Przedłużona i bardziej luksusowa wersja modelu Santa Fe (dłuższa o 22 cm i mogąca pomieścić 7 osób) pojawiła się na rynku w roku 2014. Klasyfikowana jest jako średniej wielkości crossover SUV (segment I). Zastąpił w ofercie Hyundaia model ix55/Veracruz. Zaprojektowany został na postawie prototypu Nuvis Concept z 2009 roku, zgodnie z nowym trendem stylistycznym marki o nazwie „Storm Edge”, podobnie zresztą jak podstawowy Santa Fe, z którym dzieli większość technicznych rozwiązań. Na niektórych rynkach, gdzie sprzedawano model Veracruz, Hyundai Grand Santa Fe jest znany jako Maxcruz (m.in. w Korei Południowej).
czytaj więcej
Nieważne, czy długi, czy krótki, czy Santa Fe, czy Grand Santa Fe – ciągle bardzo ładny, bardzo dynamiczny i proporcjonalny. Czy to najładniejsze wszechstronne auto rodzinne? Można zaryzykować.
~Powagosław
Trochę chwyt marketingowy, bo przecież nowy Santa Fe był już oferowany w wersji 7-osobowej. Wobec tego, rozumiem, że w Grand Santa Fe siedzi się na fotelach kapitańskich. Czyli tak, jak lubię.
Nieważne, czy długi, czy krótki, czy Santa Fe, czy Grand Santa Fe – ciągle bardzo ładny, bardzo dynamiczny i proporcjonalny. Czy to najładniejsze wszechstronne auto rodzinne? Można zaryzykować.
~PowagosławTrochę chwyt marketingowy, bo przecież nowy Santa Fe był już oferowany w wersji 7-osobowej. Wobec tego, rozumiem, że w Grand Santa Fe siedzi się na fotelach kapitańskich. Czyli tak, jak lubię.
~Luzacjusz