Szukaj

Informacje o Hyundai Kona I Crossover Electric Facelifting 39 kWh 136KM 100kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 136 KM (100 kW)
Maksymalny moment obrotowy 395 Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Usterki Hyundai Kona I

Liczba wpisów: 13
check, lekkie falowanie silnika
  • Hyundai Kona I Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020
  • układ wydechowy
  • 88 tys. km
Witam, mam problem z check engine: błąd P0420 nieska skutecznosc katalizatora oraz lekkie falowanie silnika na biegu jałowym(czasem drobne drgania silnika). Odnośnie błędu to kat sprawdzony i jest ok, sonda niby tez chociaz mechanik powiedzial ze ona daje raz wiecej paliwa a raz mniej stad te falowanie obrotow. obroty schodza na +- 30 obrotow to nie sa jakies duze spadki. błąd pojawia sie co ok 4/5dni. Odnośnie kata to mam go przedmuchać bo jest zamulony (krótkie odcinki). W silniku dużo nagaru. Po 2 miesiacach olej czarny juz drugi raz wymieniłem. Czy ktos zmaga sie z takim problemem? Każdy mowi ze TTTM bo to 3 cylindry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2021
  • silnik
  • 7 tys. km
Witam, samochód zgłaszam już 7 raz do serwisu w Szczecinie na pracę silnika jak traktor. Jako dowód przy każdym zgłoszeniu załączam filmiki przeze mnie nagrane z tym zachowaniem samochodu. Objawy: podczas uruchamiania silnika na ustawieniu skrzyni na P, samochód załącza silnik, który cały trzęsie się, pracuje głośno jak traktor, kosiarka. Raz nie można zmienić biegu innym razem ja ostatnio tak na D, ale samochód póki nie uspokoi się, nie odjedzie, Wymieniono mi za pierwszym razem świece, cewki, za drugim razem koło zębate i kpl. sprzęgła. Teraz sugeruje mi się, że zakup paliwa na stacjach Orlen, może powodować takie zachowanie samochodu. Samochód kupiony w listopadzie 2022r. Odradzam zakup tego modelu ze skrzynią automatyczną. Serwisowi nie zależy na wykryciu i naprawie samochodu. Bez filmów nagranych samochód nie przyjęto by do serwisu. Naprawa kilka razy polegała na podłączeniu komputera do samochodu, tego samego dnia lub następnego i przy braku błędów dla formalności wydaniu samochodu po kilku dniach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover
  • silnik
  • 4 tys. km
Odradzam kupno tego samochodu. Usterka występuje w różnych okresach czasu. W ciągu 9 miesięcy wystąpiła 6 razy. Objawy przy uruchomieniu samochodu w pozycji P samochód bardzo głośno pracuje jak traktor, silnik chce wyskoczyć z mocowań. ASO w Szczecinie nie potrafi lub nie chce zlikwidować tej wady. Do teraz z tym się męczę. Dziś znowu miałem ten problem. Naprawa polega na przyjęciu samochodu do naprawy na podstawie za każdym razem filmu nagranego z tym problemem. Ma 4 filmiki. Procedura ASO przyjęcie samochodu, podłączenie go do komputera i stwierdzeniu brak złych odczytów, brak usterki. Przetrzymaniu samochodu na parkingu, tu jest różny okres ostatnio 14 dni. Podczas tego okresu, ani razu więcej nie podłączano samochodu pod komputer, Otrzymałem za każdym razem jeden raport z podłączenia pod komputer. Raz zapobiegawczo wymieniono świece, cewki twierdząc że na jednej był nagar. Sprawa zakończy się prawdopodobnie w sądzie. Odradzam kupowania tego modelu z silnikiem 1,0.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Hyundai Kona I Crossover Electric Facelifting