Szukaj

Informacje o Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai i30

Cena od: 102 100 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai i30

Liczba ocen: 800
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~I30 1.5 tgdi
Hyundai i30 III
Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Samochód w swojej klasie i za to ile kosztuje oferuje bardzo dużo, fajne światła led, wygląd, AA bezprzewodowy, podgrzewana kierownica, fotele, duży bagażnik, dobrze się prowadzi. Silnik jakby nie jego beznadziejny dźwięk to idealny do tego auta, moc, spalanie. Asystent jest tak agresywne, że na wąskiej drodze chce wyrwać kierownicę z rąk i można do rowu wjechać. Zawsze uruchamia się w eco gdzie nie chce auto jechać, nie spala mniej. Odpalając auto trzeba jak w samolocie, sprzęgło, hamulec, luz, wyłączyć asystenta, zmienić tryb jazdy.
4,8
~tom tom
Hyundai i30 III
Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Jest to tani zwykły samochód. Do pracy albo dla rodziny jeśli ktoś nie ma szczególnych wymagań, a oczekuje auta ekonomicznego, praktycznego i zapewniającego przyzwoity komfort jazdy to moim zdaniem i30 to wszystko daje. Uważam, że obok dobrych parametrów przyzwoitego wykonania jest to auto bardzo konkurencyjne cenowo czy to porównując do samochodów europejskich czy japońskich. Jeżdżę od początku lata trochę miasta i wakacyjne wyjazdy w Polskę i biorąc pod uwagę klasę auta nie mam większych zastrzeżeń. Hyundai nie był moim wyborem skorzystałem z okazji cenowej, ale dziś bym rozważył zakup.
3,4
~emiloss_s
Hyundai i30 III
Wagon Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Latem tego roku przesiadłem się z Toyota Corolla XII Sedan 1.5 VVT-i 125KM rok 2022 po przejechaniu nią około 50 tkm, do I30. Zmiana auta była podyktowana tym, że potrzebowałem coś w lepszym dostępem do bagażnika. Stwierdziłem, że I30 Wagon będzie dobrym rozwiązaniem. W 90% przypadków podróżuję sam i są to dojazdy do pracy. Dziennie robię około 120-130km i są to przejazdy autostradą i drogą szybkiego ruchu. Jak wypada auto?? Cóż ... w porównaniu do Toyota to dramat na kółkach. Spalanie przy oszczędnej jeździe oscyluje w granicach 6,8l. Corolla w tych samych warunkach paliła w granicach 6l!! Żeby jechać oszczędnie muszę operować gazem delikatniej niż w poprzednim aucie. W mieście również spalanie skacze do góry. Jedyne miejsce gdzie można osiągnąć lepszy wynik to jazdy podmiejskie i wleczenie się w trybie ECO z prędkościami 60-80km/h. Zatem sens układu hybrydowego w moim przypadku jest żaden. Auto przy prędkościach powyżej 90km/h jest nieprzyjemnie głośne. Najdziwniejszej jest to, że są to szumy z okolicy tylnych kół oraz napędu, które nakładają się na siebie i są bardzo nieprzyjemne dla ucha. Przez pierwszy tydzień i jakieś 1000km myślałem, że auto się popsuło :-/. Plastik użyty we wnętrzu przy przełącznikach na drzwiach i na osłonie tylnej klapy od wnętrza jest tandetny. Rysuje się i ciągle na nim widać odciski palców ... nieważne ile to wycieramy. Asystent pasa włączony przez auto po każdym uruchomieniu to kpina... szarpie kierownicę w najmniej potrzebnych momentach. Auto też za każdym razem przechodzi w tryb ECO, który przy moich jazdach jest bez sensu. Jedynie w trybie NORMAL da się w miarę normalnie jechać i czuć wtedy te 160KM, ale tu też hałasy odbierają przyjemność z jazdy. Myślałem, że Toyota ma słabe blachy ... ale karoseria I30 to papier... auto już ma wgniotę na drzwiach i masce, gdzie tak naprawdę to zostało dotknięte w sposób, który na innym samochodzie nie zrobiłby wrażenia. Ogólnie nie polecam .... cieszę się tylko, że pojazd, który użytkuję mam w najmie na swoją firmę i po 12 miesiącach będę mógł go wymienić. .... niestety to jeszcze 8 miesięcy z tym wyrobem samochodo-podobnym.

Raporty spalania Hyundai i30

Liczba raportów: 1 076
Średnie spalanie dla Hyundai i30
5,3 – 13,6
l/100 km
4,3 – 6,9
l/100 km
6,7 – 12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Auto kopci bardzo duzo w porownaniu do konkurencji pali o 2-3l wiecej i ociera sie o progi zdecydowanie aut mocniejszych. Nie bede sie rozpisywal nad autem bo jakie jest kazdy wie. Spalanie najmniej w trasie 1300km 6.3L jazda baaardzo przepisowa. Natomiast na co dzien w miescie krotkie odcinki, miasto korki itd spokojna jazda bez start/stop systemu to realnie 14-15l i tak trzeba przyjac. W trasie jesli nie szalejmy czyli jazda bardzo przepisowa to 7-8, jazda ponad przepisowa ociera sie pod 10. Autostrady do 120 bedzie okolo 9-10 ponad 120km/h bedzie to 11-12 a pelen palnik nie ma gornej granicy. Po prostu lepiej zaczepic dystrybutor na hak. Poki co po 15tys spalanie 12L spalanie w wiekszosci miasto
5,0
Hyundai i30 III
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Bardzo ekonomiczne auto z bardzo głupim filtrem dpf. Przebieg 160 kkm, od nowości średnie spalanie na poziomie 5 litrów. Auto służbowe, więc nie jest traktowane delikatnie, z mocą podniesioną do 150 KM. U mnie, mimo jazdy 90% w trasie bardzo często wypala się filtr dpf. Dopalanie włącza się co 200-400 km, w czasie dopalania przez 30 minut zwiększa spalanie o 1,5 litra. Jakby nie ten dpf, średnie spalanie byłoby o około 0,5 litra niższe. W firmie mamy dwie i30, obie zachowują się identycznie. Na 160 kkm od strony serwisowej jedynie wymiana oleju i filtrów, przy 80 kkm wymiana klocków hamulcowych, przy 120kkm druga wymiana klocków i sprzęgła. Fajne auto, średnio wyciszone, silnik, skrzynia, zawieszenie świetne. Prywatnie też bym takie kupił. Zdecydowanie lepszy wybór niż 1.0, który również mamy w firmie - tamten więcej pali i ma dużo gorsze osiągi niż 1,6 crdi z seryjną mocą.
17,0
Hyundai i30 III
Hatchback N 2.0 T-GDI 275KM 202kW
Mam od 2 lat więc się wypowiem. Jak się jeździ normalnie po mieście to potrafi spalić 12-14 L/100km. Wszystko zależy od natężenia ruchu. Przy dynamicznej jeździe tak naprawdę górnej granicy nie ma. Najwiecej ile pokazał z trasy 10 km po mieście wokół rynku we Wrocławiu to 30/35L. W trasie da się zejść do 9/10 L. Najmniej udało mi się uzyskać 8 L na trasie Wrocław- Zieleniec. Pali podobnie do audi rs3, focusa rs i a45/cla45, a jeździ gorzej. Jeden z plusów auta to prowadzenie się oraz cena. Za inne HH trzeba zapłacić 50-100 kawałków więcej.

Usterki Hyundai i30

Liczba wpisów: 110
Głośna praca silnika jakby na 3 cylindrach.
  • Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
  • silnik
  • 263 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Panowie proszę o podpowiedź w jednej rzeczy usterce w silniku.Od jakiegoś czasu świeciła mi kontrolka od oleju około 8 sekund przy rozruchu zimnego silnika.Potem stwierdzono iż może być to pompa oleju.Po przejechaniu 15.tys.km.kontrolka się mniej zapalała około 5 s.Po przejechaniu 1200km.Silnik zaczął głośno pracować jak zwykły diesel.I dalej usterka pojawia się po przejechaniu 30km.Jezeli zatrzymując się dodaje gazu na 4 tys. obrotow powraca do normy.Jak ktoś ma wiedzę o co się dzieje proszę dać znać.Po zatem moc silnika jest,wtryski sprawdzone.
2 komentarze
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 33
4,5
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Przede wszystkim to w wyszukiwarce brak mojego silnika 1,5 DPI benzyna a tego silnika dotyczy sprawa. Instalacje świeżo założona czerwiec 2024 w siedzibie Landi Renzo Warszawa. Od początku gdy wracałem po montażu w Warszawie do Łodzi na autostradzie odczuwalne delikatne dławienie się silnika. Przy przeglądzie po 1 tys. kilometrów zgłosiłem problem jednak nie usunięto...
5,0
Hyundai i30 II
Wagon 1.4 CRDi 90KM 66kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 130 tys. km
Trzy lata temu zamontowałem instalację LPG do mojego Hyundai i30, wszystko działa bez najmniejszego problemu. Jeżeli chodzi o samą firmę to profesjonalizm na tak wysokim poziomie zdarza sie bardzo rzadko, gorąco polecam!
5,0
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik zagazowany przy przebiegu 110 tys.km, jak na razie przejechane niewiele zaledwie 20 tys.km, na instalacji Zavoli Winner. Ale mogę się już podzielić pierwszymi spostrzeżeniami. Silnik dobrze zniósł montaż, do tego dobre strojenie bo nie musiałem wracać na poprawki. Spalanie ychodzi mi ok 10l/100km więc naprawdę bardzo przyzwoicie. Do tego jeśli chodzi o moc to nie mam...
Hyundai i30