Szukaj

Informacje o Hyundai Kona I

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz

Hyundai Kona I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Hyundai Kona I

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Artek
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Po trzech latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że był to dobry zakup. Średnie spalanie z tego okresu (26000 km) to 5 l/100km. Jazda po różnych drogach, większość po powiatowych, miasto i szybkiego ruchu. Najlepiej wypada spalanie jeśli się przejedzie powyżej 10 km i zdąży się rozgrzać silnik, wówczas spalanie przy spokojnej jeździe oscyluje w okolicach 4,0 -4,4 l/100km. Bez problemu można jechać w dłuższą podróż w cztery osoby - miejsca jest dość dla osób, ale brakuje na bagaże, więc trzeba zaopatrzyć się w kufer na dach.
4,5
~Adam
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 CRDi 136KM 100kW
jedyną wadą są dość głośne 18 calowe koła. Nie wiem czy mniejsze rozmiary są cichsze i czy napęd na 4 łapy ma na to wpływ. Silnika 1,6 CRDI 136 KM praktycznie nie słychać, natomiast opony są trochę uciążliwe. Pozostałe elementy bez zarzutów. 320 niutonów robi dobrą robotę przy przyspieszaniu. Średnie zużycie paliwa na 12 tys. km to 6,2 litra. Przy grzecznej jeździe schodzi do 5l/100, przy bardzo dynamicznej potrafi spalić 8,5l/100. Przy prędkościach autostradowych 140 - 160km/h spalanie w granicach 6,5 - 7L/100. Jak na razie wszystkie podzespoły OK. Ogólnie auto nawet dla wymagającego klienta baaaardzo zacne. Cena w tej wersji trochę straszy. Z dodatkowym zestawem kół, ubezpieczeniem, hakiem, powłoką ceramiczną 125000. Niemniej z perspektywy 7 miesięcy użytkowania jestem bardzo zadowolony.
4,5
~warszak
Hyundai Kona I
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Silnik rewelacyjny jeżeli chodzi o osiągi szczególnie w trybie sport (comfort i eco nie za bardzo się od siebie różnią). W trybach comfort i eco trzeba sie prosić, żeby auto przyśpieszało poprzez mocniejsze wciskanie gazu, nie jest to uciążliwe ale jak potrzebujesz mocniej przyśpieszyć to czuć jak samochód zastanawia się czy aby na pewno ma to sens. Przy trybie sport jest na odwrót samochód sam prosi, żebyś wdepnął choć odrobinę gazu więcej, żeby mógł pokazać pazur. Tak czy siak silnik 5/5 nawet brzmienie 4 cylindrów jest akceptowalne. Spalanie tutaj niestety kuleje auto pije jak smok, na pocieszenie dodam, że przy najmniej u mnie licznik spalania przekłamuje na korzyść kierowcy i tak np: trasa łódź-zielona góra i spowrotem na wyświetlaczu 8.8l/100km według dystrybutora 7,9l/100km, (przy 140kmh pokazuje 10,4L/100km przy 120km/h pokazuje 8.5L/100km, obroty przy 140 ~2800obr/min - to tak w ramach ciekawostki), jazda po Łodzi może nie w największych korkach ale jednak w godzinach szczytu na komputerze 10.8L/100km w rzeczywistości 10.2L/100km/h - więc jest słabo ale na szczęście według dystrybutora nie aż tak tragicznie). dodam jeszcze, że jeżdżę na kapciach R18 235 może na R17 215 byłoby z pół litra mniej? Skrzynia biegów szybka, prawie bez odczuwalna, dałbym 5/5 niestety ma jedną wadę na zimnym silniku przez pierwsze 3km autem szarpie jakby nie do końca załączało się sprzęgło niby tak mają dwu-sprzęgłowe skrzynie ale jest to delikatnie mówiąc irytujące, jak się auto nagrzeje, a raczej olej w skrzyni to odpukać na razie zero zastrzeżeń. Jako, że mam wersje premium to jest w aucie wszystko oprócz szyberdachu i wentylowanych siedzeń i muszę przyznać, że gadżetów jest masa, super wyświetlacz hud, monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed autami jadącymi prostopadle do nas w momencie kiedy wyjeżdżamy z miejsca parkingowego, ładowarka indukcyjna, bardzo dobra navi sporo schowków, kamera cofania dynamiczna itd. Minusem jest brak pamięci ustawień fotela elektrycznego (tutaj w sumie wielki minus dla kony za to bo np w takim tusconie to jest) i nie działa u mnie system ostrzegający o przeszkodzie czy to człowiek na pasach czy auto które stoi nie ważne jak ustawię czułość sensora. Miejsca dla 2 osób dorosłych + małe dziecko jest na styk ale przy moim 183cm mieszczę się z minimalnym zapasem (ale jednak) z fotelikiem dziecka za plecami. W 5 osób też da się jechać. Bagażnik z jednej strony bardzo pojemny ze względu na możliwość obniżenia podłogi o 5cm plus jeszcze kolejne miejsce pod obniżoną podłogą (dotyczy auta z zestawem naprawczym) z drugiej strony kiedy chcemy przewieźć większy gabaryt np koło od rowera 29cali to przy pierwszym poziomie podłogi w bagażniku niestety nie wejdzie, pal licho jak trzeba przewieźć taką rzecz samemu można podłogę obniżyć i styropian wrzucić do środka samochodu ale jak np jedziemy w 4 osoby to jest zonk. Dużo widzę osób narzeka na wyciszenie, dla mnie po przesiadce z alfy 159 nie widzę jakiejś strasznej różnicy, przy 140km/h nie jest może super cicho ale też nie przesadzajmy spokojnie można rozmawiać z pasażerem obok i z tyłu więc albo ktoś się przesiadł z a6/a8 albo ludzie delikatnie mówiąc przesadzają (biorąc pod uwagę, że to taka klasa między B a C) ja mogę wyciszenie ocenić na 3+/5. Trochę za bardzo jest też czuły układ wspomagania przy niskich prędkościach ale to można się przyzwyczaić po czasie, napęd 4x4 nie za bardzo miałem kiedy wykorzystać ale na deszczu nawet przy mocnym ruszaniu nie uświadczy się uślizgu kół więc generalnie ok. Auto ma dwa lata więc na razie brak problemów z blachą nawet nie widać specjalnie jakiś zarysowań, zmatownień itp. Widoczność wydawać by się mogło, że przez dosyć małe okna szczególnie tylną szybę jest słaba ale to tylko może tak wyglądać z zewnątrz w środku jest bardzo przyzwoicie. Fotele wygodne lepsze niż w (s-maxie II ) czy (x5 II) gorsze niż w alfie 159 (swoją drogą do tej pory najlepsze pod względem wygody na długie trasy w jakich siedziałem były fotele w alfie). Reasumując auto polecam u nas się sprawdza jako główne auto w rodzinie, przy 2+2 jeżeli dzieci będą bez wózków też da radę. Jedyne co trzeba przemyśleć to skrzynia biegów zarówno manual jak i automat do najbardziej bezawaryjnych nie należą (niestety dwusprzęgłowa skrzynia na suchych sprzęgłach) więc jeżeli ktoś jest w stanie zaakceptować, że może w przyszłości przy w zależności od źródeł 80-120tys/km pojawią się problemy ze skrzynią to warto rozważyć zakup tego auta szczególnie w wersji Premium (wtedy ciężko znaleźć auto tak wyposażone i młode za taką kwotę).
Średnie spalanie dla Hyundai Kona I
4,8 – 10,0
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
9,3
Hyundai Kona I
Crossover N 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Potrafi jechać oszczędnie, przy "muskaniu" pedału gazu udało mi się zejść do 6l na odcinku 100km poza drogami szybkiego ruchu. Normalna jazda: - w mieście to ok 9 - 13l (zaleźżnie od płynności jazdy) - na trasie, spokojna jazda, tempomat, 115-120km/h - 7.5l - agresywna jazda .... trudno powiedzieć, zależy od dnia i poziomu agresji - na pewno dwie cyfry ;)

Usterki Hyundai Kona I

Liczba wpisów: 13
check, lekkie falowanie silnika
  • Hyundai Kona I Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020
  • układ wydechowy
  • 88 tys. km
Witam, mam problem z check engine: błąd P0420 nieska skutecznosc katalizatora oraz lekkie falowanie silnika na biegu jałowym(czasem drobne drgania silnika). Odnośnie błędu to kat sprawdzony i jest ok, sonda niby tez chociaz mechanik powiedzial ze ona daje raz wiecej paliwa a raz mniej stad te falowanie obrotow. obroty schodza na +- 30 obrotow to nie sa jakies duze spadki. błąd pojawia sie co ok 4/5dni. Odnośnie kata to mam go przedmuchać bo jest zamulony (krótkie odcinki). W silniku dużo nagaru. Po 2 miesiacach olej czarny juz drugi raz wymieniłem. Czy ktos zmaga sie z takim problemem? Każdy mowi ze TTTM bo to 3 cylindry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2021
  • silnik
  • 7 tys. km
Witam, samochód zgłaszam już 7 raz do serwisu w Szczecinie na pracę silnika jak traktor. Jako dowód przy każdym zgłoszeniu załączam filmiki przeze mnie nagrane z tym zachowaniem samochodu. Objawy: podczas uruchamiania silnika na ustawieniu skrzyni na P, samochód załącza silnik, który cały trzęsie się, pracuje głośno jak traktor, kosiarka. Raz nie można zmienić biegu innym razem ja ostatnio tak na D, ale samochód póki nie uspokoi się, nie odjedzie, Wymieniono mi za pierwszym razem świece, cewki, za drugim razem koło zębate i kpl. sprzęgła. Teraz sugeruje mi się, że zakup paliwa na stacjach Orlen, może powodować takie zachowanie samochodu. Samochód kupiony w listopadzie 2022r. Odradzam zakup tego modelu ze skrzynią automatyczną. Serwisowi nie zależy na wykryciu i naprawie samochodu. Bez filmów nagranych samochód nie przyjęto by do serwisu. Naprawa kilka razy polegała na podłączeniu komputera do samochodu, tego samego dnia lub następnego i przy braku błędów dla formalności wydaniu samochodu po kilku dniach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover
  • silnik
  • 4 tys. km
Odradzam kupno tego samochodu. Usterka występuje w różnych okresach czasu. W ciągu 9 miesięcy wystąpiła 6 razy. Objawy przy uruchomieniu samochodu w pozycji P samochód bardzo głośno pracuje jak traktor, silnik chce wyskoczyć z mocowań. ASO w Szczecinie nie potrafi lub nie chce zlikwidować tej wady. Do teraz z tym się męczę. Dziś znowu miałem ten problem. Naprawa polega na przyjęciu samochodu do naprawy na podstawie za każdym razem filmu nagranego z tym problemem. Ma 4 filmiki. Procedura ASO przyjęcie samochodu, podłączenie go do komputera i stwierdzeniu brak złych odczytów, brak usterki. Przetrzymaniu samochodu na parkingu, tu jest różny okres ostatnio 14 dni. Podczas tego okresu, ani razu więcej nie podłączano samochodu pod komputer, Otrzymałem za każdym razem jeden raport z podłączenia pod komputer. Raz zapobiegawczo wymieniono świece, cewki twierdząc że na jednej był nagar. Sprawa zakończy się prawdopodobnie w sądzie. Odradzam kupowania tego modelu z silnikiem 1,0.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Hyundai Kona I