Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4850 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 77 x 85,44 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Marcin
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW
Opinia po 3 latach jazdy, rocznie robię około 13-15 k km. Jestem zadowolony, wstawiłem instalację LGP, długie podróże = śmieszny koszt, kosztem obniżenia mocy silnika na wyprzedzanie. Na gazie trochę się zbiera, ale przy jeździe z rodziną w ogóle mi to nie przeszkadza. Potrafi być trochę głośny przy 130 km/h, ale ogólnie to nie problem. Coroczna wymiana filtrów itd. ceny jest ok w porównaniu np. do części Toyoty. Piękne ledy. Fotelik z tyłu dla dziecka mieści się. Duży bagażnik na ewentualne przewózki mebli, remonty przy złożeniu tylnych siedzeń. Największym minusem auta moim zdaniem jest jego niskie zawieszenie, trzeba uważać na różnych, dziwnych krawężnikach/górkach/ wybojach. Podsumowując: - samochód dla rodziny z dziećmi
4,2
~czaro13
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW
Generalnie lubię to auto, podoba mi się z zewnątrz i wewnątrz. Jeździ dobrze i praktycznie bezawaryjnie. Z minusów za głośne w środku przy większych prędkościach i trochę za słaby silnik.
4,3
~czaro
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW
Podchodziłem z pewną nieśmiałością, ale rozczarowałem się pozytywnie. Uważam je za dobrze rozwiązane przyjemne w prowadzeniu i póki co nie psujące się.

Usterki Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 11
Głośna praca silnika jakby na 3 cylindrach.
  • Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
  • silnik
  • 263 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Panowie proszę o podpowiedź w jednej rzeczy usterce w silniku.Od jakiegoś czasu świeciła mi kontrolka od oleju około 8 sekund przy rozruchu zimnego silnika.Potem stwierdzono iż może być to pompa oleju.Po przejechaniu 15.tys.km.kontrolka się mniej zapalała około 5 s.Po przejechaniu 1200km.Silnik zaczął głośno pracować jak zwykły diesel.I dalej usterka pojawia się po przejechaniu 30km.Jezeli zatrzymując się dodaje gazu na 4 tys. obrotow powraca do normy.Jak ktoś ma wiedzę o co się dzieje proszę dać znać.Po zatem moc silnika jest,wtryski sprawdzone.
2 komentarze
Silnik
  • Hyundai i30 II
  • silnik
  • 162 tys. km
Miałem problem. Kupiłem auto z przebiegiem 122 tyś. Auto z komisu. Na 132 tyś zrobiłem głowicę. Na 160 tyś zagotował się silnik. Przed tym dwa razy mi spadły rurki z chłodnicy. Jak powiedział mechanik było duże Cieszynie w silniku. Było tylko jedne wyjście. Na 160tys kupiłem drugi silnik za 3600 zl. Dla tego wracajcie szczególną uwagę na stan silnika.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nie ma mocy
  • Hyundai i30 II
  • silnik
  • 178 tys. km
Pali śię czek i jest słaby około 3tyś. obrotów niema mocy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Hyundai i30 II Wagon