Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Hatchback N

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2017 najnowsza, trzecia generacja Hyundaia i30 bazuje na „fluidic sculpture 2.0” - odnowionej koncepcji stylistycznej marki. Samochód zaprojektowany został przez głównego stylistę Hyundai Motor i Kia Motors – Petera Schreyera. Powstał na platformie podłogowej swojego poprzednika – Hyundai-Kia J4 Platform, podobnie jak m.in. bliźniacza Kia Cee’d, a także Hyundai Elantra VI generacji. Hyundai i30 oferowany jest także w wariancie kombi (i30 CW), fastback oraz, po raz pierwszy, odmianie usportowionej o nazwie i30 N.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 III Hatchback N – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4335 mm
Szerokość 1795 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1557 mm
Rozstaw kół - tył 1566 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 785 mm
Prześwit 136 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 994 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 977 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1427 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1406 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1301 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 395 l
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~ig_i30n_warsaw
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Mamy lipiec 2018 roku i właśnie po raz 2 naprawiłem synchronizatory mojego 200KM Clio. Szara mysz lata super, pali jak smok. Decyzja zapadła - po wakacjach mysz idzie pod młotek. We wrześniu jeszcze zanim wystawiłem ją na sprzedaż objeździłem się wieloma narwanymi samochodami z różych segmentów, wymienię część z nich i kilka ich cech, które mi sie nie spodobały. Priorytetem nie był ani segment (aby mieć bagażnik mogę złożyć tylną kanapę), ani forma, ani cokolwiek innego - chciałem przetestować jak najwięcej modeli dostępnych na rynku aby mieć obraz, z czego później będę wybierać, oto lista wraz z komentarzem: - Abarth 500 595: przed Clio miałem kanarka HGT, więc z sentymentu poszedłem na jazdę próbną gokartem za prawie 100.000zł, do którego bagażnika mieści się.. laptop. Jeździ się fajnie, chociaż nie przyspiesza jakoś rewelacyjnie jak na małe pudełko. Okazało się, że jest sporo cięższym pudełkiem od starego, poczciwego HGT. Do tego w najniższym ustawieniu fotela trzeba się garbić/przechylać na lewo i prawo, aby dostrzec pieszych z prawej strony, którzy chcą wejść na przejście - nic nie widać przez lusterko. Nie ten wzrost - mógłbym kogoś przez to zabić, a tego nie chcę - odpada; - Cooper S: kolejny samochód w którym trzeba dopłacać za "lajfstajlowość". Siedzi się w tak małej dziupli, że prawie jak w MX-5, poza tym nie jestem właścicielem salonu fryzjerskiego i mam ściśle określoną orientację - odpada; - MX-5: nie mieszczę się, a moje wielkie jak szyba od Jelcza czoło jest na linii ramy przedniej szyby, dramat; - Golf GTI: wszystko poprawnie, standardowo, nie za szybko, nie za wolno. Podczas jazdy testowej obtrąbił mnie jakiś Sebix w identycznym, czyli Sebiksy już na nie stać. Poza tym to VAG i co mam sponsorować byłego/aktualnego okupanta; - Octavia VRS: jak wyżej - ale bagażnik super. Jak będę chciał szybko i bezpieczenie wozić beczki na ogórki z Castoramy na działkę to na pewno wybiorę ten model; - Seat Cupra: poprawnie jak w Golfie, standardowo jak w Golfie, nudno jak w Golfie, poza tym to znowu VAG; - Megane RS: no nie.. po Clio z zawiasem F1 Cup nie ma takiej opcji. Koniec 2018 roku a RS nadal bez regulowanego zawiasu i jazda po każdym nierównym asfalcie jak po polu truskawek. W pewnych sytuacjach obawiałbym się o amputację pewnej części ciała. To się nie nadaje; - Civic Type R: z tym wyglądem bez szans na podjechanie z kobietą do teatru, bo wygląda jak pokemon na 4 kołach, poza tym jak widzę właścicieli Civików średnia wieku ledwo 18+ w szrotach kilkudziesięcioletnich, którzy masowo zakłócają ciszę nocną a i tak te strucle nie jeżdżą dynamicznie, to mnie trafia. Osłona termiczna pod skrzynią jest słaba - takie detale to już można dopracować. Nie mam też czapeczki z daszkiem pod kolor samochodu, odpada; - Toyota Auris/Lexus IS: pomijam to, że za wygląd dałbym każdemu modelowi Toyoty poza nową Suprą 0/10 to jednak zmusiłem się do zaproszenia sprzedawcy z Lexusem i Toyką w hybrydach pod pracę. Jako pracownicy mamy spory rabat na nowe, gdyż jest ich u nas spora flota, więc "a co mi tam". Nie dziwię się, że taksówkarze biorą masowo Aurisy - to to samo co Octavia: nudny, do bólu nudny samochód, aby się przetoczyć z punktu A do B i to 140km/h jakiś czarny hothatch. Wyglądało jak Impreza, zero znaczków z tyłu, zero napisów.. czarna, lśniąca dupa z dwoma wydechami i czerwoną linią między nimi. Wróciłem do kraju, zacząłem szukać po sieci. Znaleziony, tylko w kolorze jak majtki. Meh.. chociaż - nie widziałem jeszcze na drogach takiego koloru - co najwyżej w WRC. Padnięty po locie poszedłem spać. Kolejnego dnia znowu szukam info po sieci. Pozytywne recenzje na n-cars.net, zadowoleni użytkownicy, na torze daje radę a poza tym jest to też daily. Do tego spory bagażnik jak na ten segment. No i ten kolor.. cholerny kolor, który zaczyna się coraz bardziej podobać. Jadę na Hynka - nie ma do jazdy testowej i nie ma w salonie. Dzwonię do salonu, odbiera Pan Jacek: - tak, mamy w majtkowym do testu i tak, mamy w hatchbacku nówkę jakby się Pan zdecydował; - jadę! Jazda testowa bez jakichkolwiek ograniczeń, "bawmy się!". Każdy jeden zakręt mogłem brać spokojnie 20-30km/h szybciej niż w Clio. Bajka. W mojej głowie wiele pytań: - Dlaczego w VAGu powstają tak nudne samochody? - Dlaczego Megane RS nie ma regulacji zawiasu, co te Francuzy..? - Dlaczego Koreański samochód, który zawsze kojarzył mi się z czymś co jeździ od punktu A do B i który nie porusza żadnych hormonów typu adrenalina nagle wylatuje z czymś.. takim? No właśnie takim - silnik, skrzynia, fotele, a przede wszystkim i to jest najważniejsze: jazda w zakrętach. Samochód śmiga jak przyklejony po zakrętach to jest poemat. Zatrudnili byłego dyrektora M-power, wzięli gościa na tor i pewnie powiedzieli: "to ma dawać radość z jazdy, zrób pan z tym porzadek" i zrobił. Bardzo dobrze zrobił. Wracamy do salonu, jadę do domu przekalkulować sprawę - excel. Po kilku dniach wracam do salonu - majtas nadal stoi w salonie i nie został kupiony. Dopytuję o kilka dodatkowych szczegółów i zapada decyzja: "poproszę tego niebieskiego". Zawsze chciałem wejść do salonu i powiedzieć tego typu tekst - i stało się, majtas został przyjęty do rodziny.
5,0
~Wojciech
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Przejechałem tym autem przeszło 20'000km w większości polskich warunków i przyszedł czas na ocenę. Hyundai od jakiegoś czasu daje o sobie znać w świecie motorsportu i jego drogowo-cywilny debiut w postaci i30N musi się bronić i broni w niemal każdym aspekcie. Nie znajdziesz tu komfortu z Golfa GTI/R, topowych osiągów z Type-R, czy stylistycznej elegancji z Megane R.S. Dostajesz za to wszystkiego po trochu, co jako całość tworzy genialne dzieło. Jest to wymagająca maszyna dla wymagających ludzi, którzy go zrozumieją, pokochają i będą uczestniczyć w tworzeniu legendy, bo to właśnie się dzieje tu i teraz.
4,7
~Karol
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Najlepszy HotHatch to codziennej jazdy, który zachowuje bardzo sportowy charakter. Nie jest najlepszy w niczym: nie jest najszybszy, nie jest najładniejszy, nie jest najbardziej ekonomiczny itd. Natomiast wszystkie te cechy ma na wysokim poziomie co odróżnia go od reszty konkurencji. Civic Typer? Specyficzny wygląd, twarde zawieszenie, mała praktyczność. Megane Tropy? Jeszcze twardsze zawieszenie gorsza skrzynia biegów, jeszcze mniejsza praktyczność. Golf? Najmniej sportowy, o wydechu i przyczepności nie ma nawet co wspominać. Za ceny jakie da się wynegocjować i30N w salonie nie ma startu żadna konkurencja. Dopiero HotHatche premium przebijają Hyundaia w każdym aspekcie ale za 2x takie pieniądze.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 III Hatchback N
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,0
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Mam od 2 lat więc się wypowiem. Jak się jeździ normalnie po mieście to potrafi spalić 12-14 L/100km. Wszystko zależy od natężenia ruchu. Przy dynamicznej jeździe tak naprawdę górnej granicy nie ma. Najwiecej ile pokazał z trasy 10 km po mieście wokół rynku we Wrocławiu to 30/35L. W trasie da się zejść do 9/10 L. Najmniej udało mi się uzyskać 8 L na trasie Wrocław- Zieleniec. Pali podobnie do audi rs3, focusa rs i a45/cla45, a jeździ gorzej. Jeden z plusów auta to prowadzenie się oraz cena. Za inne HH trzeba zapłacić 50-100 kawałków więcej.
11,0
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
160-180 km/h daje wynik 12 litrów przy umiarkowanym ruchu pełnym gaziena 6 biegu. W mieście tyle samo, +1 L jeśli trochę jadę dynamicznie. Przy jeździe 120km/h spalał 10.5L / 100km. Ogólnie nie pali bardzo dużo jak na sportowe auto ale kompletnie nie potrafi spalić mało. Moja bmw e36 323i paliła 12 w mieście, 10,5 na szybkiej trasie i 8,5 na powolnej trasie. W hyundaiu zejść poniżej 10L jest naprawdę ciężko.
10,3
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Przy jeździe 160-180km/h średnie spalanie około 12L/100km. Na normalnej trasie około 8.5 L/100km. Jeździłem na 6 biegu ale podczas częstego wyprzedzania dawałem gaz do dechy. Ogólnie przy szybkiej jeździe między miastowej i wygłupianiu się nie przekroczyłem 13 litrów. Jak na sportowe auto pali naprawdę mało. Tyle samo pali moje bmw e36 323i przy umiarkowanie szybkiej jeździe i dużo mniej niż infinity g37s które paliło 13 litrów przy delikatnej jeździe.

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 26
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Hatchback N