Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW 2010-2011

Lata produkcji: 2010 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900-2600 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Jakub_Brenner
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Ogólnie bardzo dobry samochód, choć prosty. Ma to swoje wady i zalety. Chwilami zwłaszcza w dłuższej podróży brakuje użytecznych rozwiązań. Bardzo mało schowków. Zwłaszcza zamkniętych właściwie nie ma. Fotele średnio wygodne, brakuje dobrego trzymania moim zdaniem. Krótkie siedzisko, uda mogą cierpnąć dwumetrowym kierowcom. Dość mały bagażnik jak na kompakt. Kokpit bez fajerwerków, choć spasowanie niezłe. Z plusów? Bardzo dobry silnik, ze starej szkoły bez wielu problematycznych unowocześnień (bez dpf, bez koła dwumasowego!). Moc moim zdaniem całkiem niezła a spalanie super - przy spokojnej jeździe w trasie 5 litrów. Auto jest zwrotne, w mieście manewrowanie bardzo wygodne. Jaka jest jeszcze wada tego auta? Uważajcie na korozję. Mój egzemplarz był od niej wolny, ale wiem, że większość na rynku ma spore problemy z rudą... Na plus bezawaryjność, poza świecami żarowymi i innymi kwestiami obsługowymi które trzeba wziąć pod uwagę
3,4
~Dominik
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Po pozytywnych opiniach spodziewałem się więcej po tym samochodzie. Niestety zawiodłem się. Auto ma swoje uciążliwe wady. Podstawową jest słaby lakier i blacha. Mam egzemplarz z końca produkcji a nie obca jest mu rdza, która trawi auto od środka. Rdza pojawia się w miejscach uderzeń po kamieniach, w pobliżu feralnej lampy światła stop (jedna z wad fabrycznych), na tylnej klapie itd. W moim i30 występuje problem ciężko wchodzących biegów z 1 na 2 (w różnych konfiguracjach problem omawiany na forach hyundaia, problem zapewne leży w sprzęgle). Auto jeździ, ma w miarę niedrogie części i jest przestronne w kabinie, w bagażniku z miejscem jest tak sobie (brakuje kilkudziesięciu litrów). W moim i30 pojawiały się wady występujące w tym modelu, wybite końcówki drążków i wspomniany wcześniej problem biegów. Ponadto pojawiają się niedomagania elektroniki (niedziałający przycisk opuszczania szyb, nie wracająca od razu do pozycji wyjściowej tylna wycieraczka. Inne awarie to np. sprężarka. Plastiki podatne na zarysowania itd. reszt podałem w opisach...
4,6
~Filek
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Mając bardzo dobre doświadczenia z marką Hyundai postanowiliśmy dać kolejną szansę i kolejnym samochodem w rodzinie został model i 30 który stanowił następcę starego accenta. Samochód posiadamy od nowości. Dużą zaletą jest pięcioletnia gwarancja udzielana przez producenta. Po przebiegu 20 000km nasze oczekiwania co do samochodu spełniły się - jest niezawodny, oszczędny i tani w eksploatacji. Ceny częsci są bardzo zadawalające, niektóre czynności można wykonać w domu np. wymiana filtra oleju polega na wymianie wkładu - koszt orginalnego 28zł Samochód jest całkiem komfortowy na tą klasę pojazdu chociaż mogłoby być lepsze wyciszenie wnętrza. W relacji cena/jakość wydaje mi się ,że stanowi jedną z najlepszych ofert na rynku. Samochody tej marki są świeże, niezajeżdżone w porównaniu do konkurencyjnych popularnych modeli np VW golf. Silnik pomimo stosunkowo nowej technologii common rail nie posiada skomplikowanego osprzętu -turbina bez zmiennej geometrii łopatek - nie zapiecze się oraz ewentualny koszt wymiany jest bardzo niski -nie jestem pewien ale również chyba nie ma dwumasowego koła zamachowego. Samochód wygląda bardzo ładnie, wyróżnia się na drodze, jego stylistyka jest zgoła inna od nieskończonej ilości niemieckich samochodów na polskich drogach. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z samochodu i liczę na bezproblemową eksploatację.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW 2010-2011
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Ekonomiczność to drugie imię tego samochodu. Spalanie średnie w cyklu mieszanym to 4,4l ON. Jeżdząc stosuje się do zasad ecodrivingu- czyli dynamiczne przyśpieszanie, hamowanie biegami, optymalna prędkość obrotowa silnika , o której wcześniej wspominałem. Warto wspomnieć ,że czynnikiem sprzyjającym oszczędnej jeździe jest to ,że samochód się bardzo długo toczy po zdjęciu nogi z pedału gazu- z prędkości 90km/h na 6 powoli redukując biegi przejedziemy za darmo oszczędzając przy tym jeszcze hamulce ponad 1km. W trasie samochód spala jeszcze mniej , załadowany przy prędkości do 120km/h to około 4,2. Teoretycznie przy 90km/h stałej komputer wskazuje na spalanie w granicach 2,5-3,5l
5,6
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Najniższe spalanie, przy jeździe 100 km/h po autostradzie wyniosło 3,8 litra! Szok. Jazda tą samą drogą 160 km/k 7,5. Co jest bardzo ważne - aby mieć realny pomiar, należy skasować licznik średniego spalania bezpośrednio przed testowym pomiarem. Inaczej auto weźmie średnią z miasta i średnią z autostrady, co nigdy nie da tak niskiego wyniku. Wjeżdżam na A4,zeruję licznik i się toczę rozkoszując niskim spalaniem :) Niemniej - można to osiągnąć! Plus za podpowiedzi zmiany biegu na ekranie komputera!
6,1
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Zużycie paliwa jak na diesla naprawdę przeciętne. To znaczy nie jest źle, bo przy autostradowych przelotach z predkościami około 140km/h zużycie paliwa wyniosło około 6 litrów. Ale zmieszczenie się w deklaracjach producenta narpawdę wymaga sporo samozaparcia i nie przekraczania 90km/h. Na trasie bez-autostradowej i prędkośi do 110km/h tylko z kierowcą zużycie paliwa wyniosło jakies 5l/100. Niezły wynik ale są silniki które potrafią mniej spalić. Minus za spore rozbieżności między rzeczywistością a danymi producenta.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
10 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
6 komentarzy
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting