Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 77 x 85,44 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Regulacja zaworów mechaniczna, IN/EX-CVVT, wtrysk bezpośredni GDI - Gasoline Direct Injection
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~mar_ekk
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Samochód jak na razie - podkreślam cały czas, ponieważ to raptem 5 000km, a tozdecydowanie za mało by obiektywnie ocenić samochód - bardzo dobrze. Oczywiście każdemu nie dogodzi, jednak nowy i30 prezentuje się znakomitą stylistyką, której próżno szukać u konkurencji. Ponadto przestrzeń wewnątrz - przód/tył - jest wystarczająca na bardzo wygodną jazdę w 4 osoby dorosłe, w 5 osób jechałem raz po mieści i to krótko jednak nikt nie narzekał na brak miejsca. 4 osoby dorosłe plus pełny bagażnik nie sprawia problemów podczas jazdy, silnik dobrze sobie radzi z przyśpieszeniem. Przed zakupem miałem możliwośc wypróbować nowego i30 z silnikiem 120KM i przyznam że dużej różnicy nie widzę. Koniec końców polecam ten samochód, nie jest on doskonały pod każdym względem jednak sprawi przyjemność z jazdy każdemu kto nie czepia się np. koloru podświetlania zegarów itp. dla mnie to bez znaczenia (bez popadania w skrajonść oczywiście).
4,9
~Michał
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Auto ładne i komfortowe, duża ilość miejsca, dużo przydatnych schowków, ciche auto.
5,0
~Drwalowy
Hyundai i30 II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Dla mnie auto idealne, w zasadzie podoba mi siÄ™ w nim wszystko.

Usterki Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 11
Głośna praca silnika jakby na 3 cylindrach.
  • Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
  • silnik
  • 263 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Panowie proszę o podpowiedź w jednej rzeczy usterce w silniku.Od jakiegoś czasu świeciła mi kontrolka od oleju około 8 sekund przy rozruchu zimnego silnika.Potem stwierdzono iż może być to pompa oleju.Po przejechaniu 15.tys.km.kontrolka się mniej zapalała około 5 s.Po przejechaniu 1200km.Silnik zaczął głośno pracować jak zwykły diesel.I dalej usterka pojawia się po przejechaniu 30km.Jezeli zatrzymując się dodaje gazu na 4 tys. obrotow powraca do normy.Jak ktoś ma wiedzę o co się dzieje proszę dać znać.Po zatem moc silnika jest,wtryski sprawdzone.
2 komentarze
Silnik
  • Hyundai i30 II
  • silnik
  • 162 tys. km
Miałem problem. Kupiłem auto z przebiegiem 122 tyś. Auto z komisu. Na 132 tyś zrobiłem głowicę. Na 160 tyś zagotował się silnik. Przed tym dwa razy mi spadły rurki z chłodnicy. Jak powiedział mechanik było duże Cieszynie w silniku. Było tylko jedne wyjście. Na 160tys kupiłem drugi silnik za 3600 zl. Dla tego wracajcie szczególną uwagę na stan silnika.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nie ma mocy
  • Hyundai i30 II
  • silnik
  • 178 tys. km
Pali śię czek i jest słaby około 3tyś. obrotów niema mocy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Hyundai i30 II Hatchback 5d