Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Regulacja zaworów hydrauliczna
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Praktis
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Zacznę może od tego, że jeśli miałbym coś poprawić w tym aucie to wyciszenie od prędkości powyżej 120-130km/h, uciążliwy szczególnie hałas toczenia kół, szumy wiatru czy odgłosy silnika na całkiem przyzwoitym poziomie. Testowałem wiele opon, zdecydowanie na tym elemencie w tym samochodzie nie należy oszczędzać, trzeba celować w ciche opony i tyle. Przejechałem ponad 150tys km, większość trasy i tak 30-40% miasto, nie zanotowałem żadnych usterek, prosty diesel bez dwumasy, z rozrządem na łańcuchu o w miarę dynamicznej charakterystyce.
4,5
~Skk
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Po przejechaniu 90 tys km, można podsumować, auto mnie nigdy nie zawiodło, jest komfortowymi i ekonomicznym pojazdem, z silnikiem o wysokiej kulturze pracy i wytrzymałości, dającym wystarczającą dynamikę i poczucie swobody elastyczności. oczywiście ma kilka wad, ale one nie przysłaniają ogólnego obrazu na 4 z dużym +
4,7
~użytkownik
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Witam Nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń do samochodu. Totalnie bezawaryjny. Samochód użytkowany do pracy. Przy przebiegu 30 tys.km założony box Vtech i zrobione juz 181 tys.km . Samochód nie bierze nawet grama oleju. Zawieszenie bezusterkowe w zasadzie. Spalanie b.niskie. Naprawdę samochód godny polecenia.
Åšrednie spalanie dla Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Wszystko zależy od tego jak jeździmy. Początkowo czytałem wiele opini na temat spalania i wszyscy zgodnie przyznawali, że dane podawane przez producenta to bójda. Zdecydowałem się na to auto mimo to, zakładając że może palić nawet o 1,5l więcej niż dane producenta. Miło się zaskoczyłem, gdyż nawet zimą, w Warszawie na odcinku ok. 30km, udało mi się osiągnąć wynik 5.2l/100km (dane z komputera), przy temperaturze na plusie rekord na tym samym odcinku w Warszawie wyniósł 4,7l/100km. Podkreślić jednak trzeba, że jazda była bardzo ekonomiczna (lecz z uwzględnieniem delikatnych najgorszych korków). Biorąc to pod uwagę, nie mogę się doczekać analizy w lecie na innych oponach, gdzie to spalanie powinno być jeszcze niższe. Przy mniej oszczędnej jeździe i w większych Warszawskich korkach, przy temperaturze - 10C, było to ok. 7l/100km. Kto nie musi gazować i zależy mu na niskim zużyciu - jest to jak najbardziej wykonalne!
5,2
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Spalanie na autostradzie ze srednia predkoscią przelotu 120km/H- 4.5l Spalanie na autostradzie ze srednią predkoscia przelotu 140km/H - 5.5l Po miescie srednie spalanie w granicach max 6 litrów male miasto bez wiekszych korków silnik lubi gdy pracuje w swoim momencie obrotowym butowanie i mulenie go zwieksza radykalnie spalanie.Autko super polecam.
8,2
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 110KM 81kW
Samcohód użytkuje głownie w miejscie spalanie spore jak na takie lekkie auto w zimie 9.5 litra latem spalanie spada o około litrę. Minimalnie w lecie 7.2 litra co jest jak dla mnie bardzo dobrym wynikiem. Silnik mało elastyczny z dołu nie chce się zbierać zaczyna jechać dopiero powyzej 3500 obratów. Z samochodu jestem zadowolony ze spalania średnio jak na silnik 1.6 spodziewałem się mniejszego spalania. Mogę polecić

Usterki Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 11
Głośna praca silnika jakby na 3 cylindrach.
  • Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
  • silnik
  • 263 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Panowie proszę o podpowiedź w jednej rzeczy usterce w silniku.Od jakiegoś czasu świeciła mi kontrolka od oleju około 8 sekund przy rozruchu zimnego silnika.Potem stwierdzono iż może być to pompa oleju.Po przejechaniu 15.tys.km.kontrolka się mniej zapalała około 5 s.Po przejechaniu 1200km.Silnik zaczął głośno pracować jak zwykły diesel.I dalej usterka pojawia się po przejechaniu 30km.Jezeli zatrzymując się dodaje gazu na 4 tys. obrotow powraca do normy.Jak ktoś ma wiedzę o co się dzieje proszę dać znać.Po zatem moc silnika jest,wtryski sprawdzone.
2 komentarze
Silnik
  • Hyundai i30 II
  • silnik
  • 162 tys. km
Miałem problem. Kupiłem auto z przebiegiem 122 tyś. Auto z komisu. Na 132 tyś zrobiłem głowicę. Na 160 tyś zagotował się silnik. Przed tym dwa razy mi spadły rurki z chłodnicy. Jak powiedział mechanik było duże Cieszynie w silniku. Było tylko jedne wyjście. Na 160tys kupiłem drugi silnik za 3600 zl. Dla tego wracajcie szczególną uwagę na stan silnika.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nie ma mocy
  • Hyundai i30 II
  • silnik
  • 178 tys. km
Pali śię czek i jest słaby około 3tyś. obrotów niema mocy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Hyundai i30 II Hatchback 5d