Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VII Sedan

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra VII Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4650 mm
Szerokość 1825 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2720 mm
Rozstaw kół - przód 1593 mm
Rozstaw kół - tył 1604 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 989 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 474 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~nasztata
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Po pierwszych 2 tys. ok. To mój pierwszy pojazd z CVT, więc wyraźnie słyszalna skrzynia przy przyspieszaniu trochę mnie drażni, ale idzie się przyzwyczaić. Generalnie to samochód dla takich dziadków jak ja, którzy bardziej cenią spokój niż adrenalinę na drodze. Ten pojazd nie zachęca do przekraczania 120 km/h, czy gwałtownych zrywów. Czasem, przy wyprzedzaniu, przydałoby się coś więcej pod tą maską (szkoda, że w Polsce nie ma N-ki, albo chociaż silnika 2.0), zwłaszcza że mam też CIVICa z 1.6 doładowanym, który idzie jak burza. Wygodny, przestronny i mi się podoba.
4,9
~Wojti
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
stosunek ceny do jakosci na 5! Wiadomo, ze mozna miec lepsze auto za wieksze pieniadze, ale w chwili obecnej w przedziale 100-110k PLN chyba nie ma nic ciekawszego, no chyba ze ktos lubi ryzyko i woli kupic 3 cylindrowca pure tech z limitem przebiegu 100k. Atrakcje tylko dla odwaznych. Jak ktos stawia na niezawodnosc to polecam jednak Elantre. Wszystkie moje dalsze oceny bazuja na tym ze oceniam auto z klasy nizszej sredniej, wiec 5 gwiazdek Elantry nie rowna sie 5 gwiazdkom BMW,Mercedes czy inne Volvo.
4,8
~Andrzej
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Po ponad miesiącu zauważyłem pękające poszycie kierownicy którego serwis nie uznał i musiałem założyć nakładkę i zrezygnować z podgrzewania kierownicy. Jazda po autostradzie często zostawia ślady na lakierze (nawet drobne kamyczki zostawiają ślady). Ogólnie jakościowo mogło by być lepsze ale za niewygórowane pieniądze dość duże wygodne autko, przemyślane pod względem funkcjonalnym,, multimedialnym oraz posiadające wiele systemów ułatwiających prowadzenie. Silnik dość dynamiczny a jednocześnie oszczędnie zużywa paliwo nawet przy dynamicznej jeździe. Światła aktywne LED to naprawdę duża poprawa bezpieczeństwa i komfortu jazdy w stosunku do poprzednich lat (oświetla ale nie ślepi). Wiele funkcji sterowanych z kierownicy lub z przycisków więc mimo zastosowania ekranów dotykowych nie trzeba wszystkiego szukać po menu na ekranie. Środkowy duży ekran bardzo wygodny przy korzystaniu z nawigacji.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra VII Sedan
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto spala bardzo mało paliwa, instalacja gazowa moim zdaniem nieopłacalna. Niejeden Diesel spala więcej, niż ta Elantra. Poruszam się głównie na trasie dom - praca - dom, ok. 40 km. Spalanie przeważnie oscyluje w granicach 4,3 - 4,6 l na 100 km w trasie nie przekraczając 100 km/h i poruszając się z prędkościami 60-80 km/h (ze względu na gęste zabudowania, ograniczenia prędkości i wysokie mandaty w Polsce), ze średnią prędkością 55-60 km/h. Spalanie znacznie podbija jazda po mieście, gdzie Ela łyka ok. 8 l na 100 km. Mój rekord to 3,5 l na 100 km. W trybie SPORT lub przestawiając skrzynię w tryb S spalanie wzrasta, co wynika z większych obrotów trzymanych przez silnik, tj. ok. 2,3-2,5 tys. na min., w trasie wtedy spala ok. 5,5-5,8 l/100 km. Po odbiorze z salonu i w okresie docierania spalał ok. 1 l więcej niż podałem wyżej. To chyba jedyny samochód, w którym producent podaje wyższe spalanie niż osiąga użytkownik. Spalanie na autostradzie i drodze ekspresowej: przynajmniej 5,5 l na 100 km/h do 6,5 l/100 km, przy jeździe ok. 120-140 km/h, ze średnią ok. 80-90 km/h. EDYCJA Z DNIA 04.04.2024 r.: podtrzymuję swoją poprzednią opinię. Po 40 tys. km spalanie średnie w okolicach 5.1-5.2 l/100 km z ok. 40.000 km. W trasie bajka.. Koreańczykom należą się owacje na stojąco za ten silnik, który w trasie bije hybrydy i diesle na głowę pod względem spalania. Przeliczając ceny benzyny 6.5 i średniego spalania 5 l/100 km - daje to wynik 32,5 zł/100 km a z instalacją gazową byłoby to pewnie w okolicach 25 zł/100 km. Moim zdaniem kompletnie nieopłacalnym biznesem jest montaż gazu, gdyż na 100 km zaoszczędzimy ok. 7 zł, co przy moim obecnym przebiegu wynoszącym 40 tys. km. daje przez 1.5 roku wynik 2.800 zł. I dużo, i mało jednocześnie. Uważam, że jeżeli kogoś stać na konia to i na owies, dlatego "ulepszanie" tego arcydzieła techniki gazem jest zbędne.
5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Samochód użytkowany prawie wyłącznie w trasie - głównie drogi krajowe, jazda raczej spokojna, choć bez zamulania. Przy prędkościach 80 -110 spalanie ok 4,5 - 5. Średnia z 7 tys km - 4,7 l. Dla mnie rewelacja.
4,9
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
3.9 l przy jeździe na full oszczędnej jak kto woli dziadkowej 70-85 km/h. To była jazda testowa w celu osiągnięcia najniższego spalania a nie codziennie. Przy jedzie codziennej po drogach krajowych maks 105 km/h bez problemu 5.4 l.
Samoczynne włączanie się abs w trakcie jazdy
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 900 tys. km
Włacza sie od czasu do czasu (sądząc po dźwięku wg mojej opinii) układ pomocniczego hamowania. Hałas jest dośc znaczny i bardzo podobny własnie do ABS. Najgorsze jest to, że robi się to w trakcie jazdy i trzeba natychmiast się zatrzymać. Na tę chwile spotkało mnie to kilka razy gdy powoli jechałem, ale boję się co będzie przy większych prękościach. Usterka zanika po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund aż akumulator odłaczy automatycznie się od elektroniki wewnetrznej. (ta sama Elantra od lakieru, wycieraczek, etc...) Nie chce juz tego złomu, to jest bardzo niebepieczny samochód.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zaszronione przednie reflektory od wewnątrz
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 100 tys. km
Od nowośći w aucie szronieja przednie reflektory od wewnątrz. Został wymieniony niedawno jeden reflektor i na tę chwile jest dobrze. Ale usterka pojawila się w drugim reflektorze, wiec nie jest to normalne, ponieważ drugi reflektor nie miał od nowości tej usterki. W srodku są żarówki żarowe, wiec jest niebezpieczeństwo pęknięcia baniek żarówkowych oraz zwarcia, ponieważ niektóre gwinty żarówek mają dostęp do wnetrza reflektórów. Jeśli w serwisie powiedża wam, ze to norma to ich nie słuchajcie, bo to bzdura. A tutaj nie ma jeszcze końcowego rozwiązania (https://www.reddit.com/r/Elantra/comments/183yohp/has_anyone_determined_a_fix_for_these_headlights/) na innych forach też. Wychodzi wiec na to, że ktoś musi na to znależć w sposób pewny, by móc sie do jego pomysłów zastosować. (ta sama elantra ods wycieraczek i blachy)
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Uszkodzony przedni radar
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Przestał działać przedni radar. Pojawia się informacja :Sprawdz przednie czujniki przeciw zderzeniowy. Pierwsza wizyta w serwisie niby wyregulowali trwało to 4 godziny. Po 10 kilometrach znowu awaria. Druga wizyta w serwisie: stwierdzili ze uszkodzony radar trzeba wymienić i czekać na części. Po upływie trzech tygodni zadzwonili że jednak radar dobry i że dostali z Kia polska inne urzad:enie do regulacji. Trzecia wizyta w serwisie. Udało się wyregulować wyjechałem z serwisu i działa. Ale przejechałem tylko koło 150 km i znowu awaria. Czeka mnie czwarta wizyta i zaczynam wątpić czy serwis hundaja przystosowany jest do naprawy swoich samochodów.
5 komentarzy
Hyundai Elantra VII Sedan