Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Ketling
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Bardzo dobre auto do codziennej, oszczędnej jazdy. Jeśli nie potrzebujesz prestiżu, a bezawaryjnego pokonywania tras za niewielkie pieniądze- będziesz zadowolony/a . Drobne problemy z zabezpieczeniem antykorozyjnym- na jednych drzwiach koroduje ramka okna ( niewidoczne, ale irytujące), albo zerwana linka klamki drzwi kierowcy ( da się ją dorobić :-) Silnik super, nie bierze oleju, bez dwumasy, dpf-u , rozrząd na łańcuchu. Wyciszenie w kabinie mogłoby być lepsze. Komfort jazdy na autostradzie ok, na dziurach trochę twardy, za to zawieszenie trwałe. Części dostępne i niedrogie ( poza ASO).
4,5
~d.k
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Samochód bardzo ekonomiczny. Spalanie poniżej 5l/100km na trasie to norma jak się nie przekracza 110km/h. Przy ekonomicznej jeździe schodziłem nawet do 4.0l/100km !. Dobry komfort jazdy szczególnie gdy jeździ się niezbyt szybko. Do 120 km/h prowadzi się wręcz idealnie. Silnik mimo tylko 90 KM bardzo elastyczny. Bez problemu przyspiesza nawet od 75 km/h na piątym biegu. Samochód posiadam już od 10 lat. Przejechał 179 tys. km. Jedyna poważna naprawa to regeneracja turbiny ale dopiero po 160 tys. km. Z innych rzeczy wymienione były końcówki drążka i dwa amortyzatory. Poza tym tylko części eksploatacyjne. Klocki, filtry itd. Jedyny mankament to często przepalające się żarówki z przodu.A i jeszcze drugi. Samochód jest bardzo niski i może być kłopot z wjazdem do garażu jak ktoś ma stromy i krótki podjazd.
4,5
~wojtekm
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Dobre auto, szczególnie za te pieniądze. Świetny silnik - rewelacja, oszczędny i dynamiczny - daje dużo przyjemności zarówno podczas jazdy jak i na stacji benzynowej. No i fajnie mruczy (dlatego wziąłem diesla) :) Za to mocno przeciętna skrzynia biegów, nie tego bym się spodziewał po takim aucie. Środek ładnie wykończony, zastosowano przyjemne materiały, dobrej jakości, ale tylko tam gdzie się zwraca uwagę. Tam gdzie nie widać dużo twardsze plastiki. Generalnie jednak to auto to dobry wybór z którego jestem jak na razie coraz bardziej zadowolony.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Doświadczenie z 1 roku użytkowania,15 000 km, głównie duże miasto, auto tankowane pod korek, spalanie sprawdzane wg paragonu, nie komputera, auto parkuję pod chmurką. Tankuje głównie paliwa premium. Największe spalanie zanotowałem zimą, tylko miasto, 2 - 3 baki wypaliłem, ze średnim spalaniem 8-9 litrów, jeżdżę raczej spokojnie, w korkach mało stoję, ale mam b. dużo świateł po drodze. W trasie nie autostradowej na rumuńskiej ropie spalił 5 litrów/100 km, na trasie autostradowej prędkości 120-140, spala 5,5 do 6,5 zależy jak załadowany, jak wieje itp. Ja jestem zadowolony, ale moje poprzednie auto miało 6 cylindrów i 2.8 pojemności, wiec nie mam wysokich wymagań. Pozdrawiam.
5,1
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Powiem tak... spalanie jakie wypisują tu ludzie jest bardzo zróżnicowane z różnych względów ponieważ każdy inaczej jeździ i mieszka w innym mieście jednak nie podaje różnych czynników ja postaram się podać dane jakie uzyskuje przy jakiej jeździe i na jakich obszarach:) Tankuje na stacji nestle (gdzie moim zdaniem paliwo jest dobrej jakości ponieważ miałem parę prób tankowania na innych stacjach które nie służyły autu)Zacznę od najwyżej zanotowanego spalania 8l/100 km idzie uzyskać jadąc ze stałą prędkością 180 km/h, jednak w polskich warunkach jest to ciężkie do wykonania ponieważ zawsze zawsze przyjdzie jakiś zakręt na którym trzeba zwolnic bądź też ktoś zacznie wyprzedzać co spowoduje iż musimy zwolnic do danej prędkości i potem znowu zacząc długą drogę do rozpędzenia auta do tej prędkości tak więc wstawiłem 7.5 bo zawsze da się schamowac silnikiem i z podanych wcześniej 8 robi się 7.5 l/100km. O spalaniu w korku niech się wypowiedzą ludzie którzy mieszkają w większych miastach, ja staram się zawsze tak zaplanować swoje wyjazdy aby ominąć takowe lecz wiadomo nie zawsze jest to możliwe. Spalanie najniższe odnotowałem jadąc sam z prędkością 80-90 km/h na odcinku około 200 km. Jednak pokonując w cztery osoby na pokładzie trasę Wieluń - Wrocław i wracając Wrocław - Wieluń jadąc przeciętnie około 90-100km/h odnotowałem spalanie 4.1. Jeżdząc codziennie z Tychów do Katowic w godzinach 6-7 rano powrót 15-16 średnie spalanie wynosi 4.6 oczywiście jadąc zgodnie z przepisami. Jednak pokonując tą samą trasę z prędkościami rzędu 120-125 km/h (2500 obr/min) spalanie jakie uzyskamy oscyluję w granicach 5 l /100km. Jednak jadąc z Tychów do Bytomia jadąc zgodnie z przepisami uzyskamy spalanie rzędu 4.2 l/100km. Spalanie o jakim zapomniałem napisać to spalanie auta butując go cały czas oscyluję w granicach 12 l/100 km jednak wątpię aby ktoś kto kupuje takie auto miał takie zamiary tym bardziej iż cały czas jeździć się tak nie da ponieważ w końcu wyjedzie się na trasę i nie wiadomo jakby się starać spalanie spadnie:) Na koniec dodam iż auto jedzie od 1500 obr/min w górę więc po co kręcić do 4 tys jak zmieniając bieg przy 2,5 tys obr/min w zupełności wystarczy nam przyśpieszenie, a jak ktoś chce rajdowych wrażeń to może pomyśleć o jakimś innym aucie:) I oczywiście gdzie się da staram się hamować silnikiem:)co również wpływania na spalnie auta:) "bo jazda autem to nie tylko gaz, hamulec"
5,5
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Spalanie na poziomie 5,5-5,7 podczas codziennej jazdy to żaden problem. Jeździłem głównie w zabudowanym, sporo czasu w korkach. Nie wielką różnicę miał styl jazdy - stosowanie się do zasad eco drivingu minimalnie obniżały spalanie ale za to cierpiała turbina i sprzęgło. Przy trasie drogami krajowymi ze śląska nad morze spalanie na poziomie 4,3-4,5. Na autostradach jazda z prędkością 140km/h to spalanie ok 6,5l. Samochód bardzo oszczędny oferujący jednocześnie dobrą dynamikę.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
10 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
6 komentarzy
Hyundai i30 I Hatchback