Szukaj

Informacje o Hyundai ix20 Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Pozycjonowany z racji rozmiarów w segmencie B, miejski model określany jako mini MPV lub City Van, którego produkcję rozpoczęto w roku 2010. Hyundai ix20 zastąpił w ofercie marki model Matrix. Auto zaprojektowano według „Fluidic Sculpture” (ang. „Płynna rzeźba”) – nowej filozofii stylistycznej Hyundaia. Hyundai ix20 przypomina kształtem nadwozia kompaktowego minivana. Został zbudowany na tej samej platformie podłogowej co Kia Cee’d, Hyundai i20 oraz bliźniacza Kia Venga (większość innych rozwiązań technicznych dzieli także z tymi dwoma ostatnimi samochodami).
czytaj więcej
Powagosław
Ta szklanka może być do połowy pełna lub pusta. Bo ix20 wygląda na pełnego energii, dynamicznego malucha. Z drugiej strony, Hyundai niespecjalnie się wysilił, bo dokładnie to samo, tyle że w uboższej wersji, pokazała wcześniej Kia Venga. Wybieram szklankę pełną, choć trochę przecieka. ~Powagosław
Luzacjusz
Już wiem, co tak wkurzyło Koreańczyków z północy. Klonowanie południowokoreańskich samochodów dwóch różnych marek. Ja też myślałem, że to deja vu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,44 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~Tomasz
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Zawieszenie w ix20 to jakiś żart koreańczyków. Auto (a w zasadzie nie nazwałbym tego autem tylko jeździdełkiem) było zepsute już po wyjechaniu z salonu. Zgłaszanie objawów głośnej pracy zawieszenia w ASO nic nie daje bo dla serwisu jest to objaw subiektywny i "każdy słyszy inaczej". Zawieszenie pracuje jak w 20 letnim aucie wyjeżdżonym po wiejskich wertepach. Ostrzegam wszystkich potencjalnych użytkowników tej "pomyłki" przed zakupem lub dokładne sprawdzenie swojego egzemplarza przed zakupem w jeździe testowej na nierównościach, kostce granitowej albo najeżdżając pod kątem na spowalniacz (np przy prędkości 10km/h) a najlepiej na wszelki wypadek nie ryzykować i nie kupować.
4,7
~irek
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Kolega ph71 opisał na tyle rzeczowo i bogato że trudno jest mi dodać coś nowego, istotnie wnoszącego do pełniejszej oceny „hultaja” za to podniosę ocenę ogólną. Decyzja o kupnie zapadła po trzech latach użytkowania z zadowoleniem Space Star-a, który postawił wysoko poprzeczkę dla następcy. Hyundai ix20 jest w pełni świadomym wyborem z pośród wielu aut, a ostateczną konfrontację wygrał z Mitsubishi ASX z silnikiem 1.6 Szukaliśmy tylko z pośród wyższych aut ze względu na naszym zadaniem zdecydowanie wygodniejszą pozycję do wsiadania i wysiadania. Jazda na dłuższych dystansach też jest mniej męcząca a światła nadjeżdżających z przeciwnej strony zdecydowanie mniej dokuczają. Mając niedosyt po poznaniu tańszych aut i rozczarowanie z droższych oceniam bardzo wysoko to auto choć idealne też nie jest .
4,3
~ph71
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Pisząc tę opinię przejechałem nim prawie 22000km. Generalnie samochód przemyślany, wygodny i bardzo dobrze wyposażony od wersji Comfort w górę. Moja ocena dotyczy właśnie tej wersji, dodatkowo na moje życzenie wyposażonej fabrycznie w podgrzewane fotele z przodu, dodatkowe ogrzewanie antyoblodzeniowe wycieraczek z przodu, doświetlanie zakrętów, automatyczny hak z platformą rowerową i tempomat. Samochód nie jest wolny od wad (a który jest wolny?), ale widać, że producent bardzo szybko się uczy i wyciąga wnioski z tego co robią inni, ba nawet zaczyna pokazywać innym którędy droga. Niejeden, który nie bacząc na motoryzacyjne mity przyjrzy się temu autu z bliska, zapragnie je mieć choćby jako drugie w rodzinie. Jest ponadprzeciętnie pojemne i zwinne, szczególnie w ruchu miejskim. Zwraca uwagę ciekawym, lekkim w formie i dynamicznym wyglądem wyróżniającym się w tłumie popularnych modeli, których wnętrza pozostają nudne, niekiedy subiektywnie wręcz toporne i prawie niezmienne od lat (patrz VW). Dlatego wybrałem świeżość ix20 niż „odgrzewanego kotleta” innej marki. Nawet od bliźniaczej Vengi różni się zarówno zewnętrznie (zdecydowanie więcej „chromu”) jak i wewnętrznie. Moim zdaniem nie opatrzy się po roku, dwóch czy trzech. Przy tym zaufanie do marki rośnie zauważalnie z roku na rok. Po kilku latach może okazać się, że tak jak i na całym świecie tak i u nas marka Hyundai będzie lepiej postrzegana niż niejedna konkurencja, co pewnie przełoży się na sensowną odsprzedaż. Uwaga tylko na dosyć delikatną powłokę lakierniczą i podatny na zarysowania (miękki) ekologiczny lakier powierzchniowy. No, ale to już powszechny trend przy produkcji aut na całym świecie. Warunki gwarancyjne na ix20 są pomimo pewnych wykluczeń i tak lepsze niż u porównywalnej konkurencji, trwałość aut producenta na co najmniej dobrym i stale polepszającym się poziomie jak pokazuje rynek (choć to jak zawsze zweryfikuje ostatecznie czas). Uważam, że to doskonała propozycja dla Pana/Pani w wieku >35 lat i ich rodziny, ciągle młodych duchem a wiekiem już nieco mniej :), którzy większość jazd wykonują z dziećmi i nie muszą czy wręcz już nie chcą uczestniczyć w szaleńczym wyścigu po polskich drogach, a na kwestię auta patrzą w sposób bardziej złożony i przemyślany. No i na koniec cena: ta wyjściowa i tak nie jest specjalnie wygórowana, a dodatkowe dobre i cierpliwe negocjacje z dealerem czynią ją wręcz atrakcyjną w stosunku do tego co otrzymujemy w zamian, a czego żądają inni producenci za podobne wymiarami, wyposażeniem i przeznaczeniem auta. Do chwili napisania opinii nie było żadnych usterek, którym winien byłby producent auta. Jedynie mocowanie tablicy z tyłu mogłoby być lepsze, aby się nie telepała, ale to już uwaga do dealera.
Średnie spalanie dla Hyundai ix20 Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW 2010-2015
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Witam, czytając opinie byłem w szoku jeżdżę nim 3 lata i zrobiłem 50000km. Takich spalań nigdy mi się nie udało osiągnąć jak piszą inni. Faktycznie musiałem się nauczyć jeździć bo palił więcej ale gdy zacząłem praktykować używanie biegów i nie słuchanie komputera to pali mi mniej. Faktycznie powyżej 120 km/h apetyt rośnie ale to jest logiczne jest to samochód wyższy i do tego "klin" nie samochód z silnikiem przed szybą tylko pod szybą rozkład oporów powietrza jest inny. Ale wracając faktycznie przy 140 około 7,8 spalania rzeczywiste komputer przekłamuje 0.3 w mieście w trasie tak jak wskazuje o ile tankuje się do pierwszego wybicia dolewanie znacząco wpływa na wskazania. nauczyłem się jezdzić w zakresie 2-3 tys 80km/h 5bieg, szósty bieg dopiero 90 km/h a najlepiej 100km/h na piatym biegu najniższa 60 z założeniem że jade sam i po równym ja jestem zadowolony jakbym jechał w trasie 80kmh 5 bieg srednie w trasie 4,8l , 90km/h 5 bieg 5,2l, porównywalnie jak na 6 dlatego szósty bieg od 90 najlepiej 100 zakładając jade sam dodatkowe obciążenie jednoczśnie podnosi optymalna prędkość.
7,5
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Zużycie paliwa wraz z glośną pracą zawieszenia to dwie negatywne cechy ix20. Licząc rzeczywistą ilość zatankowanej benzyny, po przejechaniu ponad 50.000 km wynik wynosi 8,45 l/100 km, przy jeździe w dużym, często zakorkowanym mieście. Dwa weekendowe wyjazdy w Polskę w ciągu 6 lat eksploatacji nie mają właściwie żadnego wpływu na osiągnięty wynik (średnia z tych "testów" drogowych to ok. 6 l/100 km przy oszczędnym użyciu pedału gazu). Przy super oszczędnej jeździe w mieście (tak jak przy włożeniu wydmuszki pomiędzy stopę a pedał gazu) można osiągnąć ok. 7 l. Tylko to nie jest jazda, a toczenie się po ulicy. Generalnie myślałem, że 6-ty bieg będzie nadbiegiem autostradowym, do włączenia powyżej 100 km/h. A w rzeczywistości szóstkę komputer zaleca włączać już przy 65 km/h i przy tak "długim" biegu (aż do max 185 km/h) powyżej 120 km/h rosnące obroty silnika łapczywie wysysają paliwo ze zbiornika.
7,2
Hyundai ix20
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Generalnie auto nie jest najoszczędniejsze.Trzeba średnio liczyć że min. 7,0 l/100 km spala IX20 z włączoną klimą.Na autostradzie potrafi spalić ok. 8 l/100 km przy 140 km/h.Pojem. 1,6 i ponad 120 km nie ma szans na mniejsze spalanie niż 6 l. Mi w każdym razie po przejechaniu ok. 4400 km nie udało się zejść poniżej tej granicy. Przyśpieszenie znośne chociaż 6 bieg używam dosyć szybko bo od ok. 70 km/h. Skrzynie biegów mogła by mieć nieco inne stopniowanie. Szósty bieg powinien być od 90 km/h, wtedy przy 140 km/h paliłby mniej...
Hyundai ix20 Mikrovan