Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Concept Genesis przedstawiony w 2007 roku. Auto stworzono z myślą o rynku amerykańskim i azjatyckim (nie było dostępne w Europie). W Japonii zastąpił model Dynasty, w Chinach oferowano go jako Hyundai Rohens, zaś w Korei sprzedawano jako Genesis (bez szyldu Hyundaia). W USA Genesis odniósł sukces – był m.in. Amerykańskim Samochodem Roku 2009. Model 4 razy przechodził drobne modernizacje: w 2009, 2011, 2012 i 2013 roku. Od 2009 roku dostępny też w sportowej wersji Genesis Coupe.
czytaj więcej
Hyundai ma już markę w Europie, teraz chce walczyć o prestiż. Genesis to pierwsza próba, rozpoznanie nawet. Dobrze przygotowane – auto ma nienaganną sylwetkę, a ceną bije konkurencję.
~Powagosław
Podoba mi się, nawet pomimo stylistycznych pożyczek od konkurencji. Ale co innego mnie zastanawia: czy Hyundai nie dorósł już do swojej luksusowej submarki? Może w przyszłości Genesis będzie tym samym, czym np. dla Toyoty jest Lexus. Tylko taniej.
Hyundai ma już markę w Europie, teraz chce walczyć o prestiż. Genesis to pierwsza próba, rozpoznanie nawet. Dobrze przygotowane – auto ma nienaganną sylwetkę, a ceną bije konkurencję.
~PowagosławPodoba mi się, nawet pomimo stylistycznych pożyczek od konkurencji. Ale co innego mnie zastanawia: czy Hyundai nie dorósł już do swojej luksusowej submarki? Może w przyszłości Genesis będzie tym samym, czym np. dla Toyoty jest Lexus. Tylko taniej.
~Luzacjusz