Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM 74kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 74,99 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM 74kW od 2015
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Hyundai i30 II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM 74kW
Na co-dzień pokonuję trasę Toruń - Bydgoszcz - Toruń, 50km w jedną stronę, 30% miasta, 70% trasy, dynamicznie, sporo wyprzedzań (z redukcją do 4 biegu i kręceniem do 4,5 tyś obrotów), średnio ze zbiornika wychodzi 7,1-7,3 litra, przy jeździe "spacerowej" na trasie, 80-90km/h bez ostrych wyprzedzań schodzi do 6,2-6,5. Na autostradzie przy 170 km/h pali przynajmniej 10l/100km. Na tą pojemność, moc i reakcję auta na gaz spalanie moim zdaniem bardzo dobre.
7,8
Hyundai i30 II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM 74kW
Na co-dzień pokonuję trasę Toruń - Bydgoszcz - Toruń, 50km w jedną stronę, 30% miasta, 70% trasy, dynamicznie, sporo wyprzedzań (z redukcją do 4 biegu i kręceniem do 4,5 tyś obrotów), średnio ze zbiornika wychodzi 7,1-7,3 litra, przy jeździe "spacerowej" na trasie, 80-90km/h bez ostrych wyprzedzań schodzi do 6,2-6,5. Na autostradzie przy 170 km/h pali przynajmniej 10l/100km. Na tą pojemność, moc i reakcję auta na gaz spalanie moim zdaniem bardzo dobre.
5,6
Hyundai i30 II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM 74kW
Koszt przeglądu gwarancyjnego ok.500zł więc jest O.K. Zużycie paliwa zaskakująco małe. Silnik też przeszedł jakiś facelifting .Spalanie w trasie przy prędkościach "przepisowych" to 5,0-5,2l. Autostrada 130_140km/h to 5,9-6,0l . Nie bardzo jest sens zakładać gaz.
Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting