Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,6 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Sayto
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Samochód zakupiony przy przebiegu 35000, pierwsze wrażenie ok. Wygląd ok. Mankamenty: słabe radio, niewygodne fotele,długie podróże kończą się bólem pleców. przy 60000 pojawiła się kontrolka silnika ,po podpięciu do kompa serwisowego mechanik zalecił lepsze paliwo, wymienił sondę lambda. Silnik jest zbyt małej mocy na wyjazdy w nasze góry. Problematyczna wymiana żarówek w przednich reflektorach . Wymiana wycieraczek powinna być prosta a w tym samochodzie trzeba kombinować przez odpowiednio układ przełączników / blokowanie mechanizmu napędu w odpowiednim momencie. Podnoszenie maski dla siłacza ,przydałby się silownik. Głośna praca wentylacja na 4 poziomie
4,9
~Piotr
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Cena do jakości 6/6. Bezawaryjny (54 k). Oszczędny 5.6-6.5 Super cichy np. przy 140 km/h można swobodnie rozmawiać, słuchać radia bez pogłaśniania itp. Przy niższych prędkościach ledwo słyszalny silnik chyba, że kreci powyżej 3500-4000. Super mocne hamulce/ Wyposażenie Classic plus optymalne (skórzana kierownica z opcją sterowania radia, tempomat, system utrzymania pasa, czujniki ciśnienia w oponach, regulowany kąt tylnego oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego, czujniki zmierzchu, automatyczne światłą, Pojemny bagażnik Wygodne fotele
4,6
~Michał - Szczecin
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Samochód wystarczający do codziennych zadań. Na trasach szybkiego ruchu trochę za wysokie obroty przy 120-140 km/h na szóstym biegu. Raczej auto do miasto z opcją zrobienia trasy niż do regularnego pokonywania autostrad. Bagażnik wystarczający. Uwaga!!!! Katalizator do tego pierdzipęda kosztuje w ASO 15.000 zł!!!!! Tak więc regularnie sprawdzać czy z emisją spalin wszystko w porządku (, nawet jak check się nie świeci) - bo jak będzie awaria to droga naprawa, a zamienniki nic nie warte.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 III Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW 2017-2020
6,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Samochód użytkowany tylko na trasach po Polsce. Tankowany tylko na paliwie 98 "Dynamic" na stacjach LOTOS. Opony założone na aucie lato/zima 195/65 R15. Jazda po autostradach i drogach ekspresowych, tempomat ustawiony na prędkość 90-95 km/h (nigdzie mi się nie śpieszy jak prawie wszystkim innym) . Spalanie 4.6 l na 100 km z przewożonym ładunkiem w aucie o masie do 150 km, oraz z włączoną klimatyzacją. Jak trafi się dłuższa jazda w korkach np. w Warszawie to spalanie wzrasta do 5.1 max 5.3 litra. System Start Stop wyłączam za każdy razem po uruchomieniu silnika. Nie wszyscy pewnie wiedzą , że system Start Stop to zabójca silnika, akumulatora, rozrusznika, alternatora i wszystkich innych oporników napięcia.
6,4
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Witam. Posiadam i30 w wersji GO od niecałych 2 miesięcy. Jak narazie przejechanych jest 2815 km z czego komputer pokładowy podaje spalanie na poziomie 5,9 litra. Według moich wyliczeń wychodzi średnia 6,25 litra na 100 km. Przy ostatnim wypadzie do Wrocławia na 92 km (z 30% udziałem miejskim) spalil według komputera 5,3 litra (trasa pokonana 2 razy i ten sam wynik) Dodam że na odcinku 5 km do pracy średnie spalanie jest na poziomie 6,5 do 7,8 litrów w zależności od stylu jazdy. Myślę że jest to bardzo dobry wynik
10,0
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Zależy dziwnie z tym LPG jeździłem kilkoma samochodami średnio 10-11l przy autostradzie 130-140km/h ogólnie oszczędnie jest jak jeździ się landami po 60km na 6 biegu :D. To wychodzi na komputerze jakieś 5.5-6l na 100 ale głównie gaz na 100km przy normalnej jeździe trzeba liczyć te 9.5-11l gazu na 100 km Niby mały silnik ale zdecydowanie porównywalnie do mojej BMW która ma silnik 3.0 i pali o dwa litry więcej gazu

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 26
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Hatchback