Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe I 2.4 i 16V 146KM 107kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2351 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 146 KM (107 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Frred
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Polubiłem ten samochód, głównie dlatego, że mógłby być on moim kumplem. Jest duży, silny, niezawodny. Można na nim polegać i równocześnie nie robi wrażenia samochodu, którym żal wyjechać na śnieg, deszcz, dziury itp. O BMW ciągle się martwiłem, że skóry się wycierają, że zawieszenie obrywa na dziurach, że pojawi się korozja po zimie. W Hyundaiu tego nie mam. Samochód robi wrażenie i jest po prostu dobrze zbudowany. Jest jak osiołek, który wiernie pracuje przy swoim panu. Wykorzystuje Santa Fe zarówno jako woła roboczego (z hakiem do ciągnięcia przyczepy), samochód codzienny do jazdy po mieście (i portach, gdzie drogi są fatalne), a czasami także w trasie. Sprawdza się w każdej kategorii.
4,1
~SWDLAG22
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
To już 6 rok jak założyłem gaz w moim Santa fe i jeżdżę nim bezproblemowo. W kwietniu wymienili w nim czujnik gazu bo się zawieszał i dalej nim śmigam. I tak naprawdę poza corocznej kontrolnej wizyty nie muszę nic robić. Podsumowując polecam tą firmę AUTO MIX ze Skrzyszowa, umówisz się telefonicznie na konkretny dzień i ci przejrzą auto i naprawią, dodam że obsługa na na wysokim poziomie, pomocna i kulturalna.
4,6
~Mart
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Miłe auto do miasta , trasy , do wszystkiego to był mój hunday przez 2 lata pierwszy hunday i naprawdę zrobił dobre wrażenie teraz kupujemy model nowszy , tani w ekspluatacji , mało palił i przez dwa lata 40tysięcy km naprawiłem tylko kilka drobnostek typu klocki i pare innych pierdołek ekspluatacyjnych -Polecam Dobre auto
Åšrednie spalanie dla Hyundai Santa Fe I 2.4 i 16V 146KM 107kW 2000-2006
11,5
l/100 km
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Witam serdecznie posiadam Hyundai sandafe 2,4l benzyna+ gaz. Auto ogólnie fajne i wygodne bagażnik niezbyt wielki jak na gabaryty auta. Wnętrze słabe mało zachwyca urokiem ale nic nieczeszczy. Spalanie spore mniej niż 12.5 nie mogę osiągnąć a nie jestem kierowcą co ostro jeździ. Tak że jeśli ktoś planuje zakup tego auta pod kątem ekonomi to się przeliczy. Mimo spalania auto jest super jeździ się super parkowanie bajka lusterka są spore a i super wszystko widać. Awaria jako takich brak tylko śmigać. Wygląd auta jest kontrowersyjny jednym się podoba ta żaba innym nie. Mi się podoba a jazda sprawia frajdę. Wysoko się siedzi wygodnie wsiada i wysiada dziury niestraszne. Podsumowując auto godne zakupu
12,0
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Auto duze i wygodne, srodek raczej niezachwyca, fotele tearde malo wygodne. Zawieszenie super moc jest ok przyspieszenie kiepskie ale to suv. Po qalbrzyskich dziurawych drogach spisuje sie super. Spalanie spore po walbrzychu 13l gazu ale auto male nie jest. Bagarznik jest w miare pojemny chociaz w oplu vectra c kombi co mialem wczesniej byl wiekszy. Naped na przud tylko w moim przypadku to troche malo szkoda ze miemam 4x4 ale cuz juz taki kupilem to i jerzdze. Na zakretach troche zamieki wiec bez szaleństw po za tym super sie prowadzi. Auto jak za te pieniadze jest fajne i ciekawie sie prezetuje. Na wypady za miasto nad wode ryby grzyby czy grila super. Jedynie oc drogie jak za sportowa fure a osiagi marne. Wielka niesprawiedliwosc ubespieczalni
11,0
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Spalanie jest bardzo różne, z LPG pali mi od 9 do 14 litrów i szczerze mówiąc trudno wyczuć kiedy ile spali. Czasami w mieście zadowala się 10 l/100km, a w trasie potrafi wciągnąć 11,5. Wydaje mi się, że powyżej 100 km/h "włącza" się wir w baku ze względu na opory powietrza, dlatego na autostradzie pali nawet więcej niż w mieście. Na paliwie jeżdze od czasu do czasu i trudno wówczas ocenić ile pali. Myślę, że około 10 litrów na 100 km, ale nie mierzyłem tego tak precyzyjnie jak LPG. Mam dużą butlę z gazem (wchodzi około 42 litrów), więc 370-420 km zawsze jestem w stanie zrobić na jednym tankowaniu. Klimatyzacja też wyraxnie zwiększa zużycie i zabiera trochę koni spod maski.

Usterki Hyundai Santa Fe I

Liczba wpisów: 14
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
brak mocy i przyspieszenia
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i mechanik stwierdził że ten wtrysk niema z tym nic wspólnego.Nadmieniam że samochód z tym problemem nie może przekroczyć 120 km. lecz jak załapie zaczyna szybką i energiczną jazdę bez problemów. Nadmieniam jeszcze raz że jest to Hyundai santa fe 2.0crdi rok 2005. nieznana
Problem rozwiÄ…zany
15 komentarzy
Hyundai Santa Fe I