Druga generacja modelu, produkowana w latach 2014-2016. Koncepcyjnym pierwowzorem auta byÅ‚ prototyp Hyundai HCD-14 Genesis z 2013 roku. Projektantem samochodu, zgodnie z filozofiÄ… „Fluidic Sculpture 2.0”, byÅ‚ Jun Ho Kim. Genesis II staÅ‚ siÄ™ globalnym modelem marki, a w przeciwieÅ„stwie do poprzednika, trafiÅ‚ też do Europy. W Chinach byÅ‚ oferowany jako Hyundai Rohen, by nie pomylić auta z konkurencyjnym Nissanem Geniss. W 2016 roku zakoÅ„czono produkcjÄ™ modelu Genesis na dotychczasowych zasadach: na bazie tego modelu powstaÅ‚a marka premium o nazwie Genesis. Dotychczasowy Hyundai Genesis zostaÅ‚ przemianowany na Genesis S80.
Hyundai ma już markÄ™ w Europie, teraz chce walczyć o prestiż. Genesis to pierwsza próba, rozpoznanie nawet. Dobrze przygotowane – auto ma nienagannÄ… sylwetkÄ™, a cenÄ… bije konkurencjÄ™.
~PowagosÅ‚awPodoba mi siÄ™, nawet pomimo stylistycznych pożyczek od konkurencji. Ale co innego mnie zastanawia: czy Hyundai nie dorósÅ‚ już do swojej luksusowej submarki? Może w przyszÅ‚oÅ›ci Genesis bÄ™dzie tym samym, czym np. dla Toyoty jest Lexus. Tylko taniej.
~Luzacjusz