Druga generacja modelu, produkowana w latach 2014-2016. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp Hyundai HCD-14 Genesis z 2013 roku. Projektantem samochodu, zgodnie z filozofią „Fluidic Sculpture 2.0”, był Jun Ho Kim. Genesis II stał się globalnym modelem marki, a w przeciwieństwie do poprzednika, trafił też do Europy. W Chinach był oferowany jako Hyundai Rohen, by nie pomylić auta z konkurencyjnym Nissanem Geniss. W 2016 roku zakończono produkcję modelu Genesis na dotychczasowych zasadach: na bazie tego modelu powstała marka premium o nazwie Genesis. Dotychczasowy Hyundai Genesis został przemianowany na Genesis S80.
Hyundai ma już markę w Europie, teraz chce walczyć o prestiż. Genesis to pierwsza próba, rozpoznanie nawet. Dobrze przygotowane – auto ma nienaganną sylwetkę, a ceną bije konkurencję.
~PowagosławPodoba mi się, nawet pomimo stylistycznych pożyczek od konkurencji. Ale co innego mnie zastanawia: czy Hyundai nie dorósł już do swojej luksusowej submarki? Może w przyszłości Genesis będzie tym samym, czym np. dla Toyoty jest Lexus. Tylko taniej.
~Luzacjusz