Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Wagon

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2011-2016 druga generacja modelu. Pod względem designu Hyundai i30 II stanowi realizację „fluidic sculpture” – stylistycznej filozofii Hyundaia. Projektantem auta, nawiązującego swą stylistyką do prototypu ix-onix koncept z 2009 oraz Hyundaia i40, był Thomas Burkle. Konstrukcyjnie i30 drugiej generacji, tak jak poprzednik, spokrewniony jest z Kią Cee’d – oba modele zbudowano na tej samej platformie podłogowej: Hyundai-Kia J4 Platform. Z kolei stylistycznie model powiązany jest także z Hyundaiem Elantrą V generacji. Auto oferowane jest także w wariancie kombi. Wersja po faceliftingu dostępna była od roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Hyundai i30 II Wagon – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4485 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1571 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 955 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 880 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1033 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 955 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1005 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1420 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1375 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1296 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1642 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 528 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Marcin
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW
Opinia po 3 latach jazdy, rocznie robię około 13-15 k km. Jestem zadowolony, wstawiłem instalację LGP, długie podróże = śmieszny koszt, kosztem obniżenia mocy silnika na wyprzedzanie. Na gazie trochę się zbiera, ale przy jeździe z rodziną w ogóle mi to nie przeszkadza. Potrafi być trochę głośny przy 130 km/h, ale ogólnie to nie problem. Coroczna wymiana filtrów itd. ceny jest ok w porównaniu np. do części Toyoty. Piękne ledy. Fotelik z tyłu dla dziecka mieści się. Duży bagażnik na ewentualne przewózki mebli, remonty przy złożeniu tylnych siedzeń. Największym minusem auta moim zdaniem jest jego niskie zawieszenie, trzeba uważać na różnych, dziwnych krawężnikach/górkach/ wybojach. Podsumowując: - samochód dla rodziny z dziećmi
4,5
~Michał89
Hyundai i30 II
Wagon 1.4 CVVT 100KM 74kW
Auto po 2 latach użytkowania oceniam na -5. Silnik 1.4 nie jest demonem prędkości. Ale dzięki 6-cio biegowej skrzyni można podróżować przyjemnie do 140km/h we względnej ciszy. Jak dla mnie brakuje schowków np. w drzwiach tylnych. Po roku przepaliły mi się 3 ledy. Z usterek jedynie wymieniałem poduszki pod amortyzatorami przednimi. Spalanie waha się od 6,3 do 7,1PB. W zależności od warunków atmosferycznych i stylu jazdy. Mi średnio spala ok. 6,7l. Najwiekszym minusem jest lakier. Mam wrażenie, że można zarysować ją paznokciem. Tutaj Hyundai powinien dostać po nosie.
4,5
~Rado93
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Samochodem może jeździłem jedynie rok ale przejechałem 30 tys. km i jestem z niego bardzo zadowolony. Sprzedałem go z jednego powodu, męczyła mnie jazda z manualną skrzynią biegów. Ta skrzynia nie jest zła, lecz dużo jeżdżę również po mieście w korkach i wachlowanie między jedynką i dwójką już mnie męczyło. Jest to tani samochód przy zakupie jak i przy eksploatacji - posiada łańcuch rozrządu oraz nie posiada dwumasu dzięki temu odchodzą nam niepotrzebne koszta. Samochód posiada dużo miejsce dla kierowcy i pasażerów, a z ciekawostek, to tylne szyby opuszczają się do samego końca. Mimo że jest to duży samochód, to bardzo komfortowo nim się parkuje, dodatkowym atutem są duże boczne lusterka, dzięki którym można pozbyć się martwego pola prawie że do zera. Jedyną wadą tego samochodu jest sprzęgło które się szybko zużywa i układ hamulcowy, najlepiej po zakupie wymienić klocki i tarcze na zamienniki dobrych firm.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Wagon
7,0 – 7,6
l/100 km
5,1 – 5,8
l/100 km
7,2 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Jeszcze nie wiem bo póki co żadnych nie poniosłem - auto kupione po flocie z przebiegiem około 183kkm i przeglądzie w ASO (przy 180kkm) gdzie wszystko wymienili. Tak więc ominęły mnie standardowe pakiety po zakupie typu wymiana rozrządu, olejów czy filtrów. Prostota silnika (jak na ten rocznik) i budowy auta podpowiada że nie powinny być wysokie ale jak to w dieslu - jedna awaria może zniweczyć wszelkie oszczędności. Co do spalania to w trasie przy emeryckiej jeździe komputer pokazał mi ostatnio 3l/100km?!? NIe wiem na ile temu wierzyć ale z reguły pali w trasie około 4l/100km a w mieście dużo zależy czy mamy zimny czy rozgrzany silnik. Przy zimnym silniki na krótkich odcinkach spalanie wynosi lekko ponda 7l/100km. Jak jeżdżę po mieście rozgrzanym już autem to pokazuje w niecałe 6l/100km. Na autostradzie przy 120km/h pokazuje niecałe 5l/100km a już 140km/h to dochodzi do 6l/100km. Wypalanie filtra odbywa się średnio co 300kkm i trwa kilkanaście kilometrów. Wówczas spalanie rośnie o jakieś 2l/100km do w wartości.
6,4
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Są na rynku bardziej oszczędne diesle, ale nie dają tyle radości z jazdy. Spalanie w trasie przy prędkościach 90, 100 km/h nieco ponad 5 l, ale już na autostradzie 140 km/150 km wskakiwało powyżej 7l. W mieście wychodziło nieco ponad 6 l. Części nie wiem, bo nic się nie zepsuło. Uszkodzeniu uległ jedynie zderzak - i30 mają bardzo delikatne zaczepy i zawadzenie o jakąś górkę, krawężnik (a o to łatwo bo zwisy są długie, a auto siedzi dość nisko) kończy się ich zerwaniem. Naprawa w ASO to oczywiście wymiana na nowe i koszty ponad 2 tys.
6,2
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW
Autko ma jedną podstawowa wadę - jest tanio zrobione. Masakryczne wyciszenie jak na 21wiek. Ford Focus przy nim to klasa premium Miałem do czynienia też z mniejszymi Hyundai-ami i dokładnie to samo - drzwi z puszki. Szkoda bo reszta jest w miarę ok. Co do silnika to mógłby mieć troszkę wyższy moment z dołu ale to tylko 1.6 więc ciężko wymagać dynamiki w całym zakresie. Ale na auto dla pracowników w firmie OK - bo tanie ;-)
Hyundai i30 II Wagon