Szukaj

Informacje o Hyundai i40 Sedan Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2011 model segmentu D (klasa średnia), który zastąpił w ofercie marki model Sonata. Hyundai i40 został zaprojektowany w niemieckim biurze projektowym Hyundaia zgodnie z „Fluidic Sculpture – nową koncepcją stylistyczną marki, a wzorowane było na zaprezentowanym w 2010 roku prototypie i-flow. Hyundai i40 powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Sonata (na której zbudowana jest także Kia Optima). Pomimo że początkowo model dostępny był wyłącznie w wersji kombi, to po kilku miesiącach poszerzono ofertę także o wariant sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Hyundai w Europie coraz skuteczniej walczy o swoją renomę. Europa zachwyca się z rezerwą. Gdyby i40 miał na masce logo jakiejś europejskiej marki, byłby przedpremierowym hitem. Czy będzie? Tego mu życzę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie po raz pierwszy deklaruję swoją głęboką niechęć do kombi. Do aut kombi i zespołu Kombi dowodzonego przez pewnego łysola. Jeśli auta kombi potrzebowałyby ambasadora, który przekonałby takich jak ja, że samochód z przedłużonym kuprem nie przypomina taczek, polecam i40. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1250-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 77,2 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,0
~Piotr S.
Hyundai i40
Sedan Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Wygodny, wystarczająco przestronny w kabinie, całkiem niezła jakość jak na budżetowego przedstawiciela segmentu D. Piszę to jako użytkownik nie związany emocjonalnie z autem bo to samochód służbowy :) Hyundaiami i40 jeżdżę od 6 lat, wersja I przez 4 lata zrobiłem 200 tys. km a obecna ponad 100 tys przez 2 lata. Silnik jak na tak małą moc zaskakująco dynamiczny. Co prawda przy dużych prędkościach (ponad 170 km/h) brakuje mocy i długo trwa zanim osiągnie 195 ale naprawdę daje radę. Bardzo dobrze trzyma się drogi, lepiej po założeniu opon 225/40/R18 bo na fabrycznych 205/55/16 bujało nim trochę. Silnik po 50 tys. zaczął się grzać i musieli go wymienić na gwarancji. Poza tym słabe sprzęgło bo pada po ok. 100 tys. km i nie jest to przypadłość mojego stylu jazdy bo w 10 flotowych autach prawie wszystkie padły między 100-130 tys.km. Poza sprzęgłem oraz wymianą silnika na gwarancji nic więcej się nie psuło. Nie było problemów z zawieszeniem, elektryką, skrzynią biegów etc. Gdybym dla siebie kupował na pewno wybrałbym wersję kombi bo sedan choć lepiej wygląda jest mało praktyczny. Spory bagażnik do którego trudno cokolwiek załadować.
3,0
~Andrzej
Hyundai i40
Sedan Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Dynamiczny ale ,po 500km przybyło ON w oleju silnikowym ok. 1cm (Silnik)

Usterki Hyundai i40

Liczba wpisów: 10
Ciężkie sprzęgło
  • Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi 115KM 85kW 2011-2015
  • inne
  • 93 tys. km
Mam problem ze sprzęgłem, a mianowicie łapie ono bardzo nisko, w zasadzie tylko przy samym dnie, chodzi również bardzo ciężko, że aż odpycham się od siedzenia. Skrzynia biegów działa przez to coraz gorzej. Biegi nie chcą wejść lub wyskoczyć. Problem się zaczął przy 50 tys., następnie przy 60 tys. wymieniłem: kompletne sprzęgło, wysprzęglik, pompę z regulatorem, oś dźwigni sprzęgła, widełki wyłączające sprzęgła oraz łapę. Była mała poprawa, ale dalej było czuć duży dyskomfort. Obecnie mam przejechane 93 tys. a jazda to katorga, Pogorszyło się znacznie, a każdy mechanik rozkłada ręce mówiąc, że już wszystko wymieniłem.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Czujniki Pakowania
  • Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi HIGH 136KM 100kW 2011-2015
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
Po zakupie problemem okazały się czujniki parkowania które działają tylko kiedy mają dobry humor. Także czasem gdy chcemy cofać kamera cofania łapie błąd zawieszając się (musimy poczekać 10 min na restart systemu). Dpf wypala się co 30-40 km mimo że przeprowadzone było już dwukrotne czyszczenie (najpierw na samochodzie a później na wyjętym Dpf w maszynie). Na pocieszenie przestał działać tempomat i komputer pokazywał czujnik położenia pedału sprzęgła, po wymianie czujnika sprzęgła i hamulca problem nie ustał.
1 komentarz
Odpalanie silnika przepala bezpiecznik radia
  • Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi 136KM 100kW 2011-2015
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Przy każdym lub co drugim odpaleniu silnika przepala się bezpiecznik od radia i trzeba wymienić wymieniałem już 6 razy i za każdym razem to samo Gdy radio jest wyłączone odpalę silnik i włączę radio wszystko jest ok ale jeśli tylko zostawię włączone radio wyłączę silnik i znów odpalę jak by z automatu przepala się bezpiecznik
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Hyundai i40 Sedan Facelifting