Szukaj

Informacje o Hyundai Kona II Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai Kona

Cena od: 136 400 PLN
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 97 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Ergonomia
Średnie spalanie dla Hyundai Kona II Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW od 2023
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Ten model kupiony w końcu lutego 2024 jest bardzo oszczędnym samochodem. Do pierwszej dekady września przejechałem ok. 11 tyś. km oczywiście bezawaryjnie. Dość niskie zużycie paliwa zwłaszcza te minimalne na mojej stałej trasie ok. 60 km na drodze krajowej ale ze stałymi ograniczeniami prędkości 50 i 70 km/h. Oczywiście to w miarę płynna i oszczędna jazda przy użyciu tempomatu jak łopatek rekuperacyjnych. Zaś średnie maksymalne zużycie obserwowano na trasie ok. 660 km częściowo autostradą i drogami szybkiego ruchu przy średnich prędkościach 110-125-130 km/h. Jak na dziś jestem bardzo zadowolony z tego samochodu który zakupiony w najwyższej wersji wyposażenia sprawdza się bardzo dobrze. Multimedia też są bardzo dobre a android auto już bezprzewodowo.. Żeby nie było tak super to trzeba przyznać że ma trochę za mały zbiornik paliwa - 38 l, pikania które "pilnują" kierowcy trochę za dużo, i może plastiku wewnątrz mogło być mniej. Ale można się przyzwyczaić, kryją to inne niewątpliwe zalety. (Silnik)
4,8
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Po wymianie oleju z fabrycznego 0W30 na gęsciejszy zużycie paliwa zauważlmie wzrosło (Silnik)
4,5
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Przejechane 4000 km (Silnik)
Hyundai Kona II Crossover