Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Hyundai i30 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Hyundai i30 I

Liczba ocen: 531
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Bardzo fajne i proste auto. Nie miałem żadnych problemów z awariami. Wystarczy tankować i jeździć. Konstrukcja samochodu jest prosta, więc koszty utrzymania są znikome. Jak ktoś nie wymaga "segmentu premium" a jedynie chce niezawodne i w miarę nowoczesne auto do jazdy na co dzień, to będzie zadowolony. Wolnossący silnik z taką pojemnością to już niestety coś raczej nie do dostania w nowszych rocznikach. Wszędzie tylko trzycylindrowe 1.0 lub 1.2 turbo. Takie 1.6 bez problemu przeżyje je wszystkie.
4,6
~GS
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Auto kupione z salonu na początku 2009, rok produkcji 2008. Od samego początku auto było bardzo miłym zaskoczeniem. Wystrój wnętrza jak na dzisiejsze plastykowe wytłoczki wygląda całkiem nieźle. Bezawaryjność na wysokim poziomie. Oczywiście była wymieniana turbina i jakieś drobiazgi ale poza tym auto jeździ praktycznie bezawaryjnie przez 15 lat i ma na liczniku 510000. Przypuszczam że gdyby nie nieco zniszczone wnętrze (wożony pies) to spokojnie mogłoby pojeździc jeszcze kilka lat. Spalania na naprawdę dobrym poziomie. Często w trasie poniżej 4.0. A przekroczenie 5l na 100km to juz trzeba sie wybitnie postarać. Auto w miarę dynamiczne i mające bardzo przestronne wnętrze. Gdybym mógł to jeszcze raz kupiłbym takie auto bo 15 lat bezproblemowego użytkowania jest tego warte.
4,6
~Jakub_Brenner
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
Ogólnie bardzo dobry samochód, choć prosty. Ma to swoje wady i zalety. Chwilami zwłaszcza w dłuższej podróży brakuje użytecznych rozwiązań. Bardzo mało schowków. Zwłaszcza zamkniętych właściwie nie ma. Fotele średnio wygodne, brakuje dobrego trzymania moim zdaniem. Krótkie siedzisko, uda mogą cierpnąć dwumetrowym kierowcom. Dość mały bagażnik jak na kompakt. Kokpit bez fajerwerków, choć spasowanie niezłe. Z plusów? Bardzo dobry silnik, ze starej szkoły bez wielu problematycznych unowocześnień (bez dpf, bez koła dwumasowego!). Moc moim zdaniem całkiem niezła a spalanie super - przy spokojnej jeździe w trasie 5 litrów. Auto jest zwrotne, w mieście manewrowanie bardzo wygodne. Jaka jest jeszcze wada tego auta? Uważajcie na korozję. Mój egzemplarz był od niej wolny, ale wiem, że większość na rynku ma spore problemy z rudą... Na plus bezawaryjność, poza świecami żarowymi i innymi kwestiami obsługowymi które trzeba wziąć pod uwagę

Raporty spalania Hyundai i30 I

Liczba raportów: 664
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I
7,0 – 8,8
l/100 km
5,2 – 6,9
l/100 km
6,7 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Pali średnio 8-10 litrów LPG. Najwięcej zimą w mieście ale żeby na LPG wynik był miarodajny to trzeba tankować na tej samej stacji. Czasami spali 11 lpg ale przeważnie mieści się w 10 po mieście. Zakopianka +a4 w sumie 270 km średnio spalił 8,5 litra lpg na 100. przy stałej prędkości 120. Jak omija się autostrady i jedzie 80-90 to 7,5-8 na 100. W lecie z klimatyzacją +1,0-1,5 litra lpg na 100. Na autostradzie brakuje 6 biegu, przy 140 obroty 4500 - jest głośno. Samochód ok, silnik taki sobie. Najlepszy wynik na butli do której wchodzi 37 litrów to 470km i jeszcze coś tego gazu tam było ale niewiele. Generalnie tanio, 470 km za mniej jak 80zł w 2 osoby + jakieś walizki. Mój ma 140 tys ale kolega mechanik uprzedzał mnie, że przy 180-200 tkm spotkamy się przynajmniej na wymianę pierścieni bo ten typ tak ma.Bardzo dobre światła, wygodne fotele, podświetlenie zegarów po kilku godzinach w nocy może trochę męczyć. I30 to nisko zawieszony samochód o czym trzeba pamiętać przy podjeżdżaniu pod krawężnik. Luzy zaworowe sprawdzam co 30tkm na lpg.
10,0
Hyundai i30 I
Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Samochód spala po mieście (150tys) ok 10 litrów lpg a w zimie do 12. Na trasie nigdy nie udało mi się zejść poniżej 8, często to jest dokładnie 8,0 ale nigdy 7,9. Autostrada 140 bez klimy 10l i jest głośno,przy 160 jest tak samo głośno ale spalanie w okolicach 12-13l. Przy 120-130 z klimą też 10l. Na butli 35l średnio 340-360 km.
4,9
Hyundai i30 I
CW Facelifting 1.6 CRDi 90KM 66kW
rocznik 2012 (facelift) z skrzynia manualna 6 biegowa. podane spalanie z komputera, ktory zaniza w porowaniu do pompy na stacji o 0.3l (sprawdzone wielokrotnie). Przy spokojnej jezdzie bocznymi drogami pokaze 3.9 (4.2 realne), dluga trana drogi szybkiego ruchu i boczne mix 4.1 (4.4 realne). w trybie glownie miejskim wychodzi zazwyczaj okolo 5.3 (5.6 realne). wiecej mi jeszcze nie spalil nigdy. Samochod bardzo przyjemny na codzien, bezawaryjny. polecam

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 73
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
10 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
6 komentarzy
Hyundai i30 I