Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1353 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 242 Nm przy 1500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,6 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~ja?
Hyundai i30 III
Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Dałbym 4,5, bo oczywiście nie jest to samochód idealny. Jednak ilość wad jest stosunkowo niewielka. Użytkowany jako drugi samochód w rodzinie, głównie na weekendowe wypady i doraźnie po mieście, nie jeżdżę nim codziennie i pod takim profilem go oceniam. Szkoda, że w tej wersji nadwozia nie występuje mocniejszy silnik, ten jest jedynie w sam raz. Jest to mój pierwszy Hyundai, ale bardzo prawdopodobne, że nie ostatni. Wyposażenie (w wersji Komfort) bardzo pozytywnie zaskakuje, za podobne u konkurencji trzeba było słono zapłacić.
3,6
~Krzysiek
Hyundai i30 III
Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Ogólnie fajny samóchod, ale z wadami. TGDI elastyczny, zrywny i ekonomiczny. Egnonomia, wyciszenie poprawne. Całość psuje okropna skrzynia manualna. Zmiana biegów w tym aucie to pomyłka - siłowe i nieprecyzyjne zmaganie się z gałką biegów. W moim egzemplarzu dodatkowo słychać stuki ze skrzyni w czasie jazdy, a serwis to oczywiście ignoruje, tłumacząc, że nic nie słyszą :) Zawieszenie zestrojone raczej sztywno. Prowadzenie auta ok, do momentu, kiedy nie trafimy na podmuchy wiatru - radzę mocno trzymać kierownicę, i wyostrzyć wszystkie zmysły!
4,9
~Paweł
Hyundai i30 III
Wagon 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Najlepsze auto za te pieniądze, świetny stosunek ceny do jakości. Jest to mój drugi hyundai i30 trzeciej generacji (poprzednio jeździłem wersją 100-konną), i kolejnym autem też będzie i30 :) Sinik wykazuje się świetną kulturą pracy, praktycznie go nie słychać, prowadzi się świetnie, kocha zakręty, hamulce bajka. Naprawdę rozsądnie zaprojektowane auto. Kilka lat temu nie spojrzałbym na auta tej marki, lecz od paru lat Hyundai robi świetną robotę.

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 26
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Wagon