Szukaj

Informacje o Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Auta małe
Ten model jest na tyle obszerny, że dla wielu może stanowić namiastkę auta rodzinnego, a co za tym idzie - jeździć wszędzie. Dlatego omińcie benzynowy silnik 1.2l. Ma 85KM i faktycznie jest dobrą konstrukcją, ale jeśli to ma być główne auto w rodzinie, to lepiej sięgnąć po 1.4l 100KM. Warto tylko wiedzieć, że auto nie będzie jechało na wolnych obrotach - moc czuć bliżej czerwonego pola obrotomierza. Diesle są dwa – 1.1 75KM i 1.4 90KM. O ile ten mocniejszy napędza samochód całkiem żwawo, to ten słabszy już nie. Jednak flotom powinien się spodobać.
czytaj więcej
Powagosław
Koreańska odpowiedź na Clio, Corsę, Fiestę czy Polo nigdy nie była tak zdecydowana i stanowcza. i20 jest świetnie wystylizowany i zgrabny z każdej strony. Pomyślcie tylko, jeszcze z pięć lat temu w tym segmencie Hyundai oferował model Getz. ~Powagosław
Luzacjusz
Co z tego, że i20 Coupe to tak naprawdę tylko 3-drzwiowy hatchback. Niech się nawet nazywa iPad Ultra Super GT. Niech się inspiruje Citroenem (też to widzicie?). Jeśli to jest kierunek nowych Hyundaiów, to niech żyje Korea. Południowa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Mariusssz
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Hyundai i 20 Lift 2013r 1.2 benz, 86KM, LPG. Po przejechaniu 120 tyś km po Warszawie. Spalanie LPG: Trasa 6-8L (100-110km/h) Miasto: 8-10L Plusy: 1. Oszczędny, niezawodny i bezobsługowy silnik. Rozrząd na łańcuchu (nie piszą nic o wymianie więc trzeba kontrolować stan zużycia, na teraz ok). Hydraulika zaworów (niezbędna do LPG). 2. Fabryczna instalacja gazowa, bezproblemowa i bardzo dobrej jakości. Przy przebiegu 120 tyś nie ma oznak nieprawidłowej pracy. Oprócz filterków nic nie ruszam, żadnych głupich przeglądów u gazownika (kto lubi wydawać kasę co 15 tyś to polecam) 3. Trwałe i optymalne zawieszenie (nie jest za twarde). Dodatkowo auto zadziwiająco dobrze się trzyma na zakrętach, nie jest podsterowne. Bardzo zwinne po mieście. Po przebiegu 120 tyś km w Warszawie nic nie stuka, nie puka. 4. Całkiem dobrze chodzi skrzynia biegów. Czasami może delikatnie haczą niektóre biegi, ale ogólnie jest na plus. 5. Jak na auto miejskie dużo miejsca z przodu i z tyłu. Auto ma podobną ilość miejsca do i30 tyle że jest węższe. Podobno ma najwięcej miejsca w tym segmencie aut (taki jamnik). 6. Kabina jest dosyć wysoka i dobrze przeszklona – dobra widoczność (w przeciwieństwie do następcy), nawet wysocy nie będą narzekać. 7. Słusznych rozmiarów lusterka wsteczne, super dla bezpieczeństwa, widać dokładnie co się dzieje za autem. 8. Bardzo ustawny bagażnik. Po zdemontowaniu półki wchodzą dwie największe walizy samolotowe na stojąco! 9. To małe, niepozorne autko okazało się małym camperem, stając się tymczasowym domem podczas podróży po Europie (dla 2 osób i kompletu rzeczy). 10. Auto pancerne. Najpierw solidnie przywalił we mnie taksówkarz. Wymieniłem belkę absorbującą uderzenie, pas tylny trochę dostał więc potraktowałem go młotkiem gumowym, zderzak pospawałem i gra. W zimę z kolei ja waliłem, na lodzie nie wyhamowałem i przywaliłem w Hondę Accord (zaraz za mną były jeszcze dwa wypadki). Auto po solidnym dzwonie wyglądało zupełnie ok. Dostał pas przedni i belka absorbująca uderzenie i oczywiście chłodnice które są zaraz za belką. Cała reszta ocalała i po aucie nie było widać wypadku. Kupiłem używany pas przedni kompletny z chłodnicami i na zasadzie plug and play sam przełożyłem w garażu. Klocki lego. Zderzak pospawany i Auto gra;) Minusy: 1. Silnik wprawdzie oszczędny ale brak mu mocy;) Dodatkowo jeszcze jest dosyć dziwne ruszanie na jedynce. Czytałem już o tym u innych użytkowników. Po prostu trzeba się nauczyć tym autem ruszać bo inaczej szarpie i nie rusza płynnie. Nie wiem z czego to wynika. Czy brak mocy silnika czy sprzęgło jakoś dziwnie się zbiera. Ten typ tak ma;) 2. Słabe wyciszenie. 3. Sprzęgło wytrzymało mi 100 tyś km po mieście a z tego co czytam to kończą się nawet po 60 tyś. Ten typ tak ma;) 4. Korozja. Niedopuszczalnie żeby po dwóch latach wychodziły pierwsze kropki na tylnej klapie. Mam nadzieje, że nie będzie się to szybko rozwijać ale za to producent powinien zapłacić słono! Rzeczywistość jest zgoła odmienna. Serwis gwarancyjny podchodzi do tego z wyraźną olewką. 5. Siedzenia nie są złe, brakuje jednak regulacji lędźwiowej, więc jak się dużo jeździ to plecy bolą. Gdy się normalnie użytkuje to pewnie nawet się nie zauważy. 6. Auto nie lubi wysokich prędkości. Nie jest dobrze wyciszone więc powyżej 110km/h robi się głośno. 7. Brak pilota do centralnego zamka w średniej wersji wyposażenia (to już szczyt dziadowania!). Na szczęście można założyć za 50 zł we własnym zakresie. Podsumowując: Jeżeli szukałbym auta dla moich pracowników jako woła roboczego to na pewno tak. Auto jest bardzo trwałe i oszczędne, myślę że ciężko o lepsze. A tak prywatnie? Chyba nic mu nie brakuje. Pewnie znajdą się ładniejsze i lepiej wykończone. Ogólnie jestem na tak. To auto na pewno cię nie zawiedzie i pozwoli sporo zaoszczędzić. Po lifcie wygląda nawet ładnie;)
3,2
~Piotr
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
To jest mój drugi wpis. Przejechałem autem 25500 km. Jest źle. Nikomu nie polecam. Co do mechaniki nie przyczepię się, bo trudno, żeby po 25kkm coś psuło, ale plastiki są chyba najgorsze z możliwych. Po 10000 km zaczęły skrzypieć plastiki przy konsoli centralnej i pod kierownicą. Po 15000 fotel kierowcy (bo tylko ten jest używany) i drzwi. Dzisiaj (po 25000 km) i20 przeszedł samego siebie. Zaczął skrzypieć dach! No k***, żeby podsufitka skrzypiała? Auto skrzypi jak 40-letni Autosan na wybojach. Gdyby Afganistan albo bezludne wyspy miały swoją motoryzację, to by lepiej spasowały.
3,8
~SJ121
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Ogólnie oceniam to auto jako przeciętne. Jestem przedstawicielem, który dużo podróżuje po autostradach, a jak wiadomo samochody segmentu B nie są przeznaczone do takiej eksploatacji. Zarówno układ kierowniczy jak i silnik słabo radzą sobie przy prędkościach powyżej 120 km/h. Niemniej jednak jako auto do jazdy po mieście Hyundai I20 sprawdza się całkiem dobrze. Minusem w takiej eksploatacji na pewno będzie brak mocy przy niskich obrotach co powoduje problemy przy ruszaniu np. na wzniesieniu. Słaba jest też powłoka lakiernicza i bardzo łatwo o zarysowania czy odpryski, na których zaraz pojawia się rdzawy nalot. Nie świadczy do dobrze o zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Średnie spalanie dla Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW 2012-2015
6,8
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Liczba komentarzy: 2
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Autkiem zrobiłem dopiero 4000km ale daje mi to już rozeznanie w spalaniu. W trasie najlepszy wynik to 5.9 l gazu na 100km (jechałem przepisowo ale raczej nieoszczędnie i z włączoną klimatyzacją). W trasie na autostradzie (130-140 km/h)7.5 l na 100km, powyżej 4000obr/min popija też trochę benzyny. Gorzej wychodzi miasto 7.5-10.0 l na 100km. zależnie od korków i klimatyzacji (zauważalnie zwiększa spalanie). Powyższe spalanie mierzyłem wg przebiegu i tankowań, nie komputera, który zwłaszcza w mieście ma tendencje do oszukiwania (w trasie jest nawet wiarygodny).Ogólnie jestem zadowolony z i20, wreszcie nie odczuwam zbytnio kosztów tankowania: ok. 50zł za 20 l gazu starczające na co najmniej 230km (duże miasto). Wcześniej miałem Mondeo Mk3 115KM w dislu i 100km kosztowało mnie przynajmniej 2 razy tyle (oczywiście zdaję sobie sprawę że to było dużo większe auto).
6,5
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Po 1200 km, DK1 90%, Dąbrowa Górnicza i Jaworzno 10%, dynamiczne ruszanie oraz w trasie prędkości około 100 km/h spalanie LPG średnie spalanie około 6,5 l/100 km. Będę aktualizował dane w miarę pokonywania dystansu.
6,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Tym autem, zwłaszcza w gazie, podróżuje się za niewielkie pieniądze. Jedynym, co było dla mnie porównywalne jak chodzi o koszty była Thalia 1.5 dCi 65 KM, jednak była mniej dynamiczna i żeby zejść do spalania rzędu 3,5l/100km w trasie trzeba było bardzo się starać. Tu mamy 6l/100km gazu, więc koszt taki sam przy normalnej jeździe.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
4,8
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
homologacja: "Q SERVICE" Sp. z o.o.
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 6 tys. km
Nasze I20 ma fabryczną instalację gazową i o ile jeździ się na niej dobrze o tyle nie da się powiedzieć, że nie sprawia żadnych problemów. Sonda lambda, że niby szwankowała. Wymieniana kilka razy, okazało się że to jednak coś w instalacji LPG do wymiany. Generalnie przez 4 lata użytkowania samochodu (od nowości) poza przeglądami byliśmy w serwisie z 10 razy i prawie zawsze...
5,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Jak na razie wszystko jest bezproblemowe. Przy BRC przeglądy są co 15 tys. km a nie co 10 więc to jest dodatkowe parę złotych oszczędności. Silnik pracuje normalnie tak jak wcześniej na benzynie. Montaż i regulacja udane, obyło się bez żadnych poprawek. Jak na razie OK!
3,3
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przegląd gwarancyjny po 105 tys km tej instalacji w autoryzowanym serwisie kosztuje 2200-2500 zł (przeglądy co 15 tys km - każdy po ponad 200 zł). Radzę się dobrze zastanowić, czy warto kupić nowy samochód z instalacją gazu, wg mnie to błąd !
Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting