Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Hyundai Santa Fe – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai Santa Fe

Cena od: 187 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Santa Fe

Liczba ocen: 258
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Lukasz
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Panowie, UWAGA!!!!Układ hamulcowy w tym samochodzie jest nieodpowiedni. Przy 15000 km wymieniono tarcze przednie na gwarancji, przy 35000km wymieniłem tarcze tylne już nie na gwarancji. Serwis informuje, że tarcze tylne nie podlegają gwarancji. Tarcze przednie zostały wymienione bo mieli biuletyn. A co klienta obchodzi ich biuletyn.Hyundai używa materiałów kiepskiej jakości. Należy dwa razy przemyśleć nad decyzją zakupu tego samochodu. NIE POLECAM. Samochód za prawie 200000 PLN, a nie ma dopracowanego układu hamulcowego. Reszta na chwile obecna Ok.
4,6
~neex
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Samochód przeznaczony do podróżowania. Do jazdy po mieście, zdecydowanie polecam inny samochód. Komfort porównywalny z samochodami wyższej klasy. Lepszy jest tylko w samochodach z pneumatycznym zawieszeniem. Brak zmęczenia jazdą przy odległościach nawet 1000km pokonywanych w ciągu 1 dnia. Silnik pozwala na dynamiczne włączanie się do ruchu autostradowego. Tempomat adaptacyjny robi swoje, jednak działa gorzej niż w pojazdach VAG. Tak samo utrzymanie pasa ruchu wypada słabiej. Dobre audio pozwala się rozkoszować muzyką lub audiobookiem. Jeśli ktoś często pokonuje duże odległości, to z całym sercem polecam ten samochód. Stosunek jakości i komfortu podróży do ceny, przebija wszystkie samochody na rynku.
4,5
~XYZ
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Dobra relacja ceny do jakości. Samochód wygodny i bardzo dobrze wyposażony (pełna opcja włącznie z dachem panoramicznym, pakietem inspiration i 7 siedzeń) To jest mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, ale praktycznie tego nie czuć jak siedzi się w środku samochodu. Teraz jeżeli samochód ma silnik diesla i skrzynie automatyczna to nie robi to różnicy w sumie. Wcześniej jeździłem samochodami z doładowanym silnikiem benzynowym i skrzynia automatyczna. Samochód bardzo dobrze wykończony w środku, nic nie trzeszczy, dobrze wyciszony, a w większości wszystkie wstawki srebrne są z aluminum (prawdopodobnie:). Ogólnie duży samochód za przyzwoite pieniądze, gdzie ciężko znaleźć coś podobnego u konkurencji za te samą kwotę. Prawdopodobnie Skoda Kodiaq jest bezpośrednim konkurentem (nie wspominam o Kia Sorento, bo to to samo co Santa fe). Reszta samochodów Volvo XC90, Audi Q7, Mercedes GLE (opcja 7-osobowa) czy BMW X5 (opcja 7-osobowa) są większe, ale i też sporo droższe, i doposażając je do poziomu Santa fe cena wychodzi kosmiczna. Napewno jeżeli ktoś nie szuka samochodu 7-osobowego to są inne opcje dużo lepsze jak np. Jeep Grand Cherokee. Napewno Santa fe to nie samochód ze sportowymi aspiracjami, tylko samochód do przemieszczania się z punkty A do punktu B oferujący dobry komfort i wszystkie udogodnienia jakie są dostępne w motoryzacji. Jedyna wada tego modelu jest to, że zawieszenie w mojej opinie nie nadąża za aspiracjami Hyundaia wobec tego modelu. Coś brakuje i to czuć podczas jazdy. Ogólnie samochód dobrze przemyślany pod względem technicznym jak i użytkowym. Drzwi zakrywają całkowicie progi, więc przy wsiadaniu/wysiadaniu nie ubrudzi się spodni. Niby mała rzecz a jednak nie wszyscy to maja. Dach panoramiczny w pełni otwierany, ale ma też funkcje wentylacji co jest super sprawą.
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe
6,8 – 14,3
l/100 km
7,6 – 8,9
l/100 km
11,8 – 17,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Hyundai Santa Fe IV
SUV PHEV 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
Dla hybryday plug in opdanie zużycia paliwa jest nieco skomplikowane. Do 50 km można jechać bez paliwa :-), pózniej komputer zaczyna dodawać te 50 km i 0 zużytego paliwa do przejechanych kilometrów. Średnio bez baterii w trybe tylko hybryda trzeba liczyć okolo 6,6 l/100km. Na razie nie udało mi się zużyć więcej jak 6,8l na 100km. Baterię ładuje raz na tydzień. ps. samochód rozpędza się naprawdę bardzo płynnie i bez wysiłku, oczywiście nie jest to sportowy wóz typu porsche 911, ale dla rodziny naprawdę daje radę.
8,1
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Nie jest to może demon oszczędności ale proszę wziąć pod uwagę, że masa auta wynosi 1967 kg bez szyberdachu i 3 rzędu siedzeń oraz bez pakietu inspiration. Dane dotyczą silnika 2.0 185 KM automat 4x4. Jazda na krótkich odcinkach "wokół komina" od sklepu do sklepu to spalanie dochodzi do 13—14l. Silnik nierozgrzany a trasy krótkie i blisko. Prędkość na autostradzie przy 140km spalanie ok 8,5-9l. Na trasie lokalnej powiatowej do 90km/h przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 6l. Średnia z kilku miesięcy wynosi ok 7,6-7,8l. Jak na 2 tonowe auto z napędem na 4 i automacie nie jest źle.
8,4
Hyundai Santa Fe III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW
Ok, średnie zużycie u mnie na blacie w tym momencie to ok 8,4 - tutaj przewaga trasy. Generalnie auto bardzo wygodne i elastyczne. Przy krótkich trasach miasto spalanie ponad 10l. Zrobiony chip tuning na 200 KM i 440Nm - bardzo polecam, ale wykonanie u rozsądnego specjalisty - spadło spalanie a auto stało bardziej dynamiczne.

Usterki Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 40
Pdf uszkodzony
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam ,byłem na servisie hyunday auto po gwarancji stwierdzili uszkodzony pdf .Kontrolka się świeci na zegarach że usterka ale auto smiga jak by nigdy nic,chciałem naprawić pdf ale ponoć nie ma zamienników i za nowy trzeba 20000 zł zapłacić.Wiadomo nie zamówiłem bo to chore .Auto mam od nowości miałem już problem z nawigacja po 15000km padła i wymienili na nową,potem przy60000km padła turbina i też gwarancja wymieniona,teraz jeżdżę z tym pdf ale gwarancja minęła auto ma90000km przebiegu i co robić,ma ktoś jakiś pomysł?
Samochód gasnie na drodze
  • Hyundai Santa Fe III SUV
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Samochód gaśnie na drodze, na torach, drodze ekspresowej czy podczas wyprzedzania. To jakiś koszmar. Wymieniony komputer, akumulator, baterie w pilocie, regenerowane wtryski, listwa zasilająca sprawdzona , nic w baku nie powoduje zapychania, na listwie normalne ciśnienie, ładowanie akumulatora ok, normalne paliwo, ciśnienie na pompie ok, a tu nagle błąd kompa i gaśnie. Auto ciężkie, zgasł mi na torach i nie ruszysz na aku, bo trzeba wcisnąć sprzęgło, nawet jak zapali i wbijesz bieg , i dodasz gazu to i tak nawet przy wysokich obrotach gaśnie. Ratunku.
2 komentarze
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
4,5
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 100
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
To już piąty rok jak jeżdżę na gazie zainstalowanym w AUTO MIX w Skrzyszowie i jestem mega zadowolony. Żadnych problemów z autem, firma solidna i godna polecenia. Przeglądy po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny zrobione tanio szybko i są bonusy co stanowi korzyść dla kieszeni. Szczerze polecam ten warsztat.
5,0
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.7 i V6 24V 189KM 139kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 125 tys. km
Obecnie przelot na LPG przekroczył 125 tys.km. W aucie wszystko jest od nowości takie jak było. Jedynie wymieniane filtry i robiona kalibracja przy przeglądach. Mapy się nie rozjeżdżają. Silnik na gazie pracuje bez zarzutu. Moc pozostała, da się przycisnąć i nie wraca na Pb. Do tego pierwszy raz mam wtryski, których nie muszę zmieniać po 100 tys.km. Dalej działają. Brak...
5,0
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.7 i V6 24V 189KM 139kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Silnik prawidłowo zniósł montaż instalacji (BRC P&D). Jak na razie przejechałem ok 40 tys. km bez niespodzianek. Spalanie w granicach 12l/100km uznaję za naprawdę niezły wynik. W trasie pracuje równo, nawet przy wyprzedzaniu nie ma gwałtownych skoków.
Hyundai Santa Fe