Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Fastback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1,4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm.

Poza nim do wyboru jest jednostka 1,0 T-GDI o mocy 120 KM i momencie 170 Nm oraz 1,4 MPI (100 KM, 134 Nm).

Wśród diesli dostępny jest motor 1,6 w trzech wariantach mocy - 95, 110 i 136 KM. Poza najsłabszymi jednostkami 1,4 i 1,0, które standardowo mają 6-stopniową skrzynię manualną, pozostałe silniki dostępne są też z 7-stopniowym dwusprzęgłowym "automatem".

 

czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 275 KM (202 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 353 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Hyundai i30 III Fastback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW 2019-2020
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Hyundai i30 III
Fastback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Wyniki: ZIMA: Podczas normalnej jazdy po mieście przy normalnym ruchu spalanie wynosi 10.5-12 l. Normalna Jazda po mieście przy małym ruchu 9-10 l. Ostra jazda po mieście albo jazda w korkach 12-16l. Spokojna jazda poza miastem 7.5-8.5 l. Dynamiczna jazda poza miastem 10-12l. Lato: Podczas normalnej jazdy po mieście przy normalnym ruchu spalanie wynosi 9-10 l. Normalna Jazda po mieście przy małym ruchu 8-9 l. Ostra jazda po mieście albo jazda w korkach 10-15l. Spokojna jazda poza miastem 7.3-8 l. Dynamiczna jazda poza miastem 10-11 l. Spalanie w trasie ( różnica zima-lato to wg. mnie około 0.5 l/100km) przy 90-100km/h - 7.3-8.5 l przy 120km/h - 9l przy 140km/h - 10l przy 150km/h - 11l przy 160km/h - 12lHyundai jest wrażliwy na niskie temperatury i wyraźnie widać to po spalaniu zimą. Średnie spalanie wskazywane przez komputer pokładowy po 65 tyś km to 10.1 l/100km . Cały czas jeżdżę z dezaktywowanym start-stop (Stosunek jakość/cena)
10,3
Hyundai i30 III
Fastback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Dojeżdzam codziennie do pracy 7km w duzym miescie przy ledwo rozgrzanym silniku i spokojnej jezdzie spalanie wynosi 12-13 litrów na 100km. Na autostradzie przy predkosci 140km/h spalanie 9,3 litra. Przy spokojnej jezdzie na trasie tj. 100-110 km/h ok. 8 litrow/100 km. W trybie sportowym N ....... :-) :-) ciezko zejsc ponizej 14 litrow. (Stosunek jakość/cena)
12,0
Hyundai i30 III
Fastback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
W mieście norma to 15l/100km, ale da się mniej jak ktoś umie tym potworem mniej dynamicznie jeździć :) W trasie 9-10l/100km przy prędkości ~130km/h, da się zbić nawet do 7-8l jadąc jednostajnie w okolicach 80-90km/h (Stosunek jakość/cena)

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 26
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Fastback N