Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai Elantra

Cena od: 111 400 PLN
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 123 KM (90 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,6 x 89 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Wojtek
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
W czerwcu 2024 roku odebrałem czwartą, nową Elantrę po Faceliftingu 1,6 MPI ze skrzynią CVT w wersji Executive z dodatkowym pakietem SAFETY w inowrocławskim salonie Hyundaia. Powody zakupu kolejnej Elantry były dwa. Pierwszy, to zadowolenie z poprzednich aut, którymi jeździłem a drugi, to zadowolenie z salonu i serwisu Hyundaia w Inowrocławiu. Przejechałem prawie 2000 km i chcę się ponownie podzielić moimi opiniami o Elantrze (poprzednie opinie znajdują się na Autocentrum.pl z 2016 roku pod nickiem Wojtek i z 2022 roku pod nickiem Wojciech). Zacznę od wyglądu (choć to kwestia gustu). Auto wyróżnia się na drodze stylistyką. Nie raz zauważyłem przechodniów oglądających się za przejeżdżającą najnowszą Elantrą. Kilka razy podeszli do mnie kierowcy i wypytywali o silnik, wyposażenie i wrażenia z jazdy. Wielkie brawa dla stylistów Hyundaia. Stworzyli wyjątkowo ładne auto. Jak poprzednie Elantry, tak i ta jest przestronna i komfortowa w czasie jazdy. Brawa za pozostawienie fizycznych przycisków na desce rozdzielczej do sterowania multimediami, klimatyzacją i nawigacją. Wszystko jest pod ręką i proste w obsłudze. Dla lubiących ekrany jest także możliwość sterowania funkcjami auta dotykowo. Deska rozdzielcza i tunel między fotelami po prostu musi się podobać i pasuje do bardzo nowoczesnej karoserii. Auto posiada wiele systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy, które poprawiają bezpieczeństwo podróżujących Elantrą. Mam tylko zastrzeżenia do systemu rozpoznającego znaki drogowe. Moim zdaniem nie jest zbyt precyzyjny. W poprzedniej Elantrze miałem klasyczny automat, w obecnej jest bezstopniowa skrzynia CVT. Pracuje ona doskonale i nie bardzo rozumiem kierowców, którzy generalnie narzekają na głośność pracy takich skrzyń. Hyundai chyba znalazł skuteczny lek na tę bolączkę skrzyń CVT, bo ja jestem bardzo zadowolony z jej pracy, a ponadto auto pali o 0,5 l paliwa mniej na 100 km w porównaniu ze skrzynią automatyczną – klasyczną (na trasie drogami lokalnymi, nie przekraczając 90 km/h pali 4,9 - 5,0 l na 100 km). Wbrew niektórym opiniom moim zdanie auto, jak trzeba, to sprawnie przyspiesza i nie ma problemu z bezpiecznym wyprzedzaniem innych samochodów na drodze. Zawieszenie jak w poprzednich Elantrach jest komfortowe a hamulce sprawnie zatrzymują auto. Zawracanie autem o długości 4,7 m nie sprawia żadnych trudności. Widoczność z kabiny jest dobra. Klimatyzacja i wentylacja działa sprawnie i cicho. Ledowe światła drogowe robią dobrą robotę i działają moim zdaniem jeszcze lepiej od poprzednich ( w Elantrze VI także miałem światła led z przodu i tyłu auta). Fabryczna nawigacja działa zaskakująco dobrze a Bluelink ma sporo ciekawych i przydatnych funkcji, o których nie będę się teraz rozpisywał. Mam jednak kilka pytań do konstruktorów. Dlaczego zrezygnowali z uchwytu do zamykania bagażnika, kosztuje zapewne kilkanaście centów (w Elantrze VI miałem taki uchwyt i nie brudziłem sobie rąk zamykając bagażnik). Dlaczego podłokietnik między siedzeniami jest tak krótki (w poprzedniej Elantrze był regulowany w poziomie). Dlaczego siedzenie przednie dla pasażera jest umieszczone prawie 5 cm niżej (dokonałem pomiaru) niż w Elantrze VI. To auto dla specyficznego odbiorcy a nie samochód sportowy. Kilka osób, które ze mną jechały skarżyło się na problem z wsiadaniem i wysiadaniem z nowej Elantry. Tych kilka niedociągnięć konstrukcyjnych nie zmienia ogólnej oceny Elantry po Faceliftingu. To nadal bardzo przestronne i komfortowe auto, o prostych rozwiązaniach w napędzie i zawieszeniu, ale z nowoczesną i rozbudowaną elektroniką poprawiającą komfort podróżowania i bezpieczeństwo pasażerów. Wygląd auta jest bardzo nowatorski i nietuzinkowy. Samochód wyróżnia się w tłumie podobnych i nijakich aut. Każda kolejna wersja Elantry jest moim zdaniem lepsza ( wiem co mówię, bo to moja czwarta Ela). Mimo kilku mankamentów, o których wspomniałem, jestem bardzo z zakupu zadowolony, a jazda sprawia mi dużą przyjemność. Jedynie szkoda, że Hyundai wycofuje z polskiego rynku takie fajne auto!!!
4,9
~ML
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Poprzednią Elantrą (rocznik 2011, V generacja) rodzinnie przejechaliśmy (trzech użytkowników) 140000 km. W tym czasie wymieniane były: sprzęgło (2x) , drążek układu kierowniczego, szczotki alternatora, klocki i tarcze hamulcowe (1x). Całkowicie awaryjna więc nie była ale nigdy nie trzeba jej było holować. Wolnossący silnik zmienił się niewiele przez te kilkanaście lat i jest teraz na rynku samochodowym ewenementem. Przy spokojnej jeździe mało pali i mam nadzieję, że będzie niezawodny. Tym razem wybrałem CVT aby uniknąć jałowych dyskusji o tym, kto niszczy sprzęgło. Wygoda użytkowania (multimedia, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła, dostęp bezkluczykowy, auto hold, kamera cofania, czujniki przód i tył) jest znacząco wyższa niż ta dla poprzedniej wersji. Jest kilkanaście polskich recenzji na youtube, chyba wszystkie pozytywne. Zagraniczne recenzje są też pozytywne, ale dotyczą samochodów z mocniejszymi silnikami, które u nas nie są dostępne. Android Auto i Apple Car Play są w wersji przewodowej. Za 200 PLN kupiłem na Allegro Carplay Carlink 5.0. Działa bez zarzutu bez żadnych uaktualnień. Nawigacja fabryczna jest zaskakująco dobra. System multimedialny aktualizuje się automatycznie (samochód ma modem GSM). Aplikacja mobilna pokazuje lokalizację samochodu i informacje diagnostyczne. System rozpoznawania znaków drogowych to porażka - działa bardzo przeciętnie. Nie wyłączam ostrzeżeń dźwiękowych chociaż mogą być irytujące.
Samoczynne włączanie się abs w trakcie jazdy
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 900 tys. km
Włacza sie od czasu do czasu (sądząc po dźwięku wg mojej opinii) układ pomocniczego hamowania. Hałas jest dośc znaczny i bardzo podobny własnie do ABS. Najgorsze jest to, że robi się to w trakcie jazdy i trzeba natychmiast się zatrzymać. Na tę chwile spotkało mnie to kilka razy gdy powoli jechałem, ale boję się co będzie przy większych prękościach. Usterka zanika po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund aż akumulator odłaczy automatycznie się od elektroniki wewnetrznej. (ta sama Elantra od lakieru, wycieraczek, etc...) Nie chce juz tego złomu, to jest bardzo niebepieczny samochód.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zaszronione przednie reflektory od wewnątrz
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 100 tys. km
Od nowośći w aucie szronieja przednie reflektory od wewnątrz. Został wymieniony niedawno jeden reflektor i na tę chwile jest dobrze. Ale usterka pojawila się w drugim reflektorze, wiec nie jest to normalne, ponieważ drugi reflektor nie miał od nowości tej usterki. W srodku są żarówki żarowe, wiec jest niebezpieczeństwo pęknięcia baniek żarówkowych oraz zwarcia, ponieważ niektóre gwinty żarówek mają dostęp do wnetrza reflektórów. Jeśli w serwisie powiedża wam, ze to norma to ich nie słuchajcie, bo to bzdura. A tutaj nie ma jeszcze końcowego rozwiązania (https://www.reddit.com/r/Elantra/comments/183yohp/has_anyone_determined_a_fix_for_these_headlights/) na innych forach też. Wychodzi wiec na to, że ktoś musi na to znależć w sposób pewny, by móc sie do jego pomysłów zastosować. (ta sama elantra ods wycieraczek i blachy)
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Uszkodzony przedni radar
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Przestał działać przedni radar. Pojawia się informacja :Sprawdz przednie czujniki przeciw zderzeniowy. Pierwsza wizyta w serwisie niby wyregulowali trwało to 4 godziny. Po 10 kilometrach znowu awaria. Druga wizyta w serwisie: stwierdzili ze uszkodzony radar trzeba wymienić i czekać na części. Po upływie trzech tygodni zadzwonili że jednak radar dobry i że dostali z Kia polska inne urzad:enie do regulacji. Trzecia wizyta w serwisie. Udało się wyregulować wyjechałem z serwisu i działa. Ale przejechałem tylko koło 150 km i znowu awaria. Czeka mnie czwarta wizyta i zaczynam wątpić czy serwis hundaja przystosowany jest do naprawy swoich samochodów.
5 komentarzy
Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting