Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 125KM 92kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1950 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Usterki Hyundai Santa Fe I

Liczba wpisów: 14
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • układ napędowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy i przyspieszenia
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i mechanik stwierdził że ten wtrysk niema z tym nic wspólnego.Nadmieniam że samochód z tym problemem nie może przekroczyć 120 km. lecz jak załapie zaczyna szybką i energiczną jazdę bez problemów. Nadmieniam jeszcze raz że jest to Hyundai santa fe 2.0crdi rok 2005. nieznana
Problem rozwiązany
15 komentarzy
Hyundai Santa Fe I