ciężkie, zgasł mi na torach i nie ruszysz na aku, bo trzeba wcisnąć sprzęgło, nawet jak zapali i wbijesz bieg , i dodasz gazu to i tak nawet przy wysokich obrotach gaśnie. Ratunku.
2 komentarze
Uszkodzony cały tylny most w rocznym samochodzie
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • nadwozie
  • 8 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 7
W moim Hyundai Santa Fe 2014 2.2 4X4 po roku posypał się tylny most. Auto oddane na serwis i ponad miesiąc czekania, bo nie ma części. Miałem jeszcze kilka usterek. Po przejechaniu 25 tys km, wytarła się kierownica, były problemy z elektroniką. Nie polecam nikomu tego modelu, tym bardziej, że teraz auto będzie stało miesiąc na serwisie, a ja nie dostałem auta zastępczego. Tragedia. Jak w aucie nowym za 200 tys. sypie się most i elektronika, to jedynym plusem jest teraz to, że jest wszystko robione na gwarancji, ale co z tego? Ja chcę jeździć samochodem, a nie żeby stało na serwisie ciągle. Kupiłem je nowe z salonu.
1 komentarz
Hyundai Santa Fe III